bhole Skrevet 28. januar 2004 Del Skrevet 28. januar 2004 Heisann! Skal gå til innkjøp av ny bærbar nå, og vurderer IBM T41 opp mot en HP Compaq NC6000. Har IBM Thinkpad i dag og er meget fornøyd, men HP Compaq NC 6000 koster det samme som IBM T41, men HP'n har bedre skjermkort( HP=ATI 9600, IBM=ATI 7500), Større HD (HP=60GB, IBM=40GB), mer ram (HP=512MB, IBM=256MB), bedre trådløst nettverk (HP=b og g, IBM=kun b), raskere prosessor (HP=Centrino 1.6, IBM=Centrino 1.4). IBM'n er marginalt mindre i størrelse og vekt. Begge koster ca 16.000,- eks.mva. Har ingen erfaring med Compaq, men tror kanskje IBM har litt høyere kvalitet? Skal hovedsakelig benyttes i jobbsammenheng. Mitt bruk; microsoft programmene (Word+++), e.post og internett, regnskapsprogram, litt mp3 og film, benyttes vi trådløst nettverk hjemme og på jobb, skal benytte dokingstasjon. Jeg reiser en god del. Takker for alle kommentarer og anbefalinger! Lenke til kommentar
Inspire Skrevet 28. januar 2004 Del Skrevet 28. januar 2004 Jeg er også interresert i HP Compaq NC6000. Har noen tester eller erfaringen med denne? Eller generelt kvalitet på HP Compaq sine bærbare maskiner? Lenke til kommentar
Equinox Skrevet 30. januar 2004 Del Skrevet 30. januar 2004 Du må se om du kan skaffe deg en T41p til rabattert pris. Stat/kommune/medlemmer av datateam foreningen får den for 18k eks mva eller noe. Og den EIER NC6000. Mvh, Kim Lenke til kommentar
Madm Skrevet 30. januar 2004 Del Skrevet 30. januar 2004 T41p hos stat kommune eller datateam ligger på 21000 eks mva for øyeblikket. Det er BILLIG! (veil pris : 43000) Lenke til kommentar
ekren Skrevet 30. januar 2004 Del Skrevet 30. januar 2004 IBM T41p er nok kanskje den råeste maskinen på markedet, men Compaq NC6000 er utvilsomt også en rå maskin. Flere på jobb som har denne, rå ytelse, meget bra batteritid, god skjerm, godt tastatur, god materialkvalitet, det meste av muligheter (inkl. integrert bluetooth og wlan). Eneste jeg har å si på denne f.eks i forhold til tidligere Compaq EVO N610C er at den har blitt en del tjukkere. Men ellers er dette en maskin jeg absolutt vil anbefale - kanskje er dette nr 2. på lista bak en ellers likt konfigurert T41 .-) Lenke til kommentar
Inspire Skrevet 7. februar 2004 Del Skrevet 7. februar 2004 Jeg lurte på hvordan støyen er på HP Compaq NC6000? Ville den forstyrre andre i f.eks forelesningssal? Tenker da på både viftastøy og tastaturstøy.... Lenke til kommentar
kjetilkl Skrevet 7. februar 2004 Del Skrevet 7. februar 2004 Heisann! Skal gå til innkjøp av ny bærbar nå, og vurderer IBM T41 opp mot en HP Compaq NC6000. Har IBM Thinkpad i dag og er meget fornøyd, men HP Compaq NC 6000 koster det samme som IBM T41, men HP'n har bedre skjermkort( HP=ATI 9600, IBM=ATI 7500), Større HD (HP=60GB, IBM=40GB), mer ram (HP=512MB, IBM=256MB), bedre trådløst nettverk (HP=b og g, IBM=kun b), raskere prosessor (HP=Centrino 1.6, IBM=Centrino 1.4). IBM'n er marginalt mindre i størrelse og vekt. Begge koster ca 16.000,- eks.mva. Har ingen erfaring med Compaq, men tror kanskje IBM har litt høyere kvalitet? Skal hovedsakelig benyttes i jobbsammenheng. Mitt bruk; microsoft programmene (Word+++), e.post og internett, regnskapsprogram, litt mp3 og film, benyttes vi trådløst nettverk hjemme og på jobb, skal benytte dokingstasjon. Jeg reiser en god del. Takker for alle kommentarer og anbefalinger! Disse maskinene er nok hipp-som-happ, tror du blir kjempefornøyd med begge to, men det er noen ting du kan vurdere; NC6000 er tykkere enn T41 (men det nye HP designet er jo veldig bra) NC6000 (HP) har bedre garantibetingelser enn T41 (IBM) (3 år pickup&return mot 3 år carry-in) Og som du sier bedre grafikk på Nc6000 Lenke til kommentar
kjetilkl Skrevet 7. februar 2004 Del Skrevet 7. februar 2004 Jeg lurte på hvordan støyen er på HP Compaq NC6000?Ville den forstyrre andre i f.eks forelesningssal? Tenker da på både viftastøy og tastaturstøy.... Viftestøyen på disse er iallefall så godt som 0 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå