Gå til innhold

Damper Lines

Irminsûl

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er to tyyyyyynne sorte striper som går på tvers over skjermen. Du "glemmer" dem fort. De er først og fremst synlige når du er i Word og annet med mye lys bakgrunn. Ellers anbefales Syncmaster959NF sitter med den selv, og er kjempefornøyd. Akkurat hvorfor de stripene er der vet jeg ikke, men det har med flatskjermsteknikken, denne typen skjermer er helt flate.

Lenke til kommentar

Disse strekene skyldes 2 tråder som holder apertur grillen/gitteret (om det er snakk om triniton her) oppe. Sony/philips/samsung/nokia og en rekke andre kvalitets leverandøren har disse strekene, men såvidt jeg vet er det kun skjermer med helt flatt billedrør som har disse. Så hyundai q910/955 og div viewsonic skjermer med flate glassplater over et "buet" billedrør har ikke disse strekene. Litt uvant i begynnelsen, men når jeg ser strekene synes jeg det lukter kvalitet.

[Edit] Eldre triniton skjermer har også disse strekene [/edit]

Endret av zaico
Lenke til kommentar

Ah, det er DET di stripene er på min Dell (Nokia) skjerm - har lurt på det noen ganger. De er som sagt ikke direkte synlige med mindre man holder på med en lys bakgrunn, som word. Ikke noe å bry seg om egentlig, men jeg kan tro de kan irritere noen.

_

johanf

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...