Gå til innhold

Microsoft sertifisering....

Anbefalte innlegg

Hei! Vet ikke helt om dette er det riktige stedet og spørre om det jeg lurer på men hvor ellers kan jeg gjøre det...?

Det jeg lurer på er hva alle disse sertifiseringene til Microsoft er...?? MCSE, A+ osv???

Noen som kan gi en liten beskrivelse hva det er eller noen som kan si en side jeg kan finne dette ut?

Har leitet litt på nettet med fant ingenting...

:roll:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

MCSE = Microsoft Certified System Engineer

Windows 2003 server, SQL server og Windows XP ( 7 eksamener )

Du kan bruke Windows og Active Directory og slikt da :yes:

MCSD = Microsoft Certifed Solution Developer

C++ eller Visual Basic + Database / kun systemutvikling ( 3 eksamener )

Du må ta eksamen før 30 juni i MCSD om du vil opp i Visual Studio 6.0, etter det kan du ta kun i Visual Studio .NET

----------

Egentlig så tror jeg ikke at MCSE veier så tungt lenger, tar du MCSD og får deg papir på at du kan C++ stiller du sterkt i nerdeverden :thumbs: men ikke regn med å få jobb andre steder en i kommunen eller som enkeltmannsforetakt med et slikt. Vil heller anbefale deg å lære om C++ og programmering mot kun elektronikk som drivere og andre saker siden det veier alt. Who cares about accounting software theese days?

Edit:

Vil bare notere at Visual Basic er så ut som det er mulig innen programmering. Alle profesjonelle ser ned på de som programmerer i dette. Selv om det er enkelt vil du møte "veggen" om du skal lage noe avansert, spesielt innen lyd og video - rett og slett fordi VB ikke har støtte for dette, bortsett fra Windows Media SDK. Med C++ kan du lage alt i hele verden! :dribble:

Endret av XPUserz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...