Gå til innhold

Billig data utstyr var en feil


Anbefalte innlegg

Er (var) det noen som tenkte litt lengre enn meg, da vi var inne på denne side å lette etter noen klausul mot feilprisning, nemlig det å sikre seg en komplett kopi av betingelsene deres ? Dem kan jo nå i ettertid lage de betingelsene (klausulene) dem ønsker, å så åpne siden igjen ?

Jeg var inne og sjekka når jeg så en tråd om dette i morrest, og som en lenger oppe sier, de har ikke reservert seg mot feilprisinger i betingelsene sine.

 

MEN, jeg gadd ikke allikevel bestille, fordi jeg visste det var en feil. Kanskje jeg har litt mer moral enn andre, jeg vet ikke.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg er sterkt i tvil om de har juridisk dekning for denne manøveren. Som sagt har de ingen klausul om dette, og at de er slappe med kontrollen av automatiske script er vel strengt tatt deres problem.

 

Edit: Slo opp i Brønnøysundregisterne, og firmaet er et enmannsforetak, og det vil si at han står personlig ansvarlig for alle økonomiske krav...

Er (var) det noen som tenkte litt lengre enn meg, da vi var inne på denne side å lette etter noen klausul mot feilprisning, nemlig det å sikre seg en komplett kopi av betingelsene deres ? Dem kan jo nå i ettertid lage de betingelsene (klausulene) dem ønsker, å så åpne siden igjen ? :dontgetit:

Siden er oppe ennå, jeg var der nettopp og leste igjennom de generelle kjøpsbetingelsene deres.

nei dei er ennå stengt.... desverre;) hehe men han sitter vel og fikser feila sine da... eg har bestilt ein pc derifra og eg krever og få den :angry:

Endret av MuD
Lenke til kommentar
Jeg er sterkt i tvil om de har juridisk dekning for denne manøveren. Som sagt har de ingen klausul om dette, og at de er slappe med kontrollen av automatiske script er vel strengt tatt deres problem.

Det virker ikke om de har juridisk dekning for dette, da hadde han sikkert opplyst om dette i så tilfelle. Problemet blir jo for brukerne, hvis dette stemmer da, å få ut varene. Da blir vel firmaet slått konkurs, og verdiene tilfaller boet.

Da må han i så fall slå seg selv personlig konkurs, og da tror jeg nesten det er billigere å ta opp en lån for å dekke tapet han har på salget.

 

Forøvrig er jeg enig i at 180 kr-tilbudet var drøyt, men en 250 GB harddisk til ca 600 kroner langt på vei kan sees på som et PR-stunt fra et lite firma som har lyst på oppmerksomhet. Jeg nevner også at når man går inn på produktlinken så ser man følgende:

 

tilbud.png

 

Selv om denne egentlig fører til noe annet, lyser det åpenbart opp med røde bokstaver at det er tilbud....

Lenke til kommentar

Registrerer endel "usa" tilstander her....

 

Da ingen har mottatt varer / ingen slag har blitt fullbyrdet skal det mye til for å "ta" webshopen. Så der røyk saken med forbrukerombudet,

 

Det er jo klart at dette er ett teknisk problem og ingen "lokkekamkanje" og saken blir heller ingen sak for konkuransetilsynet.

 

og det ligger endel linjer om uhell osv i lovverket så jeg tror ikke Østbydata vil få noen problemer med øvrigheta i denne saken.

 

Ellers registrerer jeg uttallelsen til DG, og må huske på å saksøke HW.no hvis det engang skulle komme virus gjennom weben her

^

|

Ironi, men den type bastant uttallese bør mr Undercover cop holde seg for god for... Han må huske at han er linket til hw.no og det kan vinkles dithen at dette er hw.no syn på saken.

Lenke til kommentar
VAr akkurat inne på sidene til Ostbydata.no og fikk op en melding:

 

På grunn av tekniske problemer, er siden midlertidig stengt.

 

Siden kommer opp igjen så snart problemet er rettet opp.

 

 

 

Til alle som har bestilt varer i dag 28/1, dere kommer til å få tilsendt en e-post med nærmere forklaring.

 

 

 

Vi har mottatt meget mange henvendelser, alle vil bli besvart etter tur.

 

Antall henvendelser kan tilsi at det dessverre kan ta opptil dager før alle har fått svar.

 

 

 

Beklager det inntrufne på det sterkeste.

 

 

 

Mvh Jan Terje Østby

 

Østby Data

 

:( Det ser ikke ut som vi får billig hdd og dataer. Men det var verdt å ta sjansen.

Lurer bare på hvor teit det er mulig å bli, nå skal ikke jeg uttale meg siden jeg ikke har sett tilbudene, men skjønner at det dreide som en pc og hardisk til en svært billig penge. Er det ikke mulig å bruke den delen av hjernen som heter sunn fornuft? Hvis noen annonserer ting som er unaturlig billig så skjønner man at det er noe galt, og det burde de fleste ha skjønt i dette tilfellet og ikke bestilt varen, men heller gjort web-shoppen oppmerksom det. Og det er jo enkelt som sikkert tror at de får varen sin til oppgitt pris, bare det i seg selv er jo meget betenklig.

Hadde det vært elkjøp eller expert, så kunne jeg kanskje skjønnt det, da dette er millionbedrifter som ikke bør gjøre slike feil, men et lite firma kalt østby-data som et par stakkars karer har startet, som enkelte truer med å slå konkurs pga et script feil, hei karer la oss ta dem, vi gir oss ikke, for vi har rett, for vi gjør aldri noe feil!

:laugh::laugh::laugh:

Lenke til kommentar
Jeg er sterkt i tvil om de har juridisk dekning for denne manøveren. Som sagt har de ingen klausul om dette, og at de er slappe med kontrollen av automatiske script er vel strengt tatt deres problem.

 

Edit: Slo opp i Brønnøysundregisterne, og firmaet er et enmannsforetak, og det vil si at han står personlig ansvarlig for alle økonomiske krav...

Er (var) det noen som tenkte litt lengre enn meg, da vi var inne på denne side å lette etter noen klausul mot feilprisning, nemlig det å sikre seg en komplett kopi av betingelsene deres ? Dem kan jo nå i ettertid lage de betingelsene (klausulene) dem ønsker, å så åpne siden igjen ? :dontgetit:

Betingelsene ligger ute enda de: http://www.ostbydata.no/catalog/conditions.php

Lenke til kommentar

Ja jeg var inne og så disse "tilbudene", de var latterlige, komplett pc til 300,- eller noe sånn. Slo meg ikke en gang i å bestille. Men at Østby ikke reserverer seg mot skrivefeil er hans probplem ene alene. For all del synes synd på karene der nå, og hvis folk kommer til å insistere på å sko seg på andres ulykke; er det forkastelig(min personlige mening)Shit happens :wow:

Endret av stigen1
Lenke til kommentar
Synes faktisk det er litt spekulativt å prøve å bestille seg en pc til 180 kr. ALLE skjønner at det er en opplagt feil. Håper ikke noen lager bråk om dette, for det synes jeg faktisk er latterlig...

 

Hei,

 

Da er ordren slettet.

 

Mvh Jan Terje Østby

 

-----Opprinnelig melding-----

Fra: xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Sendt: 29. januar 2004 01:10

Til: Jan Terje | Østby Data

Emne: Re: EMAIL_SUBJECT

 

Ok så da får vi ikke varene til den prisen som står opplyst? Hvis ikke

så kan dere kansellere min ordre nr xxx

 

Mvh Roy

 

----- Original Message -----

From: "Jan Terje | Østby Data" <[email protected]>

To:xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Sent: Thursday, January 29, 2004 12:58 AM

Subject: SV: EMAIL_SUBJECT

 

 

Hei,

 

Vi har i dag hatt tekniske problemer. På grunn av feil i prisscriptet,

har noen av produktene vært feilpriset.

Vi sender ut e-post til alle kunder som har bestilt, i dag og i morgen.

 

Beklager det oppståtte problemet.

 

Mvh Jan Terje Østby

Østby Data

----------------------------------------------------------------------

 

har jo ikke tenkt å lage noe bråk om dette men det er jo lov å prøve seg :yes:

Lenke til kommentar
Jeg er sterkt i tvil om de har juridisk dekning for denne manøveren. Som sagt har de ingen klausul om dette, og at de er slappe med kontrollen av automatiske script er vel strengt tatt deres problem.

 

Blir den borte er en kopi her: http://afweb.hit.no/~u022932/Østbydata.htm

 

 

men har du juridisk dekning for å republisere Østbydata sin webside på din egen hjemmeside ??

 

Synes forøvrig dette er helt latterlig å prøve å forfølge denne saken , mer typisk norsk-kranglefant oppførsel finnes ikke...

Lenke til kommentar
9. Endringer av betingelser

Østby Data forbeholder seg retten til å endre betingelsene, dog vil det ikke skje endringer som påvirker kundens priser i avtaleperioden. Vesentlige endringer vil bli varslet skriftlig.

 

Kan de ikke bare bruke denne?

......dog vil det ikke skje endringer som påvirker kundens priser i avtaleperioden.

Lenke til kommentar

Vel,

Synd litt synd på han, men at han skal komme "uskadet" ut er kanskje ikke helt rimelig for kundene.

 

Det jeg syns han bør gjøre er å gi de kundene som har bestilt noe et skikkelig tilbud på tingene, ikke helt nede til 180 kr for PC, men til under innkjøpspris iallefall slik at kunden føler at de har gjort et godt kjøp.

 

Det er iallefall min mening...

Lenke til kommentar
Ellers registrerer jeg uttallelsen til DG, og må huske på å saksøke HW.no hvis det engang skulle komme virus gjennom weben her

^

|

Ironi, men den type bastant uttallese bør mr Undercover cop holde seg for god for... Han må huske at han er linket til hw.no og det kan vinkles dithen at dette er hw.no syn på saken.

Jeg har ikke kommet med noen bastante påstander, men jeg sier at jeg _tviler_ på at han har juridisk dekning for sitt kromsprang, og legger fram bilde og linker som kan være gode argumenter.

 

Jeg kommer naturlig nok ikke til å gå til sak mot Østby Data, jeg var faktisk svært aktiv med å slette poster som spredte informasjon om denne saken fram til siden var tatt ned (i alle fall forsiden forandret og bestillingsmuligheten fjernet). Jeg synes likevel det er en spennende sak for å se hva som er ryggdekningen man har for slike katastrofale feil.

 

Linkingen min til Hw.no synes jeg forøvrig er irrelevant, jeg må få lov til å uttale meg som privatperson selv om jeg er moderator.

Lenke til kommentar
VAr akkurat inne på sidene til Ostbydata.no og fikk op en melding:

 

På grunn av tekniske problemer, er siden midlertidig stengt.

 

Siden kommer opp igjen så snart problemet er rettet opp.

 

 

 

Til alle som har bestilt varer i dag 28/1, dere kommer til å få tilsendt en e-post med nærmere forklaring.

 

 

 

Vi har mottatt meget mange henvendelser, alle vil bli besvart etter tur.

 

Antall henvendelser kan tilsi at det dessverre kan ta opptil dager før alle har fått svar.

 

 

 

Beklager det inntrufne på det sterkeste.

 

 

 

Mvh Jan Terje Østby

 

Østby Data

 

:( Det ser ikke ut som vi får billig hdd og dataer. Men det var verdt å ta sjansen.

Lurer bare på hvor teit det er mulig å bli, nå skal ikke jeg uttale meg siden jeg ikke har sett tilbudene, men skjønner at det dreide som en pc og hardisk til en svært billig penge. Er det ikke mulig å bruke den delen av hjernen som heter sunn fornuft? Hvis noen annonserer ting som er unaturlig billig så skjønner man at det er noe galt, og det burde de fleste ha skjønt i dette tilfellet og ikke bestilt varen, men heller gjort web-shoppen oppmerksom det. Og det er jo enkelt som sikkert tror at de får varen sin til oppgitt pris, bare det i seg selv er jo meget betenklig.

Hadde det vært elkjøp eller expert, så kunne jeg kanskje skjønnt det, da dette er millionbedrifter som ikke bør gjøre slike feil, men et lite firma kalt østby-data som et par stakkars karer har startet, som enkelte truer med å slå konkurs pga et script feil, hei karer la oss ta dem, vi gir oss ikke, for vi har rett, for vi gjør aldri noe feil!

klapp klapp klapp er så enig! utrolig kynisk og spekulere på den måten, greit nok at dere bestiller men når de inrømmer feilen på den måten. Nei la dem slippe med skrekken!.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...