Gå til innhold

Datakurs

Anbefalte innlegg

Er det noen her på forumet som har suksess med datakurs? og i tilfelle hvordan gikk det til?

Har prøvd meg litt frem med dette, uten resultat. Prøvde å suge noen kommuner til å kjøpe en deal med datakurs (3 kvelder, tils. 9 timer) for eldre klasser eller grupper på 15-20, men det var ikke så interessant for dem.

****** til greier!? :cry:

Har rimelig bra greie på dette og har undervis litt før (for noen år siden) med positive tilbakemeldinger men i disse dagene går det ikke gjennom.

Skulle hatt litt cash så det blir sydentur i år :) så nevn 10 gode grunner for å få folk til å ta et slikt !

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En god grunn til å gå kurs er for å få papirer på hva du kan.

Hvis to søker på en jobb og den ene er selv lært og den andre har kurs, velger de ofte den med kurs selv om den selv lærte kansje kan mer.

Det ser bedre ut på en søknad med "har kurs i XP" enn "har brukt XP endel".

Lenke til kommentar

Har tenkt på det, og jeg noterer i Kursbevis hva brukeren har lært og kan.

som f.eks

Installasjon av Windows XP (blir jo ikke med i kurs)

men oppsett av brukerkontoer, administrasjon og konfigurasjon av diverse.

Men jeg fokuserer mest på 3 dagers kveldskurs. Kanskje lengre og mer omfattende kurs er nødvendig?

Alt fra installasjon til nettverk?

Lenke til kommentar

Det å holde kurs for folk i kommunen må du ikke bruke det siste opprativsystemet som har kommet, Husk at hoved tyngden av maskinene kjører NT enno. Det er kun de nyinnkjøpte pc'n som har XP. Det er alt for dyrt å kjøpe så mange lisenser.

Prøv heller å ordne et kurs i Office eller win2000 det har de en del av.

Lykke til :thumbs:

Lenke til kommentar
En god grunn til å gå kurs er for å få papirer på hva du kan.

Hvis to søker på en jobb og den ene er selv lært og den andre har kurs, velger de ofte den med kurs selv om den selv lærte kansje kan mer.

Det ser bedre ut på en søknad med "har kurs i XP" enn "har brukt XP endel".

:yes: Yup enig. Selv var eg meget heldig når eg fikk jobb.

Lenke til kommentar

Senior-surf kurs har vært en fulltreffer her i byen. Mange eldre som vil lære seg å bruke Internett og epost !

Seniorsurf kan følges opp med et lite kurs i Internett sikkerhet. Unngå spam, bruk av brannmur og epostfilter osv.

På denne måten er du ikke avhengig av at en liten kommune skal finansiere gildet, bortsett fra at du kan søke om et lite "bidrag" fra kommunen din til avvikling av kursene.

Lenke til kommentar

Er det noe å tjene på datakortet da? Virker ikke så veldig seriøst opplegg for meg i følge websidene er.

Men da må jeg ha 15-20 datamaskiner og + lokaler og slikt. Sett om dette ikke fungerer så veldig bra er det dumt med så mange maskiner, da må maskinene benyttes som en internett kaffe på dagtid i tilfelle.

Var bedre om jeg hadde MCT fra Microsoft, men det er også en knipe pga lang kurstid for deltakere med Microsoft læremateriell. Ser IT akademiet utanner på over 1 år... Hvor mange betaler 75.000 for å lære om datamaskinen nå?

Lenke til kommentar

datakortet er nyttige saker skjønner dere. selv holder jeg på å ta alle modulene. det er 7 moduler. noen synes sikkert at det er kjempe kjedelig, men det er greit nok for meg. mange selvlærte folk som tar datakortet også faktisk. nå i de nyere tider så har jo datakort testene blitt litt bedre laget. dvs. du slipper å vente i flere dager før du får resultate på prøven. nå gjør du alle testene på nett å får resultatet med en gang du er ferdig :D ellers er det jo forskjellige firma som selger kurs om data, f. eks Windows versjonene. Datapower kjenner sikkert noen til. når jeg fikk pc`en min så fikk jeg med 1 cd plate med et Windows XP HOME kurs.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...