myexplorer Skrevet 28. januar 2004 Del Skrevet 28. januar 2004 Broren min har kjøpt seg en d-link DI 604 router med switch, , han bor i Chile da, men har adsl slik som telenor, for å koble seg til så trenger han brukernavn og passord. Koblinga er som følgende: Fra modem --->router--->2 pc, med kabel. Når han gjør slik så greier han ikke å komme på internett med noen av pcene, hva må man gjøre? hvordan blir dette med passord da? kan ikke begge pcene komme inn samtidig da? Jeg har prøvd å forklare han, da jeg har en slik løsning her hjemme, men jeg nextgentel, som er mye enklere. Det blir ikke det samme tror jeg. Jeg har lest guiden her på hardware, kan ikke si jeg ble imponert av den. Ikke mye hjelp å få der. Noen som vet hva han må gjøre? Prøver å hjelpe han så godt jeg kan, greit å holde kontakt over nettet. Setter pris på respons! Lenke til kommentar
Mosess Skrevet 28. januar 2004 Del Skrevet 28. januar 2004 Han har en egen router som har ethernet porter i wan enden og i client enden? Noen routere må ha krysset kabel mellom modem og routeren... evt subnetting, er det dhcp på routeren som fungerer som den skal .. pass på at det ikke er dobbel nat.. det pleier å bli rotete.. kommer han ikke på nettet i det hele tatt..? prøvd å kjøre traceroute (tracert i win) mot en ren ip-adresse? kommer ikke på mer i farten : ) Lenke til kommentar
myexplorer Skrevet 29. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2004 Når han kobler til slik som jeg beskrev så kommer han ikke på internett i det hele tatt. Du spurte om han har ethernet porter i wan enden og i client enden, det vet jeg ikke, men du kan lese om routeren her: http://www.dlink.no/products/details.asp?Nr=216 Hva er traceroute? Lenke til kommentar
HamiltonII Skrevet 29. januar 2004 Del Skrevet 29. januar 2004 Hvis han oppringt ADSL må han legge brukernavn og passord i routeren i stedet for å ha oppkoblings programmet på PC'en. Den routeren trenger ikke krysset kabel fra modem,jeg har samme selv. Lenke til kommentar
myexplorer Skrevet 29. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2004 ok takk, men hvordan gjør man det? Lenke til kommentar
bakrull Skrevet 29. januar 2004 Del Skrevet 29. januar 2004 start -> run -> 192.168.0.1 -> username: admin passord trengs ikke -> wan -> PPPoE Der skriver man inn passord og brukernavn Lenke til kommentar
myexplorer Skrevet 30. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2004 ok skal be han prøve det ut !!! takk ska du ha Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå