Pyro Skrevet 28. januar 2004 Del Skrevet 28. januar 2004 VAr akkurat inne på sidene til Ostbydata.no og fikk op en melding: På grunn av tekniske problemer, er siden midlertidig stengt. Siden kommer opp igjen så snart problemet er rettet opp. Til alle som har bestilt varer i dag 28/1, dere kommer til å få tilsendt en e-post med nærmere forklaring. Vi har mottatt meget mange henvendelser, alle vil bli besvart etter tur. Antall henvendelser kan tilsi at det dessverre kan ta opptil dager før alle har fått svar. Beklager det inntrufne på det sterkeste. Mvh Jan Terje Østby Østby Data Det ser ikke ut som vi får billig hdd og dataer. Men det var verdt å ta sjansen. Lenke til kommentar
Byakko-kun Skrevet 28. januar 2004 Del Skrevet 28. januar 2004 Får vi noen slags erstatning kanksje? Rabatt på de varene vi bestilte eller noe... hadde vært litt morro... ikke at jeg har råd i måneskinn uansett Lenke til kommentar
Furyfax Skrevet 28. januar 2004 Del Skrevet 28. januar 2004 (endret) Har sjøl bestilt 2 disker på 250GB og den "rimelige" pc'en på 180kr. Er det noen som har peiling på regelverket og hvilket ansvar webshoppen har ? Hvis det er noen her som har litt peiling på slikt vær vennlig å skriv hvilke rettighter og plikter vi/kjøpere og selger har. MVH Paul Endret 28. januar 2004 av Furyfax Lenke til kommentar
lahaso Skrevet 28. januar 2004 Del Skrevet 28. januar 2004 Ser ut som det er en del som har bestillt av den 250 disken. Ser lagerstatus på den er - (minus) 414. Lenke til kommentar
The Red Devil Skrevet 28. januar 2004 Del Skrevet 28. januar 2004 Vanlegvis, har dei ein kalusul som seier: Med forbehold om skrivefeil. Og då har dere igrunnen ingen rettigheter. Lenke til kommentar
Snorre123 Skrevet 28. januar 2004 Del Skrevet 28. januar 2004 Kommer jo ikke som noen stor overaskelse Lenke til kommentar
DesertGlow Skrevet 28. januar 2004 Del Skrevet 28. januar 2004 Jeg har lest gjennom betingelsene til Østbydata, og jeg kan ikke se at de har noen klausuler for feilprising, derimot har de det mot lagerstatus. Det jeg da lurer på er om de faktisk ikke har noe annet valg enn å slå firmaet konkurs, for så vidt jeg forsto hadde de ikke økonomisk ryggrad til å gjennomføre et slikt salg. De har ingen klausul mot feilprising, og alle som har bestilt har fått en bekreftelse på at bestillingen er sendt. På en annen side har man fått vite at bestillingen er sendt til behandling. Er dette i så fall å anse som en bestillingsbekreftelse? Siden som dette ligger på heter "checkout_confirmation.php", og så vidt jeg vet betyr "confirmation" bekreftelse... Lenke til kommentar
espenf Skrevet 28. januar 2004 Del Skrevet 28. januar 2004 Har fått følgende e-post fra Østby Data: Hei, Vi har i dag hatt tekniske problemer i vår nettbutikk. Bakgrunnen for dette er at det i går, 27/1 ble lagt inn et automatisk prisscript. Dette scriptet oppdaterer automatisk alle priser. Ettersom vi bruker 2 leverandører på pc-utstyr, ble det lagt inn 2 script. Problemet er at det viste seg at de to leverandørene hadde noen produkter med felles produktnummer, men forskjellige varer. Når scriptet for den ene leverandøren ble kjørt, overkjørte den prisen på alle produktene som hadde samme produktnummer fra den andre leverandøren. Eks: Starcom Design pc fra leverandør 1 hadde samme produktnummer som en adapter fra leverandør 2. Scriptet for leverandør 2 ble kjørt, og endret prisen på begge produktene, slik at pc`en fikk samme pris som adapteren. Vi har i dag fått inn 535 bestillinger. De som har bestilt varer som ikke er feilpriset, vil motta disse varene som vanlig. Må bare gjøre oppmerksom på at ordrebehandlingen kan ta et noen dager, ettersom det har kommet inn såpass mange ordre, + mange henvendelser på e-post. Alt vil bli gått gjennom, og besvart etter tur. Beklager dette. Hadde vi hatt mulighet til å sende ut produktene som var feilpriset, skulle vi gjerne ha gjort det. Problemet er at vi er et lite og nyetablert firma, med tilnærmet 0 i kapital. Derfor lar dette seg dessverre ikke gjøre, da det er totalt bestilt varer i dag for svimlende summer. Vi beklager dette på det sterkeste, og håper dere har forståelse for problemet som har oppstått. Vi har midlertidig stengt siden, den vil bli åpnet igjen når feilen er rettet. Vi konsentrerer oss nå om å svare på henvendelser, og gå igjennom ordre. Vi blir da dessverre utilgjengelig på telefon og icq/msn mens dette pågår. Har fått signaler om at noen er redde for at varene skal sendes ut, med den egentlige prisen på varen. Dette vil ikke skje. Dersom du har bestilt en feilpriset vare, sender vi deg en e-post med riktig pris på varen/varene, og du vil få spørsmål om du vil opprettholde ordren med den faktiske prisen på varen, eller om ordren skal slettes. Hvis du svarer på e-posten, eller den forblir ubesvart, blir ordren slettet. Vi håper at de fleste tar seg tid til å svare, slik at vi fortere kan få ryddet opp i systemet. Til slutt vil jeg nok en gang beklage det som har skjedd. Med vennlig hilsen, Jan Terje Østby Østby Data Lenke til kommentar
stigen1 Skrevet 29. januar 2004 Del Skrevet 29. januar 2004 Dette kan/kunne blitt store problemer for Østby, merk at han oppgir at de er et lite firma med tilnærmet null i kapital! Han henviser ikke til noe forbehold om skrivefeil, ser Østby konkurs i nærmeste fremtid? Han må i så tilfelle legge rettslig belegg for ikke å levere varene, hjelper ikke å skylde på null kapital. Lykke til Østby! Lenke til kommentar
DesertGlow Skrevet 29. januar 2004 Del Skrevet 29. januar 2004 Jeg er sterkt i tvil om de har juridisk dekning for denne manøveren. Som sagt har de ingen klausul om dette, og at de er slappe med kontrollen av automatiske script er vel strengt tatt deres problem. Edit: Slo opp i Brønnøysundregisterne, og firmaet er et enmannsforetak, og det vil si at han står personlig ansvarlig for alle økonomiske krav... Lenke til kommentar
Insanity Skrevet 29. januar 2004 Del Skrevet 29. januar 2004 Synes faktisk det er litt spekulativt å prøve å bestille seg en pc til 180 kr. ALLE skjønner at det er en opplagt feil. Håper ikke noen lager bråk om dette, for det synes jeg faktisk er latterlig... Lenke til kommentar
stigen1 Skrevet 29. januar 2004 Del Skrevet 29. januar 2004 (endret) Jeg er sterkt i tvil om de har juridisk dekning for denne manøveren. Som sagt har de ingen klausul om dette, og at de er slappe med kontrollen av automatiske script er vel strengt tatt deres problem. Det virker ikke om de har juridisk dekning for dette, da hadde han sikkert opplyst om dette i så tilfelle. Problemet blir jo for brukerne, hvis dette stemmer da, å få ut varene. Da blir vel firmaet slått konkurs, og verdiene tilfaller boet. Endret 29. januar 2004 av stigen1 Lenke til kommentar
lahaso Skrevet 29. januar 2004 Del Skrevet 29. januar 2004 Må bare si at jeg synest virkelig synd på fyren! Tipper han sitter å svetter og river seg i håret nå... Lenke til kommentar
Treat Skrevet 29. januar 2004 Del Skrevet 29. januar 2004 Synes faktisk det er litt spekulativt å prøve å bestille seg en pc til 180 kr. ALLE skjønner at det er en opplagt feil. Håper ikke noen lager bråk om dette, for det synes jeg faktisk er latterlig... må si meg enig. han gjorde kanskje en tabbe men fins da grenser Lenke til kommentar
vihovde Skrevet 29. januar 2004 Del Skrevet 29. januar 2004 Jeg er sterkt i tvil om de har juridisk dekning for denne manøveren. Som sagt har de ingen klausul om dette, og at de er slappe med kontrollen av automatiske script er vel strengt tatt deres problem. Edit: Slo opp i Brønnøysundregisterne, og firmaet er et enmannsforetak, og det vil si at han står personlig ansvarlig for alle økonomiske krav... Er (var) det noen som tenkte litt lengre enn meg, da vi var inne på denne side å lette etter noen klausul mot feilprisning, nemlig det å sikre seg en komplett kopi av betingelsene deres ? Dem kan jo nå i ettertid lage de betingelsene (klausulene) dem ønsker, å så åpne siden igjen ? Lenke til kommentar
stigen1 Skrevet 29. januar 2004 Del Skrevet 29. januar 2004 Må bare si at jeg synest virkelig synd på fyren! Tipper han sitter å svetter og river seg i håret nå... Kan tenkes det blir lite søvn i natt og mye overtid ja Lenke til kommentar
vihovde Skrevet 29. januar 2004 Del Skrevet 29. januar 2004 Må bare si at jeg synest virkelig synd på fyren! Tipper han sitter å svetter og river seg i håret nå... Yeas !!! Jeg kommer til å ta saken videre til forbruker rådet hvis jeg ikke får mine bestillte varer.... Lenke til kommentar
stigen1 Skrevet 29. januar 2004 Del Skrevet 29. januar 2004 Jeg er sterkt i tvil om de har juridisk dekning for denne manøveren. Som sagt har de ingen klausul om dette, og at de er slappe med kontrollen av automatiske script er vel strengt tatt deres problem. Edit: Slo opp i Brønnøysundregisterne, og firmaet er et enmannsforetak, og det vil si at han står personlig ansvarlig for alle økonomiske krav... Er (var) det noen som tenkte litt lengre enn meg, da vi var inne på denne side å lette etter noen klausul mot feilprisning, nemlig det å sikre seg en komplett kopi av betingelsene deres ? Dem kan jo nå i ettertid lage de betingelsene (klausulene) dem ønsker, å så åpne siden igjen ? Siden er oppe ennå, jeg var der nettopp og leste igjennom de generelle kjøpsbetingelsene deres. Lenke til kommentar
vihovde Skrevet 29. januar 2004 Del Skrevet 29. januar 2004 Jeg er sterkt i tvil om de har juridisk dekning for denne manøveren. Som sagt har de ingen klausul om dette, og at de er slappe med kontrollen av automatiske script er vel strengt tatt deres problem. Edit: Slo opp i Brønnøysundregisterne, og firmaet er et enmannsforetak, og det vil si at han står personlig ansvarlig for alle økonomiske krav... Er (var) det noen som tenkte litt lengre enn meg, da vi var inne på denne side å lette etter noen klausul mot feilprisning, nemlig det å sikre seg en komplett kopi av betingelsene deres ? Dem kan jo nå i ettertid lage de betingelsene (klausulene) dem ønsker, å så åpne siden igjen ? Siden er oppe ennå, jeg var der nettopp og leste igjennom de generelle kjøpsbetingelsene deres. Jeg var der NÅ... På grunn av tekniske problemer, er siden midlertidig stengt. Siden kommer opp igjen så snart problemet er rettet opp. Til alle som har bestilt varer i dag 28/1, dere kommer til å få tilsendt en e-post med nærmere forklaring. Vi har mottatt meget mange henvendelser, alle vil bli besvart etter tur. Antall henvendelser kan tilsi at det dessverre kan ta opptil dager før alle har fått svar. Beklager det inntrufne på det sterkeste. Mvh Jan Terje Østby Østby Data Lenke til kommentar
Lord_Linus Skrevet 29. januar 2004 Del Skrevet 29. januar 2004 (endret) VAr akkurat inne på sidene til Ostbydata.no og fikk op en melding: På grunn av tekniske problemer, er siden midlertidig stengt. Siden kommer opp igjen så snart problemet er rettet opp. Til alle som har bestilt varer i dag 28/1, dere kommer til å få tilsendt en e-post med nærmere forklaring. Vi har mottatt meget mange henvendelser, alle vil bli besvart etter tur. Antall henvendelser kan tilsi at det dessverre kan ta opptil dager før alle har fått svar. Beklager det inntrufne på det sterkeste. Mvh Jan Terje Østby Østby Data Det ser ikke ut som vi får billig hdd og dataer. Men det var verdt å ta sjansen. Lurer bare på hvor teit det er mulig å bli, nå skal ikke jeg uttale meg siden jeg ikke har sett tilbudene, men skjønner at det dreide som en pc og hardisk til en svært billig penge. Er det ikke mulig å bruke den delen av hjernen som heter sunn fornuft? Hvis noen annonserer ting som er unaturlig billig så skjønner man at det er noe galt, og det burde de fleste ha skjønt i dette tilfellet og ikke bestilt varen, men heller gjort web-shoppen oppmerksom det. Og det er jo enkelt som sikkert tror at de får varen sin til oppgitt pris, bare det i seg selv er jo meget betenklig. Hadde det vært elkjøp eller expert, så kunne jeg kanskje skjønnt det, da dette er millionbedrifter som ikke bør gjøre slike feil, men et lite firma kalt østby-data som et par stakkars karer har startet, som enkelte truer med å slå konkurs pga et script feil, hei karer la oss ta dem, vi gir oss ikke, for vi har rett, for vi gjør aldri noe feil! Endret 29. januar 2004 av Lord_Linus Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg