Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Dyndns oppdatere ikke IP'n?

Anbefalte innlegg

Hei!

Bruker Bulletproof FTP Server og har skrevet inn min dyndns adr i programmet. Har problem med at brukere ikke får tilgang. Hvis jeg logger meg inn på

www.dyndns.org og klikker "modify" under kontoen min, så skvetter brukerne inn med en gang.

Hvorfor skjer dette? Er det flere som har det samme problemet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette skjønte jeg ikke:

Bruker Bulletproof FTP Server og har skrevet inn min dyndns adr i programmet.

er det slik at bulletproof egentlig skal oppdatere addressen din automatisk?

MEN:

Det finnes jo andre klienter som kan oppdatere dyndns adressen din for deg - de krever kontoinformasjon og passord og ikke bare dyndns adresse. DeEnEss er vel en slik - den brukte jeg og jeg skiftet ip hyppig og den klarte det helt fint.

Lenke til kommentar

du trenger noe som sier ifra at din ip er forandret er det folk prøver si her, hvordan skal dyndns vite om du har forandret ip eller ikke om ikke de på en eller annen måte får vite hvor du er, for at dyndns skal vite hvor/hva du heter nå(dvs hva din ip adresse er) trenger du et program som kjører i bakgrunnen og sier: her er jeg her er jeg her er jeg her er jeg.. :) vet også at noen routere støtter dyndns og da må legge inn brukernavn/passwd/dyndnsadr i router.

Lenke til kommentar

OK. Nå har jeg lagt inn DirectUpdate, og den funker greit.

Men har problemet med at FTP programmet (BulletProof) ikke vil starte opp skikkelig. Etter en restart må en skru serveren av og på igjen for at brukere skal komme inn. Hvorfor er det slik?

Bruker WinXP...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...