Gå til innhold

Østby Data saken - fortsettelse -


Gjest Slettet-80wCWpIM

Anbefalte innlegg

ja du kan det men da kan jo elkjøp veie den i vakum og den ville ikke veid noe som helst.

 

He he.

 

Regner med at du vet du bommet litt her. Hermetikk er vakum pakket, og den veier da litt?

 

He he

 

 

Til dere andre som syter å klager om at dere skal kreve produktene til annonsert pris:

 

Måten dere tenker på kan kjøre en mann ut i økonomisk uføre, videre virker det som om dere skal ta rotta på en hver liten webshop. Dette er ikke bra. Det er viktig å ivareta mangfoldet av webshopper. DE små er kanskje enkelte ganger litt dyrere enn de store, men tilgjengjeld satser de på service. EN service jeg verdsetter stort.

 

Legg saken død. Mannen har arbeid i en uke med å få orden på dette her. Send i mail og avbestill deres bestilling.

 

De som fortsatt står på sitt: Get a life. Møter slike som dere i næringslivet og det er nesten patetisk å se hvordan dere oppførerer dere.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
ja du kan det men da kan jo elkjøp veie den i vakum og den ville ikke veid noe som helst. Eller kanskje under vann ville den veid så mye  lol.  Mange måter å veie den på.    lol

 

Alle tall kan fixes på.

Ermm, vekten vil være nøyaktig den samme i vakum...:roll:

ehh nei da er det noe som heter vektløshet.

i vakum blir den ikke påvirket av temp tyngdekrft eller andre ytre påvirkinger ettersom det er lufttomt og ingen trykk der.

Lenke til kommentar
ja du kan det men da kan jo elkjøp veie den i vakum og den ville ikke veid noe som helst. Eller kanskje under vann ville den veid så mye  lol.  Mange måter å veie den på.    lol

 

Alle tall kan fixes på.

Ermm, vekten vil være nøyaktig den samme i vakum...:roll:

ehh nei da er det noe som heter vektløshet.

i vakum blir den ikke påvirket av temp tyngdekrft eller andre ytre påvirkinger ettersom det er lufttomt og ingen trykk der.

Må jammen si det er SVÆRT så besynderlige utsagn du kommer med der. Ikke for å fornærme deg, men har du overhodet hatt fysikk på skolen noengang?

Lenke til kommentar

ja du kan det men da kan jo elkjøp veie den i vakum og den ville ikke veid noe som helst.

 

He he.

 

Regner med at du vet du bommet litt her. Hermetikk er vakum pakket, og den veier da litt?

 

He he

 

 

Til dere andre som syter å klager om at dere skal kreve produktene til annonsert pris:

 

Måten dere tenker på kan kjøre en mann ut i økonomisk uføre, videre virker det som om dere skal ta rotta på en hver liten webshop. Dette er ikke bra. Det er viktig å ivareta mangfoldet av webshopper. DE små er kanskje enkelte ganger litt dyrere enn de store, men tilgjengjeld satser de på service. EN service jeg verdsetter stort.

 

Legg saken død. Mannen har arbeid i en uke med å få orden på dette her. Send i mail og avbestill deres bestilling.

 

De som fortsatt står på sitt: Get a life. Møter slike som dere i næringslivet og det er nesten patetisk å se hvordan dere oppførerer dere.

Helt enig

Lenke til kommentar
ja du kan det men da kan jo elkjøp veie den i vakum og den ville ikke veid noe som helst. Eller kanskje under vann ville den veid så mye  lol.  Mange måter å veie den på.    lol

 

Alle tall kan fixes på.

Ermm, vekten vil være nøyaktig den samme i vakum...:roll:

ehh nei da er det noe som heter vektløshet.

i vakum blir den ikke påvirket av temp tyngdekrft eller andre ytre påvirkinger ettersom det er lufttomt og ingen trykk der.

Må jammen si det er SVÆRT så besynderlige utsagn du kommer med der. Ikke for å fornærme deg, men har du overhodet hatt fysikk på skolen noengang?

http://www.caplex.net/web/artikkel/artdeta...?art_id=9339803

Lenke til kommentar
ja du kan det men da kan jo elkjøp veie den i vakum og den ville ikke veid noe som helst. Eller kanskje under vann ville den veid så mye  lol.  Mange måter å veie den på.    lol

 

Alle tall kan fixes på.

Ermm, vekten vil være nøyaktig den samme i vakum...:roll:

ehh nei da er det noe som heter vektløshet.

i vakum blir den ikke påvirket av temp tyngdekrft eller andre ytre påvirkinger ettersom det er lufttomt og ingen trykk der.

Huff og huff.... Et lite kurs i fysikk hadde vel ikke vært så dumt???

 

Vekten vil vise det samme. Eller egentlig vil den vel vise ørlitegrann mer enn før: Vekten av PC'en + vekten av luften den normalt fortrenger...?

Lenke til kommentar
ja du kan det men da kan jo elkjøp veie den i vakum og den ville ikke veid noe som helst. Eller kanskje under vann ville den veid så mye  lol.  Mange måter å veie den på.    lol

 

Alle tall kan fixes på.

Ermm, vekten vil være nøyaktig den samme i vakum...:roll:

ehh nei da er det noe som heter vektløshet.

i vakum blir den ikke påvirket av temp tyngdekrft eller andre ytre påvirkinger ettersom det er lufttomt og ingen trykk der.

Må jammen si det er SVÆRT så besynderlige utsagn du kommer med der. Ikke for å fornærme deg, men har du overhodet hatt fysikk på skolen noengang?

http://www.caplex.net/web/artikkel/artdeta...?art_id=9339803

Ved fritt fall, ja. Nå snakket vi vel ikke om å veie PC'en i fritt fall, kun å plassere PC'en i vakum...

Lenke til kommentar

poenget var bare at tall kan fixes på å få det til å stemme under visse forhold.

 

Slik kan jo oxo denne selgeren. Selger han en pc til 200 kr så kan det for allt vi vet være en gammel 286 (eller murstein som enkelte har solgt).

 

 

Uansett oppfordringen er at glem denne blunderen av selgeren og vent til mailen kommer og se hvilken pris han kommer med da. Tviler på at han noen gang kommer til å levere til den feiloppgitte prisen.

Lenke til kommentar

Om Østby Data:

 

"Karakter: 6

Kjempebra butikk! Jeg har handlet der tre ganger det siste halvåret og det har vært like bra service hver gang.Betalte forskudd på siste bestilling og fikk varen levert på døren dagen etter den kom på lager.Bra priser og er det noe de ikke har så er det bare å spørre på icq eller email og de gir tilbakemelding rakst."

 

"Karakter: 6

Denne butikken har ekstremt god personlig service! Og ikke minst gode priser, koster kanskje noen få kroner ekstra for noen varer, men i og med at servicen er den beste jeg har opplevd gittt av en websjappe er det verdt det. Kontaktmuligheter:: Epost/icq/msn og svar i løpet av en time eller to! Godt ordresystem og egen konto med historikk, lev.adr og fak.adr osv. Rett og slett en flott webshop!!"

 

"Karakter: 6

Bestilte varer som skulle komme på lager 5/9. Hyggelig og hjelpsom betjening. Forskuddsbetalte. Varene kom i posten til meg 6/9, godt emballert. Slik skal det være! En sekser fra meg."

 

"Karakter: 6

Meget bra service og support. Rask leveringstid. Anbefales!!"

 

Hvorfor ødelegge for en nystarta webshop, som atpåtil ser ut til å fungere helt bra, bare fordi dere småunger (eller burde ha blitt litt mere modne) absolutt skal ha en definitivt feilpriset vare? dere har jo ikke retten på deres side til å kreve det engang*! Jo flere webshopper, jo mer konkurranse, jo billigere blir det til slutt; for OSS!! Dette er en dårlig grunn til å kjøre en webshop på RÆVA! :no::mad::thumbdown:

 

 

Hilsen Tommy

 

 

*se tidligre poster av folk som HAR sjekket det opp..

Lenke til kommentar

Bare tenkte jeg skulle slenge inn en liten mistanke jeg fikk i går: Jeg lurer veldig på om dette ikke var noen feil i det hele tatt. Gutten setter ned prisene sine voldsomt på en del varer og vet at da får han vanvittig med oppmerksomhet. En PC til 200 kroner er en åpenbar feilprisning. En harddisk til 606 kroner mener jeg personlig, omstendighetene tatt i betraktning, at ikke er like åpenbart, og at da den loven det vises til her ikke nødvendigvis gjelder.

 

Uansett, gutten får masse PR, trolig verdt mangfoldige tusenlapper, og folk blir oppmerksom på siden hans. Datatilbudene finner folk kanskje ikke så spennende, MEN en haug av folk har funnet ut at han selger ferdig chippet X-Box med STOR harddisk. Feilprisingssaken fases ut og folk stikker til ham og kjøper hans X-Box-produkt....

 

All PR, er god PR, når man er liten og har lite å tape.

Lenke til kommentar
ja du kan det men da kan jo elkjøp veie den i vakum og den ville ikke veid noe som helst. Eller kanskje under vann ville den veid så mye  lol.  Mange måter å veie den på.    lol

 

Alle tall kan fixes på.

Ermm, vekten vil være nøyaktig den samme i vakum...:roll:

ehh nei da er det noe som heter vektløshet.

i vakum blir den ikke påvirket av temp tyngdekrft eller andre ytre påvirkinger ettersom det er lufttomt og ingen trykk der.

Må jammen si det er SVÆRT så besynderlige utsagn du kommer med der. Ikke for å fornærme deg, men har du overhodet hatt fysikk på skolen noengang?

http://www.caplex.net/web/artikkel/artdeta...?art_id=9339803

Ved fritt fall, ja. Nå snakket vi vel ikke om å veie PC'en i fritt fall, kun å plassere PC'en i vakum...

fortsett slik og vi vil trenge en tredje thread om Østby data

Lenke til kommentar
Bare tenkte jeg skulle slenge inn en liten mistanke jeg fikk i går: Jeg lurer veldig på om dette ikke var noen feil i det hele tatt. Gutten setter ned prisene sine voldsomt på en del varer og vet at da får han vanvittig med oppmerksomhet. En PC til 200 kroner er en åpenbar feilprisning. En harddisk til 606 kroner mener jeg personlig, omstendighetene tatt i betraktning, at ikke er like åpenbart, og at da den loven det vises til her ikke nødvendigvis gjelder.

 

Uansett, gutten får masse PR, trolig verdt mangfoldige tusenlapper, og folk blir oppmerksom på siden hans. Datatilbudene finner folk kanskje ikke så spennende, MEN en haug av folk har funnet ut at han selger ferdig chippet X-Box med STOR harddisk. Feilprisingssaken fases ut og folk stikker til ham og kjøper hans X-Box-produkt....

 

All PR, er god PR, når man er liten og har lite å tape.

Det er jo mulig, men jeg tror ikke at han gjør dette siden han ikke har en disclaimer som forbeholder seg feilprising. Da vil han uansett vært passe tett, siden han ikke juridisk sett har noen rettigheter som tilsier at slipper å sende ut varene...

 

EDIT: Og jo, han har MYE å tape på å sende ut ferdige pc'er og harddisker til 200 og 600 kr!

Endret av the_lynx
Lenke til kommentar
Ikke umulig. Nå er ikke siden helt ny, men hvordan kan prisene plutselig bli så lave? Det lurer nå jeg på. Det var ingen kommafeil og det var heller ingen sammenheng i hvor mange % prisene var i fra original pris.

Har du lest eposten fra bedriften som står itdligere i tråden? Står forklart der.

Lenke til kommentar

Hei,

 

 

 

Vi har i dag hatt tekniske problemer i vår nettbutikk.

 

Bakgrunnen for dette er at det i går, 27/1 ble lagt inn et automatisk prisscript. Dette scriptet oppdaterer automatisk alle priser.

 

 

 

Ettersom vi bruker 2 leverandører på pc-utstyr, ble det lagt inn 2 script.

 

Problemet er at det viste seg at de to leverandørene hadde noen produkter med felles produktnummer, men forskjellige varer.

 

Når scriptet for den ene leverandøren ble kjørt, overkjørte den prisen på alle produktene som hadde samme produktnummer fra den andre leverandøren.

 

Eks: Starcom Design pc fra leverandør 1 hadde samme produktnummer som en adapter fra leverandør 2. Scriptet for leverandør 2 ble kjørt, og endret prisen på begge produktene, slik at pc`en fikk samme pris som adapteren.

 

Synes nå folk bør skjerpe seg litt med svartmaling her.. Det er menneskelig å feile.

Lenke til kommentar

Hei,

 

 

 

Vi har i dag hatt tekniske problemer i vår nettbutikk.

 

Bakgrunnen for dette er at det i går, 27/1 ble lagt inn et automatisk prisscript. Dette scriptet oppdaterer automatisk alle priser.

 

 

 

Ettersom vi bruker 2 leverandører på pc-utstyr, ble det lagt inn 2 script.

 

Problemet er at det viste seg at de to leverandørene hadde noen produkter med felles produktnummer, men forskjellige varer.

 

Når scriptet for den ene leverandøren ble kjørt, overkjørte den prisen på alle produktene som hadde samme produktnummer fra den andre leverandøren.

 

Eks: Starcom Design pc fra leverandør 1 hadde samme produktnummer som en adapter fra leverandør 2. Scriptet for leverandør 2 ble kjørt, og endret prisen på begge produktene, slik at pc`en fikk samme pris som adapteren.

 

Synes nå folk bør skjerpe seg litt med svartmaling her.. Det er menneskelig å feile.

Litt av poenget her, så vidt jeg kan forstå, er at hadde det vært EL-Kjøp, Komplett, Multicom osv, som hadde gjort den samme feilen (inkludert salgsbetingelsene) så hadde det vært en lynsjestemning ut av en annen verden her, de fleste ville kreve å få produktene sine. Ser man på situasjonen med Databutikken for noen uker siden, der man hadde en feilprising som ikke var noe særlig mindre grov enn den som blir presentert her, og da fikk alle som bestiller tilbud om to disker til den prisen som egentlig var oppgitt.

 

Med tanke på den enorme PR-en gutten har fått, så mener jeg personlig at han bør komme opp med noe bedre enn "beklager". Har man ikke ryggdekning for å gå på en smell, så bør man gå gjennom prisene sine etter at automatiske script oppdaterer prisene i butikken. Det hele er i beste fall et resultat av latskap fra eiers side, i verste (beste?) fall et vanvittig bra PR-triks. Resultatet er i alle fall at flere hundre nye personer nå er klar over denne butikken.

 

Det er ingen som kommer til å kjøre på med denne saken tenker jeg, men jeg vil tro at de ikke har en veldig dårlig sak hvis de velger å gjøre det, i alle fall i forhold til harddiskene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...