enden Skrevet 28. januar 2004 Del Skrevet 28. januar 2004 (endret) På tiden jeg porterer stygge fundingsrud.net over på disabused siden min. Vad tycks om designet? Vet at det er grått, men alternative stiler skal tilbys de som har vett nok til å bruke en browser som støtter standardene Endret 31. januar 2004 av enden Lenke til kommentar
enden Skrevet 28. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2004 Ler alltid av alle de andre som klarer dette... http://www.fundingsrud.net/disabused/ Lenke til kommentar
Melfacion Skrevet 28. januar 2004 Del Skrevet 28. januar 2004 i opera så går teksten utenfor cellen men designet ser fint ut Lenke til kommentar
sven-o Skrevet 28. januar 2004 Del Skrevet 28. januar 2004 Likte designet godt, spesielt banneret. Skriften på innholds-cella ble litt stor though. Lenke til kommentar
sven-o Skrevet 28. januar 2004 Del Skrevet 28. januar 2004 (endret) i opera så går teksten utenfor cellen men designet ser fint ut Ikke hos meg, men derimot blir bakgrunnsfargen på linkene spy-oransj! Edit: Fin i Mozilla! Endret 28. januar 2004 av sven-o Lenke til kommentar
enden Skrevet 28. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2004 sven-o: screenshot? Skriftstørrelsen er dynamisk og det er din feil at den er stor. En stor M er satt til å være 90% av det som er default hos deg. Utrolig mange som klager på dette uten å ha peiling på at det egentlig er deres feil Melfaicon: Ble oppmerksom på det selv, men er usikker på om det er mulig å løse det. Skal jobbe litt med det Lenke til kommentar
sven-o Skrevet 28. januar 2004 Del Skrevet 28. januar 2004 (endret) Skriftstørrelsen er dynamisk og det er din feil at den er stor. En stor M er satt til å være 90% av det som er default hos deg. Utrolig mange som klager på dette uten å ha peiling på at det egentlig er deres feil Oitzann! Store ord. Rimelig arrogant faktisk. Om det er så mange som "klager uten å ha peiling" skulle du kanskje gjort noe med det? Bare spør... Det er kun sånn på din side. Dersom du skal ha det så dynamisk og fanzy, kanskje du skulle hatt det på menyen også da. Den er nemlig mindre enn innholdsteksten! Ikke bra... Screenshot: http://www.sven-erik.net/IM/spyyyy.gif Edit: Hva med litt left/right-margin? Endret 28. januar 2004 av sven-o Lenke til kommentar
enden Skrevet 28. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2004 (endret) menyen er tome a-elementer med bakgrunnsbildee i. Grunnen til dette er at det kun er innholdet som skal være tekst slik at bytte av css muliggjør totalt designskifte. Uansett ligger disse i to ulike elementer og noen browsere vil prestere å rendre skriftstørrelsen ulikt. En annen ting er at svært få har fonten innstallert, og at menyen har perfekt størreelse slik den er nå. For å være litt slem vil jeg si at det er ditt problem Neida, skjønner deg, men jeg har ingen god løsning for øyeblikket Left/right margin sier du? Hvor? edit; spyfargen er forhåpentligvis borte nå? Bare en liten levning fra det orginale css dokumentet jeg kopierte (vet jeg er lat) Endret 28. januar 2004 av enden Lenke til kommentar
sven-o Skrevet 28. januar 2004 Del Skrevet 28. januar 2004 For å være litt slem vil jeg si at det er ditt problem Neida, skjønner deg, men jeg har ingen god løsning for øyeblikketOg du kaller deg übermeister of font-code? Left/right margin sier du? Hvor?I innholdscella. Ser forresten også nå at teksten går utenfor(i bunnen) i opera. Lenke til kommentar
enden Skrevet 28. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2004 I innholdscellaGood thinking. 6-7px er ikke dumt nei Det med at teksten går utenfor er et stort problem å fikse da IE og opera/moz klipper teksten ulikt. For å fylle siden har jeg satt bakgrunnsfargen til å være 80% høy - prosent er brukt for å være dynamisk igjen IE velger da å si at diven er 80% høy med mindre innholdet er høyere. Da pakker den seg rundt innholdet Opera/moz velger å si at 80% er pinadø 80% åkke som, og klipper heller teksten utenfor. Altså det samme som overflow:visible. Dessverre finnes det, etter hva jeg har sett, ikke noe alternativ som får opera/moz til å oppføre seg som IE Hvis noen har en løsning så skrik gjerne ut, men jeg har spurt på mer avanserte fora enn dette uten å få noe hjelp Lenke til kommentar
epsil Skrevet 28. januar 2004 Del Skrevet 28. januar 2004 menyen er tome a-elementer med bakgrunnsbildee i. Grunnen til dette er at det kun er innholdet som skal være tekst slik at bytte av css muliggjør totalt designskifte. Uansett ligger disse i to ulike elementer og noen browsere vil prestere å rendre skriftstørrelsen ulikt. Ikke gjør det. Menyen vil ikke fungere i nettlesere som ikke støtter CSS. Bruk heller Langridge’s accessible image replacement til å fjerne lenketeksten i a-elementene, slik det gjøres i SimpleBits’ teknikk for Accessible Image-Tab Rollovers. På nettstedet til Fast Company kan man endre størrelsen på menyen, som også består av bakgrunnsbilder angitt i hovedstilsettet, ved å velge mellom tre skriftforstørrende eller skriftforminskende stilsett. Disse er gjort tilgjengelige på selve siden ved hjelp av JavaScript. Hva designet angår, skulle det vel nå være hevet over enhver tvil at du ikke er talentløs! Jeg ville imidlertid justert linjeavstanden opp et par hakk, ved å sette et rent tall (1.5–1.8) på CSS-egenskapen line-height. Lenke til kommentar
FuLu Skrevet 28. januar 2004 Del Skrevet 28. januar 2004 Så ikke dum ut den der, men det er noen problemer som jeg tok noen screenshots av: Opera IE6 Firebird I Opera/Mozilla så mangler det merkelig nok farge på :first-letter der. Samt så har Opera og Firebird/Mozilla det problemet du ser i bunnen, teksten kommer utenfor blokken Ser vel best ut i IE6 (tror det så greit ut i IE5.5 og, men 5.0 så fungerer ikke :first-letter), men i Mozilla så blir det riktig margin på top og bunn av content boksen, mens i de resterende nettleserne så kollapser dette margin på topp og bunn, slik at det ikke er noe rom her. Teksten "the simple things" syntes jeg hadde litt dårlig kontrast med bakgrunnen, samt syntes jeg teksten "menu" til menyen var litt utydelig. Det over er vel pirke-pirke ellers var design og site stilig, enkel og godkjent fra min side Lenke til kommentar
enden Skrevet 28. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2004 (endret) Ikke gjør det. Menyen vil ikke fungere i nettlesere som ikke støtter CSS. Jeg skal selvfølgelig mekke en backup i form av tekst som er hidden hvis det er det de gjør i linkene du postet. Først designes det så ødelegges designet for å få det brukervenlig Hva designet angår, skulle det vel nå være hevet over enhver tvil at du ikke er talentløs! joda, det er seff snille PoleCat som har tegnet litt for meg Jeg er faktisk helt talentløs innen design Jeg ville imidlertid justert linjeavstanden opp et par hakkSorry, men der er jeg ikke enig. Det er og mulig jeg bytter font etter hvert, så jeg vil uansett vente til den avgjørelsen er tatt før jeg ser på linjeavstand Teksten "the simple things" syntes jeg hadde litt dårlig kontrast med bakgrunnen, samt syntes jeg teksten "menu" til menyen var litt utydelig.Når du sier det så er jeg enig i begge tingen. Skal åpne ps og streve hele kvelden med å fikse det I Opera/Mozilla så mangler det merkelig nok farge på :first-letter der glemte # Samt så har Opera og Firebird/Mozilla det problemet du ser i bunnen, teksten kommer utenfor blokkenHadde faktisk håpet du eller Satyrium hadde klart å grave opp en løsning på content-problemet mitt Ellers begynner jeg å bli kraftig drittlei av å kode sider når IE pokker ikke klarer å følge standardene... Det er jo umulig å lage en pen side etter standardene, som virker i alle browsere... edit; har nå mekket ned fontstorleiken 10% Er dere happy nå? Mer går jeg ikke da siden skal være mulig å lese for unormalt blinde folk og Endret 28. januar 2004 av enden Lenke til kommentar
FuLu Skrevet 28. januar 2004 Del Skrevet 28. januar 2004 Hehe, kan vel ta en titt på CSS/HTML'en, må bare laste ned siden din og dille litt Lenke til kommentar
enden Skrevet 28. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2004 danke schøøøn. Målet er at contentdiven skal dekke enten helt ned eller iaf 80% som den gjør nå (helst % da dette er stiligst) Lenke til kommentar
FuLu Skrevet 28. januar 2004 Del Skrevet 28. januar 2004 (endret) Sånn, tok meg gleden av å skrive litt om på HTML'en og, men ellers tror jeg det ble slik du ville ha det? Legger det ut her jeg: http://home.chello.no/~alexholm/hw.no/fund...undingsrud.html Edit: hacket litt om koden, så bakgrunnen i body er den som skaper illusjonen av at #main div'en strekker seg i en evighet nedover Pluss at jeg tok å finplasserte litt på ting og tang Endret 28. januar 2004 av FuLu Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 28. januar 2004 Del Skrevet 28. januar 2004 Hva designet angår, skulle det vel nå være hevet over enhver tvil at du ikke er talentløs! joda, det er seff snille PoleCat som har tegnet litt for meg Jeg er faktisk helt talentløs innen design Trodde nesten jeg måtte KREMTE høyt på deg her nå, men til slutt så kom den! * Som allerede påpekt, er det noe rart med menyen, men ikke noe en kodemester som deg ikke klarer å ordne opp i. * Synes kanskje tittelen/skrifta i header ble ørlittgranne dominerende, sikkert bare fordi ordet er lenger denne gangen. * Gadd ikke lese gjennom hver eneste kommentar frem og tilbake i tråden, kan godt være noen har sagt det før, men designet var egentlig ment for å være klistra helt oppe i hjørnet, vet ikke om du har tenkt å kjøre med margene eller uten. Ble egentlig ikke så verst med heller. Ble litt luft på en måte. Lenke til kommentar
haugsand Skrevet 28. januar 2004 Del Skrevet 28. januar 2004 Ja, dette ser bra ut enden, gleder meg til innholdet kommer på plass! Angående den menyen, anbefaler jeg deg til å lage fast rollovers, og brukeFahrner Image Replacement. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå