Per_B Skrevet 13. mars 2002 Del Skrevet 13. mars 2002 Har byg ny data og har satt opp 1.bott til cd-rom.. der ligger win-xp. Men når det kommer til boot from cd-rom: virker det ikke som om jeg får trykka når det står press any key to boot from cd-rom.... når det har gått noen prikker bortover står det: Invalide system disk Replace the disk, and then press any key Dataen: epox 8kha+ amd xp 1900+ Chieftec dx-01b-d Gainward Geforce3 128mb Hva er grunnen? Håper på raske og gode svar MVH Per_B [ Denne Melding var redigert av: Per_B på 2002-03-13 15:00 ] Lenke til kommentar
Prox Skrevet 13. mars 2002 Del Skrevet 13. mars 2002 sikker på at CD'en virker, da ? Lenke til kommentar
BBC Skrevet 13. mars 2002 Del Skrevet 13. mars 2002 Trykker du fort nok for å boote med cdromen? Hvis ikke vil pc'en forsøke å boote fra harddisken, som jo selvfølgelig ikke er bootbar. Lenke til kommentar
b-real Skrevet 13. mars 2002 Del Skrevet 13. mars 2002 Quote: Per_B skrev (2002-03-13 14:51):Har byg ny data og har satt opp 1.bott til cd-rom.. der ligger win-xp. Men når det kommer til boot from cd-rom: virker det ikke som om jeg får trykka når det står press any key to boot from cd-rom.... når det har gått noen prikker bortover står det:Invalide system diskReplace the disk, and then press any keyDataen:epox 8kha+ amd xp 1900+Chieftec dx-01b-dGainward Geforce3 128mb Hva er grunnen?Håper på raske og gode svarMVHPer_B[ Denne Melding var redigert av: Per_B på 2002-03-13 15:00 ] Prøv heller med Oppstartsdiskett og boote opp med, så kjøre smartdrv.exe som ligger i I386 (skriv cd i386 for å komme deg til den mappen) og så kjører du WinNT.exe...så skal du få en ren installasjon. Hvorfor det står no sytem disk vet jeg ikke for sikket, men jeg tror det er pga at WinXp i utgangspunktet ikke er ei bootable disk. Tror du må brenne den som en Bootable disk i ahead nero for eksempel. ____________________ Correct Me If I'm Wrong Lenke til kommentar
BBC Skrevet 13. mars 2002 Del Skrevet 13. mars 2002 Quote: On 2002-03-13 15:15, B|Real skrev:Hvorfor det står no sytem disk vet jeg ikke for sikket, men jeg tror det er pga at WinXp i utgangspunktet ikke er ei bootable disk. Tror du må brenne den som en Bootable disk i ahead nero for eksempel. Tenk å antyde at Per_B ikke har lovlig versjon da! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå