Smidt Skrevet 28. januar 2004 Del Skrevet 28. januar 2004 på hjemmesiden min har jeg en index.php fil. denne er har ikke noe tekst innhold, bare grafiske elementer i tillegg til menyen. for å få opp forsiden må jeg ha adressen index.php?side=forside jeg synes dette er en dårlig løsning og lurte på om det på en annen måte er mulig å inkludere teksten på forsiden i index.php for så å fjerne den når en skal inn på andre sider.. index.php index.php?side=forside et eksempel på hvordan jeg vil ha det. her på forhånd takk Lenke til kommentar
???????? Skrevet 28. januar 2004 Del Skrevet 28. januar 2004 Problemet er at du vil at variabelen side skal settet til forside dersom den ikke har noen verdi? i så fall bruker du bare: if(empty($_REQUEST['side'])){ include "forside.php"; } Ikke bruk isset() siden variabelen har en verdi hvis den ser slik ut 'side='. Lenke til kommentar
Smidt Skrevet 28. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2004 (endret) takk. liker logiske saker. saken funket fint. måtte bare legge inn en "else if" i stedenfor bare "if" takk Endret 28. januar 2004 av Smidt Lenke til kommentar
snorre-j Skrevet 28. januar 2004 Del Skrevet 28. januar 2004 jeg har gjort slik på min side: <?php switch($_GET['go']) { case "start": include("start.txt"); break; case "gjestebok": include("gjestebok.txt"); break; case "bilder": include("bilder.txt"); break; default: include("start.txt"); break; } ?> Lenke til kommentar
Smidt Skrevet 28. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2004 (endret) jeg har gjort slik på min side: <?php switch($_GET['go']) { case "start": include("start.txt"); break; case "gjestebok": include("gjestebok.txt"); break; case "bilder": include("bilder.txt"); break; default: include("start.txt"); break; } ?> takk, men jeg fikk det til å funker med ???????? sin metode. men hvorfor bruke .txt filer? da kan en jo f.eks. ikke bruke css stilark inni de.. det vil jeg anbefale. Endret 28. januar 2004 av Smidt Lenke til kommentar
snorre-j Skrevet 28. januar 2004 Del Skrevet 28. januar 2004 men hvorfor bruke .txt filer? da kan en jo f.eks. ikke bruke css stilark inni de.. det vil jeg anbefale. jeg bruker css stilark i *.txt filene og det ser ut til å funke. den må du forklare bedre? hvilket filformat bør jeg bruke? www.snorre.tk Lenke til kommentar
Smidt Skrevet 28. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2004 oh, visste ikke at css gikk med *.txt, men php støtter de vel ikke. derfor kjører jeg *.php Lenke til kommentar
sven-o Skrevet 28. januar 2004 Del Skrevet 28. januar 2004 Har ikke noe å si hva slags filendelse du bruker i include(). De blir sett på som en del av php-scriptet uansett. Av sikkerhetsmessige hensyn bør de allikevel hete *.php, slik at kilden ikke vises dersom noen åpner den direkte. See? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå