s-sandve Skrevet 28. januar 2004 Del Skrevet 28. januar 2004 Hei! For tiden er min datamaskin tilkoblet Internett med et modem. Denne løsningen fungerer greit, men synes det tar litt lang tid å åpne tunge web-sider. Vil jeg merke noe vesentlig forskjell på surfehastigheten ved å oppgradere til ISDN? Min Internett tilkobling er i dag på 28,8Kbps. ADSL er ennå ikke bygd ut i området jeg bor, så dette blir ikke noe alternativ. På dette tidspunktet har heller ikke Telenor planer om å bygge ut ADSL . På forhånd takk Lenke til kommentar
Crack Skrevet 28. januar 2004 Del Skrevet 28. januar 2004 (endret) ==== Slettet ==== Endret 24. mai 2006 av Crack Lenke til kommentar
agvg Skrevet 28. januar 2004 Del Skrevet 28. januar 2004 Vil jeg merke noe vesentlig forskjell på surfehastigheten ved å oppgradere til ISDN? Min Internett tilkobling er i dag på 28,8Kbps. Det vil du merke en bra forskjell på, lynrask oppkobling, mulighet for og bruke to linjer og dobbel hastighet samt at du kan bruke telefonen samtidig som du surfer. Lenke til kommentar
s-sandve Skrevet 28. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2004 Kommer nok til å skaffe meg ISDN! Lenke til kommentar
Micromus Skrevet 28. januar 2004 Del Skrevet 28. januar 2004 Bra, forskjellen på 56k og 64k er nok ikke så stor, men i ditt tilfelle på 28k vil du nok oppleve både teoretisk ( 2x+ ) og praktisk stor ytelsesøkning ( + finesser som dual bundled, 2 linjer ). Samtidig som minuttprisen forblir den samme. Lenke til kommentar
Andhrim Skrevet 29. januar 2004 Del Skrevet 29. januar 2004 Vil nå si at forskjellen mellom 56k-analog og 64k-ISDN er ganske så merkbar allikevel, fordi du med ISDN har en mye mer stabil hastighet (pga. digital overføring). Sitter selv med ISDN uten mulighet for ADSL Lenke til kommentar
Thorvald Skrevet 29. januar 2004 Del Skrevet 29. januar 2004 Kjøp deg et 56K modem til noen hundrelapper heller du. Telefonen stiger fra 159 Kr\mnd for analogt til 229 Mnd for ISDN. Lenke til kommentar
millencolin Skrevet 29. januar 2004 Del Skrevet 29. januar 2004 anbefaler heller et 56 kbps modem. ISDN er bare et produkt Telenor har tilbudt for å tappe kundene sine for penger. Ingen reell forskjell på hastigheten. Muligens litt raskere oppkobling. Lenke til kommentar
Alte-to Skrevet 29. januar 2004 Del Skrevet 29. januar 2004 Bra, forskjellen på 56k og 64k er nok ikke så stor, men i ditt tilfelle på 28k vil du nok oppleve både teoretisk ( 2x+ ) og praktisk stor ytelsesøkning ( + finesser som dual bundled, 2 linjer ). Samtidig som minuttprisen forblir den samme. samme pris når du kjører 128K? (Dobbel linje) Lenke til kommentar
agvg Skrevet 29. januar 2004 Del Skrevet 29. januar 2004 (endret) anbefaler heller et 56 kbps modem. ISDN er bare et produkt Telenor har tilbudt for å tappe kundene sine for penger. Ingen reell forskjell på hastigheten. Muligens litt raskere oppkobling. Noensinne prøvd ISDN? Modemer suger noe så inn hel*ete i forhold til ISDN at det er ubeskrivelig. ISDN er et fantastisk flott telefonsystem, kunne ikke tenkt meg og gå tilbake til analog selv om jeg har ADSL. Endret 29. januar 2004 av agvg Lenke til kommentar
F.V Skrevet 20. april 2004 Del Skrevet 20. april 2004 Har eit spørsmål her som er litt off topic: Går det an å bruka begge isdn-linjene samtidig som telefonen er brukande? Dvs at internetthastigheiten slår seg ned til 64kbps dersom det kjem ein innkommande telefon eller dersom nokon lyfter av røyret på telefonen her i huset? Og deretter slår om til heil fart (128kbps) igjen når telefonen ikkje er i bruk? Hadde vore veldig praktisk dersom dette var mogleg. Spurde kundesupport på Tele2 men dei visste ikkje om noko program eller innstillingar som gjorde dette mogleg. Har også googla men ikkje funne noko. Lenke til kommentar
KittyHawk Skrevet 20. april 2004 Del Skrevet 20. april 2004 Hvis det er viktig for deg å kunne bruke fasttelefon samtidig som du er på internett bør du bytte til ISDN. Ellers bør du gå for et V90/56kbps modem. Det er mye billigere i linjeavgift pr. mnd, og hastighetsforskjellen er minimal (Jeg merket ikke store forskjellen da jeg gikk over fra 56kbps til 64 kbps). Til F.V: Det finnes ISDN-routere som har denne funksjonaliteten (Kalles B.O.D. - Bandwith On Demand), men du tenkte vel på noe softwarebasert til en enkeltstående maskin? Lenke til kommentar
caza Skrevet 20. april 2004 Del Skrevet 20. april 2004 Ville uten tvil anskaffet meg ISDN hviss jeg ikke hadde tilgang på ADSL. Utrulig merkbar forskjell. Har hatt både modem/ISDN. Mer stabil linje. Kjappere oppkobling. Teoretisk er det ikke stor forskjell, men i praksis VELDIG stor forskjell. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå