Gå til innhold

Powerbook 1,25Ghz Superdrive problem!

Anbefalte innlegg

Har nylig fått meg en PowerBook 1,25Ghz med superdrive.

Trenger å brenne ut en film fra IDVD, men skuffelsen ble stor da DVD-R platen ble matet ut igjen etter ca 30sekund!

Hva er galt? Takler superdrive kun apple`s egne DVD-R plater?

På DVD-R platen står følgende:

" Verbatim 4X certified DVD-R

1-4X Compatible 4,7GB 120 Mins Video"

Trenger hjelp raskt!!

På forhånd takk for hjelpen :yes:

(forøvrig leses superdriven alle CD-R, CD og vanlige DVD plater jeg har prøvd...)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har nylig fått meg en PowerBook 1,25Ghz med superdrive.

Trenger å brenne ut en film fra IDVD, men skuffelsen ble stor da DVD-R platen ble matet ut igjen etter ca 30sekund!

Har du forsøkt med en annen DVD-R plate? Kanskje platen du har brukt rett og slett er defekt? Det samme har hendt med meg én gang...

Endret av NickFalk
Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...
..vær nå klar over at mac'ens dvd-brenner bare støtter dvd-r (minus). + (plus) er ikke støttet, har dog ikke testet lesing av plus-plater.

Apple oppgir kun DVD-R og DVD-RW støtte på sine SuperDrive maskiner, men brenneren leveres fra fabrikken med støtte for alle formater (DVD-R, DVD+R, DVD-RW, DVD+RW og DVD-RAM).

Jeg har brent DVD+R med suksess på min maskin! :D

Lenke til kommentar
..vær nå klar over at mac'ens dvd-brenner bare støtter dvd-r (minus). + (plus) er ikke støttet, har dog ikke testet lesing av plus-plater.

Apple oppgir kun DVD-R og DVD-RW støtte på sine SuperDrive maskiner, men brenneren leveres fra fabrikken med støtte for alle formater (DVD-R, DVD+R, DVD-RW, DVD+RW og DVD-RAM).

Jeg har brent DVD+R med suksess på min maskin! :D

Jeg skulle brenne en dvd-plus for leden, og da fikk jeg feilmelding. Riktignok ble ca. 1/3 av plata brent før den fikk feilmeldinga. Noen som vet hva dette kan skyldes?

Lenke til kommentar

Jeg har brent DVD+R med suksess på min maskin!

Hvordan fikk du til det? Jeg har prøvd med DVD+R, men da spyttet maskinen ut plata igjen uten engang å finne DVDen!

Har også en Powerbook.

Lenke til kommentar

Greit, nå har jeg klart å brenne en dvd+ med SD i min PB G4 1,33ghz. Både Finder og Toast gjenkjenner plata som plus, og klarte i går å brenne ut ein hemelaget film via DVD Studio Pro. Problemet som oppsto ved forrige plate, var nok fordi jeg prøvde å brenne den i bilen - mens vi kjørte. Ble sikkert noe ubalanse i plata ved alle bevegelsene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...