brukernamn Skrevet 28. januar 2004 Del Skrevet 28. januar 2004 Har no prøvd å dele mi Tiscali 704k-linje. Det va en som sa til meg at eg kunne bare putte en tp kabel fra modemet inn i uplinken og så funka det fint.. Har riktignok ikkje sett så masse på instillingane på nettverksinstillinger o.l, men det gjekk i alle fall ikkje uten å røre noke. Noken som veit kossen? Lurer forresten på å kjøpe meg router, er dette vanskligare enn å konfigurere en switch? Lenke til kommentar
cm630et Skrevet 28. januar 2004 Del Skrevet 28. januar 2004 Har du prøvd å sette den inn i en av de andre portene? Har selv brukt en 3Com router som er meget enkel å sette opp. Lenke til kommentar
mobil_brukeren Skrevet 28. januar 2004 Del Skrevet 28. januar 2004 Har du 2 netverks kort? det må du ha så kobler du den ene i modeme og den andre i switchen (eller hva du har) så lager du en netverksbro mellom de to.. du går på mine netverks steder så feil muse tast på lokal tilkobling så opprett bro mellom tilkoblinger... skjønner du det ikke skal jeg si det mer nøye! Lenke til kommentar
cico Skrevet 28. januar 2004 Del Skrevet 28. januar 2004 Det beste du kan gjøre er å kjøpe en ruter. Feks denne: 3com OfficeConnect Cable / DSL Gateway Meget enkel å sette opp, og blir mye bedre enn å bruke en maskin som ruter. Lenke til kommentar
dozz Skrevet 29. januar 2004 Del Skrevet 29. januar 2004 Jeg har selv Tiscali 704/128 linje! Det jeg gjorde for å dele internetten til 3 pcer var følgene: * Kabelen fra modemet inn i uplinken på switchen * Plugga pcene i switchen * Og vips, så hadde alle iper og var "good 2 go"| Var veldig greit hos meg iallefall! Lenke til kommentar
KriB Skrevet 29. januar 2004 Del Skrevet 29. januar 2004 Det beste du kan gjøre er å kjøpe en ruter.Feks denne: 3com OfficeConnect Cable / DSL Gateway Meget enkel å sette opp, og blir mye bedre enn å bruke en maskin som ruter. Denne har jeg og andre hatt, og den funket ikke bra! Den kutta oppkoplingen etter fire-fem timer og måtte resettes før nettet kom opp igjen. Så nye fire-fem timer og samma tralten en gang til. Det er mulig problemet er fikset med en firmware-oppdatering, jeg tror den var på versjon 1.4 da jeg hadde problemer, men sjekk nøye før du kjøper denne. Lenke til kommentar
brukernamn Skrevet 29. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2004 har egentlig ikkje blitt så masse klokare enda. har allerede prøvd å ta tp-kabel fra modemet og inn i uplinken på switchen, då funka det ikkje på noken av pc-ane. Noken som veit ka som kan vere gale sida andre tydlegvis ikkje har noken problem med likt oppsett Lenke til kommentar
Fenalår Skrevet 29. januar 2004 Del Skrevet 29. januar 2004 Ruter er en bra løsning! Denne er en rimelig løsning. Hvis du skal ha en switch, så vil jeg anbefalle ICS. Det er ikke det beste men, det er i allefall en løsning. Lenke til kommentar
Vannpistol Skrevet 2. februar 2004 Del Skrevet 2. februar 2004 Du vil få 4 ip'er av tiscali via DHCP om du bare kobler adsl modemet til uplinken på switch / hub'en og setter opp alle maskinene med dhcp. Mao, du trenger ingen router om du skal ha opp til 4 pc'er på nett men en software firewall på pc'en er nok ikke så dumt! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå