Gå til innhold

Billig data utstyr var en feil


Anbefalte innlegg

Om det er et AS trenger du ikke 100 000 i penger, egenkapital regnes også det utstyret du har i firmaet , en annen sak er at jeg er skremt når jeg leser gjennom denne posten . Her sitter det vanlige oppegående personer som helt klart ser at her er det en grov feil og dermed kaster de seg over den for å utnytte et annet menneske, hvor er de moralske sidene her? Om han har et enkeltmannsforetak og ikke har kapital så vil han ikke komme til å få ut så mye varer uansett og dermed er det ingen av dere som får disse, det kan neppe selges varer som ikke finnst og hva oppnår dere med dette. Jo muligens å ruinere en person rive i stykker en familie og sette disse i en situasjon som ødelegger deres liv. BRAVO se hvor flinke dere er . HÅPER virkelig dere får oppleve det samme selv engang.

Kom igjen Snekker`n... Har ikke du fått det med deg ? Det er ikke moral lenger i denne cyber verden ! JEG VIL HA VARENE MINE NÅ. Hvis ikke sååååååå....

Klart du vill, men du får dem ikke , dessuten får du ikke så mye i lommepenger hos mora di . vet ikke hvor gammel du er men om dine uttalelser gjennspeiler alder så har du vel ikke fått potteringen av ræva enda :wow:

Beklager å måtte si det men jeg mener det faktisk.

haha.. :green: LOL.. Nå fikk JEG meg en god latter ihvertfall... :thumbs:

 

Nei, kyss meg der jeg er høyest når jeg plukker blå-bær!

Endret av Blacki
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Om det er et AS trenger du ikke 100 000 i penger, egenkapital regnes også det utstyret du har i firmaet , en annen sak er at jeg er skremt når jeg leser gjennom denne posten . Her sitter det vanlige oppegående personer som helt klart ser at her er det en grov feil og dermed kaster de seg over den for å utnytte et annet menneske, hvor er de moralske sidene her? Om han har et enkeltmannsforetak og ikke har kapital så vil han ikke komme til å få ut så mye varer uansett og dermed er det ingen av dere som får disse, det kan neppe selges varer som ikke finnst og hva oppnår dere med dette. Jo muligens å ruinere en person rive i stykker en familie og sette disse i en situasjon som ødelegger deres liv. BRAVO se hvor flinke dere er . HÅPER virkelig dere får oppleve det samme selv engang.

Kom igjen Snekker`n... Har ikke du fått det med deg ? Det er ikke moral lenger i denne cyber verden ! JEG VIL HA VARENE MINE NÅ. Hvis ikke sååååååå....

Klart du vill, men du får dem ikke , dessuten får du ikke så mye i lommepenger hos mora di . vet ikke hvor gammel du er men om dine uttalelser gjennspeiler alder så har du vel ikke fått potteringen av ræva enda :wow:

Beklager å måtte si det men jeg mener det faktisk.

Se min tidligere beklagelse, det hele har vært en ironi fra min side.

OK, da stiller saken seg annerledes og du kan dermed glemme min vurdering av deg , og jeg beklager den.

Lenke til kommentar
Desverre er det nok slik , det er alt for mange i vårt sammfunn som kunn leter med lys og lykter for å finne feil hos andre og å utnytte dette for en hver pris.

Syklubb folk, og så snakker de med hele borettsalget om hvor heldige de var og hvor dumme de andre var...

 

hater syklubber ! :thumbdown:

Lenke til kommentar
Om det er et AS trenger du ikke 100 000 i penger, egenkapital regnes også det utstyret du har i firmaet , en annen sak er at jeg er skremt når jeg leser gjennom denne posten . Her sitter det vanlige oppegående personer som helt klart ser at her er det en grov feil og dermed kaster de seg over den for å utnytte et annet menneske, hvor er de moralske sidene her? Om han har et enkeltmannsforetak og ikke har kapital så vil han ikke komme til å få ut så mye varer uansett og dermed er det ingen av dere som får disse, det kan neppe selges varer som ikke finnst og hva oppnår dere med dette. Jo muligens å ruinere en person rive i stykker en familie og sette disse i en situasjon som ødelegger deres liv. BRAVO se hvor flinke dere er . HÅPER virkelig dere får oppleve det samme selv engang.

Kom igjen Snekker`n... Har ikke du fått det med deg ? Det er ikke moral lenger i denne cyber verden ! JEG VIL HA VARENE MINE NÅ. Hvis ikke sååååååå....

Klart du vill, men du får dem ikke , dessuten får du ikke så mye i lommepenger hos mora di . vet ikke hvor gammel du er men om dine uttalelser gjennspeiler alder så har du vel ikke fått potteringen av ræva enda :wow:

Beklager å måtte si det men jeg mener det faktisk.

Se min tidligere beklagelse, det hele har vært en ironi fra min side.

OK, da stiller saken seg annerledes og du kan dermed glemme min vurdering av deg , og jeg beklager den.

Takk, det var generøst av deg Snekker`n :love:

Lenke til kommentar
Desverre er det nok slik , det er alt for mange i vårt sammfunn som kunn leter med lys og lykter for å finne feil hos andre og å utnytte dette for en hver pris.

Syklubb folk, og så snakker de med hele borettsalget om hvor heldige de var og hvor dumme de andre var...

 

hater syklubber ! :thumbdown:

Eier dere ikke humor eller. Det er få om ingen her som har bestillt noe varer! De som var dum nok til det har for lengst lagt seg, det var jo bare barn! De har ikke vært med på denne diskusjonen(tror jeg). Resten av oss har drevet litt ap med hele saken! Uansett hvor dårlig humor det er, så høres dette mer og mer ut som en dramaklubb.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM

jeg har ikke orket å lese gjennom 5 sider, slik jeg forstår det er saken slik:

 

1- man oppdager at de har feilpriset varene, selvsagt bestiller alle i håp om at de skal få varene til den prisen.

2- det viser seg at de ikke har loven på sin side ettersom de har glemt å skrive at de tar forbehold om prisfeil.

 

 

først og fremst så tviler jeg ikke ETT sekund på at hver eneste en av dere visste temmelig godt at dette var et soleklart tilfelle av feilprisning.

seriøst, tror dere virkelig et firma selger en komplett datamaskin til rundt 200kr mens en lignende datamasking koster f.eks 7000 et annet sted ? det burde ringe en bjelle...

der og da burde dere maile ansvarlig med en eneste gang for å undersøke om det er en liten sjangs i ****** for at dette faktisk stemmer. på den måten er du også hyggelig i tilfelle nettbutikken ikke er klar over feilen på det tidspunktet..

noe som i dette tilfellet kanskje kunne oppklart saken tidligere.

 

and so on...hvorfor legger dere inn bestilling når dere burde forstå at det er snakk om et klassisk tilfelle hvor varene er feilpriset.

det må være rimelig irriterende å renske et sinnsykt antall bestillinger som er basert på noe som helt klart er feilprising.

altså takket være snartenkte kunder så pålegger man altså nettbutikken ekstra arbeid..

 

videre: det er to forskjellige måter å løse dette på, den første måten er å være drittsekk og faktisk (uheldigvis med loven i bakhånd) kreve nettbutikken for varene dere har bestilt. (i dette tilfellet vil det føre til at de må ringe i bjella og slå seg konkurs)

det er kun en eneste gang jeg faktisk kan forstå at noen har gjort noe slikt, altså krevd varen med loven på sin side i et tilfelle som klart var feilpris, det er databutikken.com saken hvor kundene fikk servert ren løgn fra nettbutikken.

 

den andre løsningen som ALLE burde holde seg til er at når du får mailen hvor de beklager feilen så sender dere mail tilbake og sier at selvfølgelig er det ikke noe problem at bestillingen deres slettes fra registeret.

 

jeg regner med at ingen velger å forfølge denne saken, det blir for dumt av dere.

Endret av Slettet-80wCWpIM
Lenke til kommentar
Desverre er det nok slik , det er alt for mange i vårt sammfunn som kunn leter med lys og lykter for å finne feil hos andre og å utnytte dette for en hver pris.

Syklubb folk, og så snakker de med hele borettsalget om hvor heldige de var og hvor dumme de andre var...

 

hater syklubber ! :thumbdown:

Eier dere ikke humor eller. Det er få om ingen her som har bestillt noe varer! De som var dum nok til det har for lengst lagt seg, det var jo bare barn! De har ikke vært med på denne diskusjonen(tror jeg). Resten av oss har drevet litt ap med hele saken! Uansett hvor dårlig humor det er, så høres dette mer og mer ut som en dramaklubb.

Problemet er jo at det faktisk er en person som må lide for denne humoren!

 

Prøv å forestile deg at folk satt nattestider og latterlig gjorde deg for en feil du gjorde på jobb...

 

Men ikke misforstå, jeg har tatt tråen som delvis underholdnig selv.

 

Synd for han 'feilpris fyren'!

Lenke til kommentar

Joda jeg eier humor, men hvor langt skall humor strekke seg?

Skall den medføre dagevis med ekstraarbeid for den som rammes og skall den påføre en person økonomisk tap ?

I tillegg er det ikke tvil i min sjel om at enkelte av dem som bestilte kommer til å stå på kravene koste hva det koste vill. Det har vi sett tidligere bla her på forumet.

Fortsetter slike trender er faren at webbutikker må begynne å forsikre seg mot tabber og alle som har peiling på forsikring vet at en tabbeforsikring koster flesk, og hvem må i tillfelle betale den, jo vi kunder i form av økte priser.

Lenke til kommentar
Joda jeg eier humor, men hvor langt skall humor strekke seg?

Skall den medføre dagevis med ekstraarbeid for den som rammes og skall den påføre en person økonomisk tap ?

I tillegg er det ikke tvil i min sjel om at enkelte av dem som bestilte kommer til å stå på kravene koste hva det koste vill. Det har vi sett tidligere bla her på forumet.

Fortsetter slike trender er faren at webbutikker må begynne å forsikre seg mot tabber og alle som har peiling på forsikring vet at en tabbeforsikring koster flesk, og hvem må i tillfelle betale den, jo vi kunder i form av økte priser.

Dette var jo bare en formalitetsfeil med tanke på å beskytte seg mot skrivefeil(og det er litt plankekjøring som de burde ha visst om) Men er helt enig, som jeg sa tidligere: Jeg synes forferdelig synd på han/dem, kan tenke meg selv hvor stresset jeg hadde vært hvis jeg var i samme situasjon. Men har ikke vi alle engang hatt litt galgenhumor på andres bekostning, jeg har opplevd det mot meg personlig også. PS. man trenger ike tabbeforsikring mot slike ting, som en annen siterte her tidligere: så burde de som bestillte varen vite at dette ikke var reelt.

Lenke til kommentar

Det kan være verdt og få med seg at fyren har klausul mot varer han ikkje er på lager. som dere ser er akryl kabinettet han selger med -550 i lager så ikkje hå på for mye. Eg derimot bestilte når han hadde 11 på lager og skal ha mine varer. OM eg så faktisk må hyre advokat for og få varene eg har rett til.

Lenke til kommentar
....som en annen siterte her tidligere: så burde de som bestillte varen vite at dette ikke var reelt.

Ikke glem av vi lever i et land der man kommer langt med å spille dum. Man trenger faktisk ikke å dra til USA for å oppleve det... :roll:

Tror du de spiller dum? Jeg tror man er dum hvis man bestiller en komplett pc til noen 100-lapper, og virkelig tror at de får den, eller i det hele tatt vurdere bestilling i sin helhet :D

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM

jeg forstår ikke hvorfor legger dere inn bestilling når dere burde forstå at det er snakk om et klassisk tilfelle hvor varene er feilpriset.

det må være rimelig irriterende å renske et sinnsykt antall bestillinger som er basert på noe som helt klart er feilprising.

altså takket være snartenkte kunder så pålegger man altså nettbutikken ekstra arbeid..er spent på om det snart blir noe som heter - vi tar forbehold om idioti blant våre kunder -

den burde forsåvidt dekke - vi tar forbehold om feil pris på våre varer -

Lenke til kommentar
Det kan være verdt og få med seg at fyren har klausul mot varer han ikkje er på lager. som dere ser er akryl kabinettet han selger med -550 i lager så ikkje hå på for mye. Eg derimot bestilte når han hadde 11 på lager og skal ha mine varer. OM eg så faktisk må hyre advokat for og få varene eg har rett til.

Se mitt forrige innlegg... trur du er en av dem...

 

hvor tett kan man bli ?

Lenke til kommentar
Det kan være verdt og få med seg at fyren har klausul mot varer han ikkje er på lager. som dere ser er akryl kabinettet han selger med -550 i lager så ikkje hå på for mye. Eg derimot bestilte når han hadde 11 på lager og skal ha mine varer. OM eg så faktisk må hyre advokat for og få varene eg har rett til.

Hva er det du har bestillt da ?

Lenke til kommentar

joda litt galgenhumor er helt greit, har selv opplevd det.

 

Når det gjelder tabbeforikring er det faktisk fler og fler firmaer som har dette , da det i dagens sammfunn finnes så mange fallgruver og så mange som utnytter dem.

Vi i byggebransjen har hatt dette lenge og den må selvfølgelig kunden betale for, sånn er det desverre.

Lenke til kommentar
joda litt galgenhumor er helt greit, har selv opplevd det.

 

Når det gjelder tabbeforikring er det faktisk fler og fler firmaer som har dette , da det i dagens sammfunn finnes så mange fallgruver og så mange som utnytter dem.

Vi i byggebransjen har hatt dette lenge og den må selvfølgelig kunden betale for, sånn er det desverre.

Jeg vet, jobber med forsikring selv, så vet om ringvirkningene. Synd som du sier, da prisene blir deretter.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...