Gå til innhold

Trenger hjelp til klokking av P4 2.4 Ghz 800Mhz!

Vikanes

Anbefalte innlegg

Hei!

Eg har problem med overklokking av CPU'en min.. Jeg klokka den opp til 3.2 Ghz, da var CPU external Frequency på 260MHz og Vcore på 1.6250V. Men da jeg hadde det på det ville ikke maskinen in starte skikkelig. Skjermen kom likssom ikke.. Så da måtte jeg restarte biosen. Har dette noe med at noe er låst? Det står at Ratio statusen er locked.. Jeg har nettopp kjøpt meg Swiftech MCX478-V, så temeraturen burde ikke ha noe å si.. Og rammen min burde heller ikke vere noe problem. Trenger hjelp!! Er desperat.. ;-)
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikke gå rett opp på 3,2GHz, gå oppover i små steg og test stabiliteten i mellomtiden.

Edit: Etter å ha lest posten din nøyere forstår jeg at du ikke gikk rett på 3,2(?). Men uansett, test stabiliteten med feks. Prime95 etter at du har gått litt opp.

Edit: Postet som nytt innlegg ved en feiltakelse. (Hvorfor i "varmere strøk down under" kan man ikke slette poster?!)

Endret av EnD.R.E.
Lenke til kommentar
Edit: Postet som nytt innlegg ved en feiltakelse. (Hvorfor i "varmere strøk down under" kan man ikke slette poster?!)

Fordi da hadde alle slettet sine poster rundt onkring, og ingen topics har hatt noe mening lenger. ;)

MEN, man skulle hatt muligheten til og slette poster, så lenge ingen andre hadde sett dem. Totalt offtopic, men fikk bare så lyst og si dette :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...