VoorHees Skrevet 28. januar 2004 Del Skrevet 28. januar 2004 hvedkort: abit nf7 -s v2.. prossesor: Amd athlon xp 2500 + ram: winMOS PC3200 DDR-DIMM 256MB CL2.5 cpu vifte: Cooler Master AERO 7+ kabinett: Q-Tec Midi tower ATX 6052MDL ( kabinette holdert en temp på 9 c med en k6 550@600) hei har akkurat bestilt meg ny maskin på komplett og lurer på om detta vil duge? og om det egner seg bra til overclocking? hadde vert fint om jeg kunne fått no tips om hvordan jeg skal gå fram med clockinga. håper bare ikke prosesoren er låst;( Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 28. januar 2004 Del Skrevet 28. januar 2004 1: Finn ut om den er låst. 2: Er den låst, så klokker du på FSB. Er den ikkje låst, klokk i vei. Lenke til kommentar
Berrern Skrevet 28. januar 2004 Del Skrevet 28. januar 2004 Ser absolutt bra ut, 2500+ er en robust overklokker Men jeg tror nok RAMen kommer til å bli en flaskehals i systemet ditt, du bør spytte inn litt ekstra så du kan kjøre 2x256 i Dual Channel Lenke til kommentar
VoorHees Skrevet 28. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2004 ok. får vel ta meg råd til ei brikke til da:). hørte di winmos brikkene var helt konge til overclocking så detta kan bli bra bare ikke cpu er låst.. Lenke til kommentar
sparks Skrevet 28. januar 2004 Del Skrevet 28. januar 2004 (Veldig dårlig emnefelt) Går sikkert bra det der vetu! Oppsettet ser bra ut Dual Channel er ett pluss men vil ikke merke noe veldig forskjell på et AMD system. Lenke til kommentar
VoorHees Skrevet 18. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2004 jepp. nå har jeg fått maskina:). harn nå på 2400 mhz stabilt 11//218. vcore 1,93 load temp 48. aero 7 heatsink med ei 80 mm delta vifte.. bråker no jævli!!. Er fornøyd jeg:) jiiiha! Lenke til kommentar
Mira Skrevet 21. februar 2004 Del Skrevet 21. februar 2004 kabinette holdert en temp på 9 c med en k6 550@600:) Og dette kabinetet står inne i et normaltemperert rom? Lenke til kommentar
VoorHees Skrevet 27. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2004 kabinette holdert en temp på 9 c med en k6 550@600:) Og dette kabinetet står inne i et normaltemperert rom? ja det stod i vanlig rom tempratur på ca 25 c... men nå ligger tempen inni kabinette på ca 28 c så vil nok si den nye maskina lager litt mer varme enn min lille 550 mhz k6 Lenke til kommentar
TomWhittaker Skrevet 27. februar 2004 Del Skrevet 27. februar 2004 kabinette holdert en temp på 9 c med en k6 550@600:) Og dette kabinetet står inne i et normaltemperert rom? ja det stod i vanlig rom tempratur på ca 25 c... men nå ligger tempen inni kabinette på ca 28 c så vil nok si den nye maskina lager litt mer varme enn min lille 550 mhz k6 Med mindre du hadde vannkjøling så kunne du ikke ha 9c? Med luftkjøling får du aldri mindre enn rom temperatur er uansett. Lenke til kommentar
Colapant Skrevet 27. februar 2004 Del Skrevet 27. februar 2004 1: Finn ut om den er låst.2: Er den låst, så klokker du på FSB. Er den ikkje låst, klokk i vei. Desverre så er det ikke alle låste 2500+ som kan klokkes på FSB... Er meget mulig at det er bare jeg som har hvert usansynlig uheldig med min, men den vil bare ikke over standard FSB... Prøver så best jeg kan, men den vil bare ikke starte hvis jeg øker på FSB... Dette er meget irriterende ettersom, jeg først hadde en ikkelåst 2500+ som jeg klarte å knuse kjernen på (måtte festebrackets på Vulcano 11 brenne ). Lenke til kommentar
Jarbra Skrevet 27. februar 2004 Del Skrevet 27. februar 2004 kabinette holdert en temp på 9 c med en k6 550@600:) Og dette kabinetet står inne i et normaltemperert rom? ja det stod i vanlig rom tempratur på ca 25 c... men nå ligger tempen inni kabinette på ca 28 c så vil nok si den nye maskina lager litt mer varme enn min lille 550 mhz k6 Med mindre du hadde vannkjøling så kunne du ikke ha 9c? Med luftkjøling får du aldri mindre enn rom temperatur er uansett. Man kan heller ikke få under romtemp. med vannkjøling i seg selv. Lenke til kommentar
Jarbra Skrevet 27. februar 2004 Del Skrevet 27. februar 2004 Les Denne Ja, les den, så ser du hvor upålitelig Xedge er. Lenke til kommentar
VoorHees Skrevet 1. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2004 kabinette holdert en temp på 9 c med en k6 550@600:) Og dette kabinetet står inne i et normaltemperert rom? ja det stod i vanlig rom tempratur på ca 25 c... men nå ligger tempen inni kabinette på ca 28 c så vil nok si den nye maskina lager litt mer varme enn min lille 550 mhz k6 Med mindre du hadde vannkjøling så kunne du ikke ha 9c? Med luftkjøling får du aldri mindre enn rom temperatur er uansett. Man kan heller ikke få under romtemp. med vannkjøling i seg selv. mulig det kan vera no galt med case temp målern da... ganske sikker på at den viste 9 c i mbm.. sansylivis en skrullete temp måler Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå