Gå til innhold

CD-ROM problemer

Anbefalte innlegg

Jeg har problemer med CD-ROM'en på min pc.. Jeg har nettopp kjøpt ny pc hos Dell for en liten uke siden, og nå viser ikke CD-ROM'en i windows xp i det hele tatt.

Jeg har lagt inn alle programmer og drivere slik som det skal gjøres, men etter en liten stund forsvinner altså CD-ROM'en og vises i enhetsbehandling med et lite gult utropstegn foran.

Her er meldingen som kommer opp i enhetsstatus:

"Windows kan ikke starte denne maskinvareenheten fordi konfigurasjonsinformasjonen (i registeret) er ufullstendig eller skadet (Kode 19)"

Jeg har prøvd å formatere pc'en på ny, og da funker CD-ROM'en helt fint, helt til 5 minutter etter at instalasjonen er ferdig.

Jeg har også lastet ned alle oppdateringene på windows update samt tatt virus scan med oppdatert norton antivirus.

Håper noen av dere vet hva jeg må gjøre ettersom jeg har lite lyst å levere fra meg pcen etter bare en liten uke.

Her er oppsettet mitt:

- Dell Dimension 8300

- Pentium 3Ghz m/HT

- 1 GB DDR400 RAM

- 48x DVD/CDRW Combo Drive (HL-DT-ST RW/DVD GCC-4480B)

- 120GB HDD

- ATI Radeon 256MB 9800XT

- Windows XP Pro Norsk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Høres ut som det kan være noe galt med cd-rom'en din, ja...

Siden dette er en relativt ny pc ville jeg tatt til kontakt med Dell og ropt garanti. Har du sett på Dells hjemmesider om det fins drivere man må ha med denne? Oppdater firmware?

Lenke til kommentar

Jeg har snakket med dell, og de sa at jeg måtte oppgradere BIOS'en min, samt installere windows på nytt.

Dette er nå gjort, men det funker ikke fremdeles.. Går ca. 5 min så forsvinner CD-ROM'en og kommer med samme feilmelding i enhetsbehandling.

Jeg har ikke så veldig peiling på hardware, men er det mulig at CD-ROM'en er fysisk ødelagt? bør jeg snakke med dell å si at jeg skal ha ny CD-ROM?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...