Gå til innhold

Feil med Nokia 6600

Anbefalte innlegg

Har en Nokia 6600 som har begynt å oppføre seg merkelig. Hvis den går tom for strøm eller på annen måte blir slått av, slutter den å varsle med lyd og "1 melding mottatt" når jeg mottar meldinger. Den viser bare det lille konvoluttikonet, og jeg er nødt til å gå inn i innboksen for å få lest meldingen. Tungvindt :thumbdown:

For å rette på dette må jeg ta ut minnekortet, starte telefonen en gang uten det og så starte den igjen med kortet satt i. Da funker alt som normalt helt til neste gang den blir avslått.

Noen som opplever noe liknende? Evt. andre feil?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har installert en masse ræl, stort sett fjernet det meste etter en stund da. Har tenkt i de baner om en format, men jeg får ikke tatt backup av minnekortet mitt... PC Suite nekter å sikkerhetskopiere det, og jeg vil på ingen måte formatere verken telefon eller minnekort før jeg har fått gjort dette (jobbtelefon, vil helst ikke miste kontaktene mine).

Noen som vet om det er mulig å få tatt en 100% backup av minnekortet om man har en kortleser til PC-en?

Lenke til kommentar

Jeg har opplevet det samme. Riktignok har jeg ikke trengt å restarte telefonen for å få meldingslyden tilbake. Jeg tror det skyldes en uheldig kombinasjon av åpne programmer. Prøv å holde menytasten inne og stenge alle åpne programmer.

-Magnus

Lenke til kommentar

Når du formaterer telefonen formateres ikke minnekortet; eller hva som nå er på d ;)

d er bare telefonen som formateres...

men formaterer du minnekortet; da formateres minnekortet og du mister alt på minnekortet ;)

men d du skal gjøre er å formatere telefonen...

Du setter tilbake telefonen til fabrikkny tillstand

Da er d ingen fare :thumbup:

For å være 100% sikker kan du jo alltids ta ut minnekortet imens du formaterer telefonen :p

Endret av Remerser
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Se her. eller lest en quote derfra under:

Try to format the phone. It may work. Do this:

Useful helps : Full phone formatting a 6600!

Here to let everybody how to perform a

Full phone formatting on a 6600!

If you encounter situation like below on your 6600,

1. Blank screen phone unable to reboot.

2. Phone only able to boot-up to "Nokia" word screen.

3. Install some program but not able to uninstall it after that.

4. Unable to delete unwanted files on C drive.

Do a Full phone formatting on your 6600! as steps below,

1. Make sure you have at least 3/4 charge of battery power left.

2. Backup your contacts list and personal files to MMC memory card.

3. Switch-off your 6600 phone.

4. Press and hold 3 keys; Green dial key, * Star key, no. 3 key on keypad and then press the power on/off to swtich on the 6600 phone.

Remember, do not let go the 3 press and hold keys until you see a formatting word screen show!

5. After a few minutes when the Full phone formatting completed, your 6600 will back to original system and factory settting.

Bye and enjoy!

Ellers å veit jeg at man bare skal skrive inn en enkel tastakombinasjon i standby modus, *#3470# eller noe sånt.. ekke heeelt sikker.. :blush:

Endret av Mac-Gyver
Lenke til kommentar
finnes noen program; men kan nok anbefales å dra til en reperatør for å være på den sikre siden (både når d gjelder garanti ol.) :roll:

;)

Trodde du fulgte med her jeg... :laugh:

Til service? hehe

For å formatere så trykker du *#7370# eller du kan gjøre det på en vanskeligere måte som er forklart et par poster lenger opp. Husk at dette ikke går utover garantien. ;)

Lenke til kommentar
Har en Nokia 6600 som har begynt å oppføre seg merkelig. Hvis den går tom for strøm eller på annen måte blir slått av, slutter den å varsle med lyd og "1 melding mottatt" når jeg mottar meldinger. Den viser bare det lille konvoluttikonet, og jeg er nødt til å gå inn i innboksen for å få lest meldingen. Tungvindt :thumbdown:

For å rette på dette må jeg ta ut minnekortet, starte telefonen en gang uten det og så starte den igjen med kortet satt i. Da funker alt som normalt helt til neste gang den blir avslått.

Har opplevd det samme på min N6600 flere ganger jeg også... :(

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opplever akkurat det samme som deg ;(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...