Gå til innhold

Billig data utstyr var en feil


Anbefalte innlegg

Det er da ikke kundenes feil at Østby data gjorde en feil med scriptet ?

Og når de ikke har noen klausul om feilprisning som de burde ha ...

så er det deres egen feil at 500 personer bestiller datamaskiner og hardware til 500kr stykket.

De bør ta ansvaret og sende ut varene. Selv om dette kommer til å koste mange 100000 kroner.

 

Kanskje det ikke er etisk riktig ... men noen må ta ansvaret , og en beklager mail vil ikke være å ta et ansvar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kom igjen Snekker`n... Har ikke du fått det med deg ? Det er ikke moral lenger i denne cyber verden ! JEG VIL HA VARENE MINE NÅ. Hvis ikke sååååååå....

[02:11:00] <JimmyPop> Det eneste som mangler nå er at Vihovde sier at alt var ironi... :S

[02:11:10] <Alastor> høhø

[02:11:27] <Alastor> omg

Jepp. Det har vært morsomt på andre sine bekostninger lenge nok nå. Men jeg må innrømme at det har vært artig å være med å "fyre opp" stemningen her :laugh: Til ham/de som driver OSTEBY Data og alle de ville musene som springer rundt der, jeg beklager mine utsagn, men galgenhumoren tok overhånd. Beklager nok en gang :blush:

Endret av vihovde
Lenke til kommentar
Kom igjen Snekker`n... Har ikke du fått det med deg ? Det er ikke moral lenger i denne cyber verden ! JEG VIL HA VARENE MINE NÅ. Hvis ikke sååååååå....

[02:11:00] <JimmyPop> Det eneste som mangler nå er at Vihovde sier at alt var ironi... :S

[02:11:10] <Alastor> høhø

[02:11:27] <Alastor> omg

Jepp. Det har vært morsomt på andre sine bekostninger lenge nok nå. Men jeg må innrømme at det har vært artig å være med å "fyre opp" stemningen her :laugh: Til ham/de som driver OSTEBY Data alle de ville musene som springer rundt der, jeg beklager mine utsagn, men galgenhumoren tok overhånd. Beklager nok en gang :blush:

Føyer meg inn i rekken, har vært underholdene så lenge det pågikk. ;)

Lenke til kommentar
Om det er et AS trenger du ikke 100 000 i penger, egenkapital regnes også det utstyret du har i firmaet , en annen sak er at jeg er skremt når jeg leser gjennom denne posten . Her sitter det vanlige oppegående personer som helt klart ser at her er det en grov feil og dermed kaster de seg over den for å utnytte et annet menneske, hvor er de moralske sidene her? Om han har et enkeltmannsforetak og ikke har kapital så vil han ikke komme til å få ut så mye varer uansett og dermed er det ingen av dere som får disse, det kan neppe selges varer som ikke finnst og hva oppnår dere med dette. Jo muligens å ruinere en person rive i stykker en familie og sette disse i en situasjon som ødelegger deres liv. BRAVO se hvor flinke dere er . HÅPER virkelig dere får oppleve det samme selv engang.

Moralen tror jeg forsvant en gang på 1970-tallet. Men nok om det.

 

Jeg har ikke bestilt noe fra denne webshoppen av 2 grunner.

 

1. Jeg handler bare fra et knippe webshopper (Komplett, Microplex, Multicom, PS Data, 3Dfx Cool, MPX)

2. Jeg har såpass vett i huet at jeg skjønte at dette var for godt til være sant.

 

Det er tross alt forskjell på å slakte en enkeltperson for det han har og utnytte et smutthull i de norske lover for å kunne importere en bil enda billigere.

 

Selv om det er litt beklagelig at Mr. Østby ikke har tatt seg tid (eller rett og slett glemt) og skrive fra seg ansvar ved eventuell feilprising.

 

PS: Post #2222. :w00t:

Lenke til kommentar
Kom igjen Snekker`n... Har ikke du fått det med deg ? Det er ikke moral lenger i denne cyber verden ! JEG VIL HA VARENE MINE NÅ. Hvis ikke sååååååå....

[02:11:00] <JimmyPop> Det eneste som mangler nå er at Vihovde sier at alt var ironi... :S

[02:11:10] <Alastor> høhø

[02:11:27] <Alastor> omg

Jepp. Det har vært morsomt på andre sine bekostninger lenge nok nå. Men jeg må innrømme at det har vært artig å være med å "fyre opp" stemningen her :laugh: Til ham/de som driver OSTEBY Data alle de ville musene som springer rundt der, jeg beklager mine utsagn, men galgenhumoren tok overhånd. Beklager nok en gang :blush:

jeg forstod det var ironisk, men humoren var fjortis uansett.

Lenke til kommentar
Kom igjen Snekker`n... Har ikke du fått det med deg ? Det er ikke moral lenger i denne cyber verden ! JEG VIL HA VARENE MINE NÅ. Hvis ikke sååååååå....

[02:11:00] <JimmyPop> Det eneste som mangler nå er at Vihovde sier at alt var ironi... :S

[02:11:10] <Alastor> høhø

[02:11:27] <Alastor> omg

Jepp. Det har vært morsomt på andre sine bekostninger lenge nok nå. Men jeg må innrømme at det har vært artig å være med å "fyre opp" stemningen her :laugh: Til ham/de som driver OSTEBY Data alle de ville musene som springer rundt der, jeg beklager mine utsagn, men galgenhumoren tok overhånd. Beklager nok en gang :blush:

jeg forstod det var ironisk, men humoren var fjortis uansett.

Har du ikke sans for HUMOR, din triste gråe mann ? :laugh:

Lenke til kommentar

Selv så hadde vi det rimlig festlig på jobb... Trur det ble bestillt 30 pc'ern og ganske så mange disker. Men alle tok det som en spøk...

 

Hvis dere ser på ordrebekreftelsene dere fikk så ser dere at firma har nettopp startet. Jeg hadde Ordre nr 440, og det forteller litt.

For mindel så bryr jeg meg ikke om jeg får varene eller ikke. Hadde det vært reelle priser så hadde jeg ikke bestillt og skjønnte fort at det var feil her.

Anyway, hadde en god latter på jobb og det holdt godt for meg :D

Lenke til kommentar
Det har vel vært en mer underholdningsverdi i hele fadesen.

Det håper jeg virkelig, men med tanke på at mange på forumet laster ned musikk, spill og filmer til en salgsverdi av mange mange mange tusen kroner hvert år og hardnakket hevder at 'det ikke går utover noen' så ville det ikke forundre meg om evnen til å kjøre noen i grøfta for å spare penger også på andre måter også er kraftig til stede hos en del.

 

Så lenge det ikke går utover en selv er det jo ikke noe problem virker det som - og en krone spart er en krone tjent.

Endret av Shimano
Lenke til kommentar
...men med tanke på at mange på forumet laster ned musikk, spill og filmer til en salgsverdi av mange mange mange tusen kroner hvert år og hardnakket hevder at 'det ikke går utover noen'....

Det er en annen diskusjon, men jeg kunne gjerne tenke meg å ta den med deg.

Lenke til kommentar

Blir mye dritt preik rundt sjappa til han fyren som feilpriset her nå. Hadde det samme skjedd i feks. At VG hadde skrevet masse useriøst møkk/feil-info, fordi elkjøp hadde feilpriset så hadde vel elkjøp saksøkt VG og ting hadde ikke vært så morsomt lenger...

 

Liker en god latter og litt svada preik jeg, men dette blir lav-moral delux!

Greit om fyren hadde lurt dere opp i faenskap, men han har da bare gjort en skikklig grovis feil på prisingen sin!

 

Faenmeg ikke rart at det finnes folk på hardangervidda som forlanger 34,- for en mellomstor pose med salt chips.... (det er sant faktisk!)

 

...Leve grådighetetn og det deilige synet av at naboen ikke lykkes...

Endret av Blacki
Lenke til kommentar
Kom igjen Snekker`n... Har ikke du fått det med deg ? Det er ikke moral lenger i denne cyber verden ! JEG VIL HA VARENE MINE NÅ. Hvis ikke sååååååå....

[02:11:00] <JimmyPop> Det eneste som mangler nå er at Vihovde sier at alt var ironi... :S

[02:11:10] <Alastor> høhø

[02:11:27] <Alastor> omg

Jepp. Det har vært morsomt på andre sine bekostninger lenge nok nå. Men jeg må innrømme at det har vært artig å være med å "fyre opp" stemningen her :laugh: Til ham/de som driver OSTEBY Data alle de ville musene som springer rundt der, jeg beklager mine utsagn, men galgenhumoren tok overhånd. Beklager nok en gang :blush:

jeg forstod det var ironisk, men humoren var fjortis uansett.

Har du ikke sans for HUMOR, din triste gråe mann ? :laugh:

joda, men ikke for din sans for humor. men nok om det no :)

Lenke til kommentar
Om det er et AS trenger du ikke 100 000 i penger, egenkapital regnes også det utstyret du har i firmaet , en annen sak er at jeg er skremt når jeg leser gjennom denne posten . Her sitter det vanlige oppegående personer som helt klart ser at her er det en grov feil og dermed kaster de seg over den for å utnytte et annet menneske, hvor er de moralske sidene her? Om han har et enkeltmannsforetak og ikke har kapital så vil han ikke komme til å få ut så mye varer uansett og dermed er det ingen av dere som får disse, det kan neppe selges varer som ikke finnst og hva oppnår dere med dette. Jo muligens å ruinere en person rive i stykker en familie og sette disse i en situasjon som ødelegger deres liv. BRAVO se hvor flinke dere er . HÅPER virkelig dere får oppleve det samme selv engang.

Kom igjen Snekker`n... Har ikke du fått det med deg ? Det er ikke moral lenger i denne cyber verden ! JEG VIL HA VARENE MINE NÅ. Hvis ikke sååååååå....

Klart du vill, men du får dem ikke , dessuten får du ikke så mye i lommepenger hos mora di . vet ikke hvor gammel du er men om dine uttalelser gjennspeiler alder så har du vel ikke fått potteringen av ræva enda :wow:

Beklager å måtte si det men jeg mener det faktisk.

Lenke til kommentar
Det har vel vært en mer underholdningsverdi i hele fadesen.

Det håper jeg virkelig, men med tanke på at mange på forumet laster ned musikk, spill og filmer til en salgsverdi av mange mange mange tusen kroner hvert år og hardnakket hevder at 'det ikke går utover noen' så ville det ikke forundre meg om evnen til å kjøre noen i grøfta for å spare penger også på andre måter også er kraftig til stede hos en del.

 

Så lenge det ikke går utover en selv er det jo ikke noe problem virker det som - og en krone spart er en krone tjent.

Jeg hadde likt å sett de som hadde gått videre med denne saken, det hadde vært mer underholdene enn stakkars Østby. Anything for a buck :laugh:

 

Edit: ANYWAY: har ikke østby fått nok gratisreklame i dag, selv om den var ufrivillig?

Endret av stigen1
Lenke til kommentar
Så lenge det ikke går utover en selv er det jo ikke noe problem virker det som - og en krone spart er en krone tjent.

Vi lever i at kapitalistisk samfunn, så det er klart det er viktig å spare penger.

 

Du ser ikke folk bry seg når de legger ned arbeidplasser i hytt og pine.

 

Penger spart, er penger tjent! :p

Endret av Cappo
Lenke til kommentar
Det er en annen diskusjon, men jeg kunne gjerne tenke meg å ta den med deg.

Hehe - la oss spare den til en annen gang - det byr seg jo anledninger til slikt titt og ofte her :)

 

Mvh

Shimano (som kjøpte 2 CD'er til fullpris i butikken i går til tross for at jeg kunne hentet de gratis på nett hvis jeg ville...)

Lenke til kommentar
Kom igjen Snekker`n... Har ikke du fått det med deg ? Det er ikke moral lenger i denne cyber verden ! JEG VIL HA VARENE MINE NÅ. Hvis ikke sååååååå....

[02:11:00] <JimmyPop> Det eneste som mangler nå er at Vihovde sier at alt var ironi... :S

[02:11:10] <Alastor> høhø

[02:11:27] <Alastor> omg

Jepp. Det har vært morsomt på andre sine bekostninger lenge nok nå. Men jeg må innrømme at det har vært artig å være med å "fyre opp" stemningen her :laugh: Til ham/de som driver OSTEBY Data alle de ville musene som springer rundt der, jeg beklager mine utsagn, men galgenhumoren tok overhånd. Beklager nok en gang :blush:

jeg forstod det var ironisk, men humoren var fjortis uansett.

Har du ikke sans for HUMOR, din triste gråe mann ? :laugh:

joda, men ikke for din sans for humor. men nok om det no :)

Enig i deg med du i det :laugh: Gidder ikke å diskutere dette med en mann som ikke eier humor :p

Lenke til kommentar

bare for å få det helt på det rene;

 

§ 32. Den, der har avgit en viljeserklæring, som ved feilskrift eller anden lignende feiltagelse fra hans side har faat et andet indhold end tilsigtet, er ikke bundet ved erklæringens indhold, hvis den, til hvem erklæringen er avgit, indsaa eller burde indse, at der forelaa en feiltagelse.

 

hvis man virkelig er så dum at man ikke skjønner at det der var en helt åpenbar feilprisning så, vel, synd for deg, uansett burde man ha insett det, så det har uansett lite å si..

Lenke til kommentar
Om det er et AS trenger du ikke 100 000 i penger, egenkapital regnes også det utstyret du har i firmaet , en annen sak er at jeg er skremt når jeg leser gjennom denne posten . Her sitter det vanlige oppegående personer som helt klart ser at her er det en grov feil og dermed kaster de seg over den for å utnytte et annet menneske, hvor er de moralske sidene her? Om han har et enkeltmannsforetak og ikke har kapital så vil han ikke komme til å få ut så mye varer uansett og dermed er det ingen av dere som får disse, det kan neppe selges varer som ikke finnst og hva oppnår dere med dette. Jo muligens å ruinere en person rive i stykker en familie og sette disse i en situasjon som ødelegger deres liv. BRAVO se hvor flinke dere er . HÅPER virkelig dere får oppleve det samme selv engang.

Kom igjen Snekker`n... Har ikke du fått det med deg ? Det er ikke moral lenger i denne cyber verden ! JEG VIL HA VARENE MINE NÅ. Hvis ikke sååååååå....

Klart du vill, men du får dem ikke , dessuten får du ikke så mye i lommepenger hos mora di . vet ikke hvor gammel du er men om dine uttalelser gjennspeiler alder så har du vel ikke fått potteringen av ræva enda :wow:

Beklager å måtte si det men jeg mener det faktisk.

Se min tidligere beklagelse, det hele har vært en ironi fra min side.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...