Gjest Slettet-80wCWpIM Skrevet 29. januar 2004 Del Skrevet 29. januar 2004 topicen angående feilprisingen ble stengt ettersom diskusjonen sporet av, la oss holde denne diskusjonen på rett vei. hvem har bestilt varer som soleklart var feilpriset og hva har dere tenkt til å gjøre videre ? vil gjerne holde dette topicet åpen for fortsettelsen, ettersom jeg er spent på hva som skjer videre i saken. Lenke til kommentar
DrDoogie Skrevet 29. januar 2004 Del Skrevet 29. januar 2004 (endret) ... hvem har bestilt varer som soleklart var feilpriset og hva har dere tenkt til å gjøre videre ? ... Hva er "soleklart", om jeg tør spørre? EDIT: Croppa quotes. Endret 29. januar 2004 av DrDoogie Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM Skrevet 29. januar 2004 Del Skrevet 29. januar 2004 (endret) soleklart vil f.eks være i de tilfellene hvor man har bestilt komplett data til 200... slik jeg har fått det med meg så hadde de komplette pc pakker som var priset til rundt 200kr. samt de tilfellene hvor varene ligger for langt unna prisene til de andre nettbutikkene. f.eks hvis man plutselig finner hercules 9800pro til 1500kr på komplett.no så vet man at det er noe som ikke helt stemmer. Endret 29. januar 2004 av Slettet-80wCWpIM Lenke til kommentar
HKRoed Skrevet 29. januar 2004 Del Skrevet 29. januar 2004 ... hvem har bestilt varer som soleklart var feilpriset og hva har dere tenkt til å gjøre videre ? ... Hva er "soleklart", om jeg tør spørre? EDIT: Croppa quotes. Komplett PC til under 200,- er vel ganske soleklar...? Lenke til kommentar
vihovde Skrevet 29. januar 2004 Del Skrevet 29. januar 2004 ... hvem har bestilt varer som soleklart var feilpriset og hva har dere tenkt til å gjøre videre ? ... Hva er "soleklart", om jeg tør spørre? EDIT: Croppa quotes. Komplett PC til under 200,- er vel ganske soleklar...? Jepp, helt enig MEN Maxtor sin HD til 606;- KUNNE som nevnt tidligere i tråden som ble stengt, vært ett tilbud av de sjeldne ? Siden som innholdt varebetegnelsen av HD, var markert med rødt "TILBUD" Burde jeg da ha visst, at dette var en "feilpriset" vare ? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM Skrevet 29. januar 2004 Del Skrevet 29. januar 2004 tenker du på Maxtor MaXLine Plus II 250 GB ?` Lenke til kommentar
HKRoed Skrevet 29. januar 2004 Del Skrevet 29. januar 2004 ... hvem har bestilt varer som soleklart var feilpriset og hva har dere tenkt til å gjøre videre ? ... Hva er "soleklart", om jeg tør spørre? EDIT: Croppa quotes. Komplett PC til under 200,- er vel ganske soleklar...? Jepp, helt enig MEN Maxtor sin HD til 606;- KUNNE som nevnt tidligere i tråden som ble stengt, vært ett tilbud av de sjeldne ? Siden som innholdt varebetegnelsen av HD, var markert med rødt "TILBUD" Burde jeg da ha visst, at dette var en "feilpriset" vare ? Jeg var så og si sikker på at dette var en feilprising, men la inn en bestilling sånn i tilfelle. Men det er mennesklig å gjøre feil, så jeg kommer ikke til å annstrenge meg for å få denne disken.... Lenke til kommentar
lahaso Skrevet 29. januar 2004 Del Skrevet 29. januar 2004 Tror ikke selve disken var merket som tilbud. Betegnelsen TILBUD var bare en del av menyen/en link til tilbudskategorien. Kanskje litt lite gjennomtenkt den som har laget denne web-siden?! Iallefall så ligger ikke/låg ikke Maxtor 250GB disken under denne kategorien. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM Skrevet 29. januar 2004 Del Skrevet 29. januar 2004 hvis det er Maxtor MaXLine Plus II 250 GB modellen det er snakk om så ligger den på 2000kr hos de andre nettbutikkene. Lenke til kommentar
DrDoogie Skrevet 29. januar 2004 Del Skrevet 29. januar 2004 soleklart vil f.eks være i de tilfellene hvor man har bestilt komplett data til 200.. OK, da er det urimelig. Tviler meget sterkt på at man kommer noen vei der. Mah 2¢. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM Skrevet 29. januar 2004 Del Skrevet 29. januar 2004 soleklart vil f.eks være i de tilfellene hvor man har bestilt komplett data til 200.. OK, da er det urimelig. Tviler meget sterkt på at man kommer noen vei der. Mah 2¢. ettersom de har glemt å skrive at de tar forbehold om at noen varer kan være feilpriset så kan faktisk kundene med loven i bakhånd kreve disse varene. Lenke til kommentar
TaZ Skrevet 29. januar 2004 Del Skrevet 29. januar 2004 (endret) Forstår ikke at dere gidder engang.. ALLE som bestilte den HDen og/eller PCen++ viste 100% sikkert at det var noe gale med prisen. Men det virker som flere på død å liv skal ta knekken på denne butikken.. Det må være grenser hvor egoistiske flere her kan være.. Hadde det hvert deg som hadde gjort denne brøleren,hadde DU solgt varene til den prisen? Bare lurer. Hadde prisen hvert 1500kr så kunne det hvert et tilbud men til 600kr Godmorgen!! TaZ Endret 29. januar 2004 av taz Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM Skrevet 29. januar 2004 Del Skrevet 29. januar 2004 men før vi sporer av, det er vel klart hva som tolkes som soleklare tilfeller hvor prisen er feilsatt så la oss ikke dvele med det lenger, det samme gjelder delen med hva som er rett og galt, la dette være fortsettelsen til forrige topic som gikk ut på at det hadde skjedd en feil, det ble vel temmelig ferdigdiskutert hva som er akseptabelt. Lenke til kommentar
vihovde Skrevet 29. januar 2004 Del Skrevet 29. januar 2004 Forstår ikke at dere gidder engang.. ALLE som bestilte den HDen og/eller PCen++ viste 100% sikkert at det var noe gale med prisen. Nei, som sagt tidligere, jeg er ikke sikker på at ALLE visste 100% at HD ikke var feilpriset. Det kunne vært en tilbud. Og for dem av brukerene av denne nettbutikken som kanskje ikke sitter inne med nødvendig kunnskap om dagens hardware priser, så forstår jeg utmerket godt at de blir irritert og oppgitt av at prisene ikke er "riktig". Det er heller ikke snakk om at vi på død å liv skal ta knekken på denne butikken. Lenke til kommentar
lavizh Skrevet 29. januar 2004 Del Skrevet 29. januar 2004 Det skal jo tas forebehold om feilprising. Lenke til kommentar
IwwY^^ Skrevet 29. januar 2004 Del Skrevet 29. januar 2004 Sto på siden deres at alle som har bestoøøt varer idag får en mail fra dem.. Jeg har ikke mottatt noen mail enda men.. Lenke til kommentar
TheDarkListener Skrevet 29. januar 2004 Del Skrevet 29. januar 2004 Hadde planer om og bestille HDen, men da jeg skulle klikke på kjøp saken fant den ikke siden GF4 tilbudet var jo også bra, 38,90 Lenke til kommentar
tyldum Skrevet 29. januar 2004 Del Skrevet 29. januar 2004 ettersom de har glemt å skrive at de tar forbehold om at noen varer kan være feilpriset så kan faktisk kundene med loven i bakhånd kreve disse varene. Hvis du skal uttale deg om ting du ikke har peiling på (du virker ikke som en jurist) så bør du i alle fall ha sjekket *litt* rundt emnet. Det er ikke mulig å ta 'forbehold om trykkfeil' på priser. Det har forbrukerombudet slått fast. Det forbeholdene kan gjelde er produktbeskrivelsen og slike ting, men altså *ikke* prisen. I tillegg heter det at dersom det er opplagt at varen er feilpriset så trenger ikke bedriften å innfri. En PC til en verdi av 10 000,- som selges for 200,- og en harddisk som koster 2 000,- og selges for 600,- er åpenbare feil. Selv om enkelte kanskje ikke visste på daværende tidspunkt at 600,- for den harddisken var vanvittig billig hjelper ikke det. Når prisen var 1/4 av konkurrentenes blir det opplagt at det var feil. Pinlig for sjappa in question, men dessverre vil de neppe være bundet til noe juridisk. Lenke til kommentar
westa Skrevet 29. januar 2004 Del Skrevet 29. januar 2004 Fått svar fra Østby Data..... Hei, Vi har i dag hatt tekniske problemer i vår nettbutikk. Bakgrunnen for dette er at det i går, 27/1 ble lagt inn et automatisk prisscript. Dette scriptet oppdaterer automatisk alle priser. Ettersom vi bruker 2 leverandører på pc-utstyr, ble det lagt inn 2 script. Problemet er at det viste seg at de to leverandørene hadde noen produkter med felles produktnummer, men forskjellige varer. Når scriptet for den ene leverandøren ble kjørt, overkjørte den prisen på alle produktene som hadde samme produktnummer fra den andre leverandøren. Eks: Starcom Design pc fra leverandør 1 hadde samme produktnummer som en adapter fra leverandør 2. Scriptet for leverandør 2 ble kjørt, og endret prisen på begge produktene, slik at pc`en fikk samme pris som adapteren. Vi har i dag fått inn 535 bestillinger. De som har bestilt varer som ikke er feilpriset, vil motta disse varene som vanlig. Må bare gjøre oppmerksom på at ordrebehandlingen kan ta et noen dager, ettersom det har kommet inn såpass mange ordre, + mange henvendelser på e-post. Alt vil bli gått gjennom, og besvart etter tur. Beklager dette. Hadde vi hatt mulighet til å sende ut produktene som var feilpriset, skulle vi gjerne ha gjort det. Problemet er at vi er et lite og nyetablert firma, med tilnærmet 0 i kapital. Derfor lar dette seg dessverre ikke gjøre, da det er totalt bestilt varer i dag for svimlende summer. Vi beklager dette på det sterkeste, og håper dere har forståelse for problemet som har oppstått. Vi har midlertidig stengt siden, den vil bli åpnet igjen når feilen er rettet. Vi konsentrerer oss nå om å svare på henvendelser, og gå igjennom ordre. Vi blir da dessverre utilgjengelig på telefon og icq/msn mens dette pågår. Har fått signaler om at noen er redde for at varene skal sendes ut, med den egentlige prisen på varen. Dette vil ikke skje. Dersom du har bestilt en feilpriset vare, sender vi deg en e-post med riktig pris på varen/varene, og du vil få spørsmål om du vil opprettholde ordren med den faktiske prisen på varen, eller om ordren skal slettes. Hvis du svarer på e-posten, eller den forblir ubesvart, blir ordren slettet. Vi håper at de fleste tar seg tid til å svare, slik at vi fortere kan få ryddet opp i systemet. Til slutt vil jeg nok en gang beklage det som har skjedd. Med vennlig hilsen, XXXXXX Østby Data Så det blir nok ingen 250 GB HD på meg Thats life.... Lenke til kommentar
dr_k Skrevet 29. januar 2004 Del Skrevet 29. januar 2004 (endret) Tyldum skrev: I tillegg heter det at dersom det er opplagt at varen er feilpriset så trenger ikke bedriften å innfri. En PC til en verdi av 10 000,- som selges for 200,- og en harddisk som koster 2 000,- og selges for 600,- er åpenbare feil. Hvor og i hvilken lov står dette med "opplagt at varen er feilpriset"? Sakser også fra mailen som ble sendt ut til de som hadde bestilt: ---------------------------------------------------------------------------------------------- Hvis du svarer på e-posten, eller den forblir ubesvart, blir ordren slettet. Vi håper at de fleste tar seg tid til å svare, slik at vi fortere kan få ryddet opp i systemet. Til slutt vil jeg nok en gang beklage det som har skjedd. Med vennlig hilsen, Jan Terje Østby Østby Data ---------------------------------------------------------------------------------------------- Betyr dette at hvis jeg svarer så blir orderen slettet? Betyr detta at hvis jeg IKKE svarer så blir orderen slettet? Må jeg da kontakte vedkommende på tlf el. for at orderen min ikke blir slettet? dr_k Endret 29. januar 2004 av dr_k Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå