Gå til innhold

Overklokke bærbar?

karlstorpet

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har akkurat fått min nye pc en Acer travelmate 291LCI. Den skal brukes som en desktoperstatter da jeg skal til Australia og studere. Jeg har akkurat fått sansen for overklokking og casemodding. Har så vidt lukta på det, men synes det er veldig interessant! Med andre ord så er jeg helt grønn på området :)

Det jeg lurer på er om det går ann å overklokke en bærbar (på en trygg måte..)

Victor

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei, jeg har akkurat fått min nye pc en Acer travelmate 291LCI. Den skal brukes som en desktoperstatter da jeg skal til Australia og studere. Jeg har akkurat fått sansen for overklokking og casemodding. Har så vidt lukta på det, men synes det er veldig interessant! Med andre ord så er jeg helt grønn på området :)

Det jeg lurer på er om det går ann å overklokke en bærbar (på en trygg måte..)

Victor

det kan jo bli litt vrient angående bedre kjøling... men det går sikkert

Lenke til kommentar

Bærbare PC'er blir UUUUTROOLIG varme. Jeg sitter her med en bærbar PC fra Dell med 1,7GHz P4 mobile CPU. Spiller jeg krevende spill over en lengere periode skrur den seg av fordi den blir for varm. Her er det nok ikke rom overklokking, heller underklokking.

Nå vet ikke jeg specsa på din Acer, men siden du sa den var en desktop erstatter regner jeg med du har en desktop CPU inni der, og de blir som kjent varme, mye varmere enn mobile CPU'er. Dessuten tviler jeg på at din originale BIOS støtter overklokking. Da må du eventuelt bytte denne, eller bruke en eller annen form for software overklokking.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...