Jesper Karsrud Skrevet 28. januar 2004 Del Skrevet 28. januar 2004 (endret) Jeg har lyst til å lære meg C++, og lurte på om dere hadde noen bra tutorials for nybegynnere... har prøvd meg på et lite program, men når jeg skal kjøre det, så kommer cmd opp i ca. 1/8 sekund, også forsvinner det igjen... og hvis jeg prøver å åpne det fra cmd, så åpnes det bare i compileren... mulig jeg har en sær compiler, eller at det er noen rare innstillinger som må fikses på også... Prøvde meg med: system("pause") da en kamerat sa jeg skulle prøve det, men det funket ikke... Endret 28. januar 2004 av Jibril2k Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 28. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2004 Bruker winXP, compileren er Dev-C++ fra Bloodshed.. kommer ikke opp noen feilmelding, programmet kjører, men som sagt bare i 1/8 sekund elns... ikke noe stort program, sånn "hello world" sak, men her er i hvertfall koden: #include <iostream> int main() { cout<<"HEY, you, I'm Alive! Oh, and Hello World!"; System("Pause"); return 0; } prøvde først uten System("pause"); men det var ikke noe forskjell... Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 28. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2004 OK! tusen takk! da funka det... men topic'en her er jo om du har noen gode newbie tutorials... har du det? Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 28. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2004 ok... da får jeg se om jeg tar en tur innom norli neste gang jeg er i byen da... fant en selv da: http://www.cprogramming.com/tutorial.html men jeg vet liksom ikke helt hvor bra den er... det er det jeg fant koden jeg skrev over, men etter det jeg kan se så har han ikke med "using namespace std;"... Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 28. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2004 Fullt mulig... jeg skal i hvertfall se om de har denne på norli til uka... så kanskje jeg kan få fiksa det programmet til LCD displayet mitt som skal vise Winamp sang tittel og stats i UT! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå