Jan-E. Skrevet 28. januar 2004 Del Skrevet 28. januar 2004 Har en vifte med justeringsmotstand, og denne må settes på full hastighet, hvis ikke slår maskinen seg av ved 52gr.C. Kan jo ikke ha den der 80mm viften til å gå for fullt hele tiden for da blir man jo gal av bråket. Kobler jeg viften fra og kjører med åpen dør så slår maskinen seg av da og ved 52gr. Den oppfører seg kun med viften tilkoblet og gående for fullt, jeg har prøvd å holde for utblåsningene og da stiger tempen over 52gr. uten problemer. Noen som vet? Lenke til kommentar
Iyon Skrevet 28. januar 2004 Del Skrevet 28. januar 2004 cpu'en blir 52 grader? burde nok vurdere en ny cpu-kjøler ... Lenke til kommentar
Stor Oddnoga Skrevet 28. januar 2004 Del Skrevet 28. januar 2004 Skal ikke være noe problem å kjøre CPU på 52 grader. Min ligger på mellom 50-65 nå, og er stabil som et fjell. Lenke til kommentar
Jan-E. Skrevet 29. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2004 Ingen problem med å kjøre på 60gr. , bare kabinettviften er koblet til HK og ikke justert ned på turtall (kan godt dekke den til så den ikke flytter luft). Så snart jeg kobler den fra HK så kutter maskinen ved 52gr. Lenke til kommentar
Jalmar Skrevet 29. januar 2004 Del Skrevet 29. januar 2004 Fjern litt failsafer i bios slik at den ikke skal gjøre noe. Lenke til kommentar
Jan-E. Skrevet 29. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2004 Hmmmm... Har prøvd å sette "ignore" på alt i "monitoring" i "power" uten at det skjer noe. Begynner å bli drittlei hele Asus, Athlon 2400 og Win XP, har mest lyst å ta frem min gode gamle Pentium 200 og Win 98................... Lenke til kommentar
Jan-E. Skrevet 29. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2004 I orden nå. Resatte cmos og alle jumpers. La inn siste Bios. Installerte siste Via 4-1 Drivers. Installerte siste Asus Probe og dermed vises samme temp. i Probe og Bios. Fikk attpåtil autokjør til å virke igjen på CD/DVD-rom. Nå er det bare å finne ut av hvorfor enkelte programmer låser Cpu på 100% sånn at temperaturen fyker opp til 65gr.C uten at programmet gjør noe som helst. Tror det har noe med Win-XP å gjøre siden Cpu`en jobbet for fullt bare jeg åpnet Direct-X Diagnoseverktøy, jeg installerte Win på nytt og da var det problemet borte. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå