lperik Skrevet 28. januar 2004 Del Skrevet 28. januar 2004 Hei. Sitter for tiden med en p4c @ 3.5ghz med 43Cidle og 69Cload. (boxedvifta) Er rimelig lei av dette og har spurt litt rundt i denne posten om det vil holde med ny luftkjøler for å få ned temperaturen på et akseptabelt nivå. Begynnner å tenke på om ikke det kunne vært like greit å spandert på meg selv litt mer og kjøpt vannkjøling istedet. kabinettet jeg har er ganske lite, vil det passe med vannkjøling: Dimensjoner (BxDxH) 18 cm x 44 cm x 46 cm Om det vil funke, kunne dere ha satt opp et godt forslag? Tenker på kjøling til cpu i første omgang og heller kjøpe fler blokker senere til nb og gpu. Takker for alle svar. Mvh Lars Petter Lenke til kommentar
lperik Skrevet 28. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2004 Er dette noe bra? (har null peil på hva som er bra og ikke innen vannkjøling!) Oppsett: Swiftech CPU-vannblokk Swiftech radiator, "Blackice Micro" AC vanntank, "aquatube", Sølv AC brakett, for "aquatube at" Eheim 1048 vannsirkulasjonspumpe Pluss diverse slanger, nipler osv. Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 28. januar 2004 Del Skrevet 28. januar 2004 Ser greit ut, men skift ut radiatoren til f.eks ein AC Evo 120. Lenke til kommentar
lperik Skrevet 28. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2004 Ser greit ut, men skift ut radiatoren til f.eks ein AC Evo 120. Er swiftechen dårlig? for den var meget praktisk for jeg har lite plass men den ville passet fint nede foran i kabinettet påmontert et par 80mm vifter. Lenke til kommentar
C0bra Skrevet 28. januar 2004 Del Skrevet 28. januar 2004 Kan du si ca pris? Det beste er om du får plass til en 2*120mm radiator, med tanker på oppgraderinger.. Lenke til kommentar
lperik Skrevet 28. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2004 Kan du si ca pris? Det beste er om du får plass til en 2*120mm radiator, med tanker på oppgraderinger.. Har ikke plass til 2x120mm vifter noe sted. Sett folk borre hull i taket på kabinettet, men har ikke plass til det. Vil helst holde det på under 3000kr for alt. Lenke til kommentar
C0bra Skrevet 28. januar 2004 Del Skrevet 28. januar 2004 (endret) Da vil jeg anbefale: Fra netconnection: Danger Den Maze RBX PIV 1\2" Pris: NOK 695.00 Hydor L20 II Pris: NOK 195.00 HW-Labs Black Micro Pris: NOK 495.00 (sleng på 2*80mm vifter) Tygon R-3603 slange 1/2" Pris: NOK11.00 Pris er pr 10 cm Slangeklemmer i plast for silikon Type: 12mm (1/2) Pris: NOK 15.00 per stk Vil anbefale deg å kjøpe 6slangeklemmer( så du har i reserve) og 2meter slange(så du har nok..) Dette kommer på 16-1700kr.. Men vil egentlig anbefale større radiator.. EDIT: Dette er da uten vanntank.. skal du kjøpe det så er det 3-700kr til.. Du kan også se på Black Ice Micro 2 Radiator 3/8" (10mm) til 695kr hvis du har plass til den.. den er dobblet så stor som den andre jeg satte opp, og vil nok kjøle litt bedre! Endret 28. januar 2004 av C0bra Lenke til kommentar
C0bra Skrevet 28. januar 2004 Del Skrevet 28. januar 2004 Men du kan også med fordel ta en bedre pumpe.. Slangene satte jeg opp siden de er myke og kan bøyes mye uten å få knekk.. Lenke til kommentar
lperik Skrevet 28. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2004 Hvordan er Eheim 1048 i forhold til Hydor pumpa a? Kan vel bare bruke den vanntanken jeg satt opp, og det feste til cdrombrønnene. Ser veldig praktisk ut iogmed jeg har lite kabinett. Lenke til kommentar
C0bra Skrevet 28. januar 2004 Del Skrevet 28. januar 2004 Hvordan er Eheim 1048 i forhold til Hydor pumpa a? Kan vel bare bruke den vanntanken jeg satt opp, og det feste til cdrombrønnene. Ser veldig praktisk ut iogmed jeg har lite kabinett. Den vanntanken er fin Eheimen pumper ikke like mye vann som Hydoren(nesten ikke forskjell) men er ca dobbelt så dyr, det er jo litt mer kvalitet over eheimen.. Har hydoren selv og er storfornøyd.. Lenke til kommentar
lperik Skrevet 28. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2004 ok, da sparer jeg heller de kronene og kjøper Hydoren. Danger den blokka ser smart ut, tenker på de 2 utløp. men den er jo avlang! hvordan vil den passe på cpuen min. Abit AI7 er litt spesiell: http://www.hardocp.com/images/articles/106...88qA5_1_6_l.jpg Lenke til kommentar
C0bra Skrevet 28. januar 2004 Del Skrevet 28. januar 2004 ok, da sparer jeg heller de kronene og kjøper Hydoren. Danger den blokka ser smart ut, tenker på de 2 utløp. men den er jo avlang! hvordan vil den passe på cpuen min. Abit AI7 er litt spesiell: http://www.hardocp.com/images/articles/106...88qA5_1_6_l.jpg Vil passe fint det.. den blokka er ikke designe for å dekke hele IHS.. Lenke til kommentar
Raphaug Skrevet 28. januar 2004 Del Skrevet 28. januar 2004 Har den blokka selv og er storfornøyd Er ikke nødvendig at blokka dekker hele cpu`n, bare kjernen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå