Gå til innhold

5.1 lyd med den optiske utgangen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

feil innstillinger, eller at signalet ikke er i 5.1.

Med en gang det er snakk om et digitalt signal, så får bare to høytalere beskjed om å spille så lenge det bare gis lyd for to kanaler.

Hvis ikke er det prologic, som kun gir dybde i lyden (samme lyd bak som foran) og ikke noen 3d effekt.

Lenke til kommentar

Tror du på sette "output status" på "non-audio" i det der (terratec)control panel programmet.. Om jeg ikke husker helt feil..

joh-so:

Pro-Logic gir samme lyd foran og bak? Øh.. Det stemmer ikke helt. Greit nok at pro-logic ikke gir verdens beste kanal separasjon. Men det er ikke samme lyd foran & bak..

Lenke til kommentar

Jeg kom forøvrig borti samme problemstilling på en Windows-PC med nforce3 HK og optisk SPDIF ut. Samme hva jeg stilte på, så fikk vi kun stereo på spdif ut. Hvis noen vet hvordan man endrer på dette på nforce3, så setter jeg pris på tilbakemelding. Forøvrig er mixeren veldig "enkel" - akkurat som standardmixeren i windows. Og ingen opsjoner om spdif passthrough :-/

Og folk sier windows er enkelt... :thumbdown:

Edit: nforce3, ikke nforce2

Endret av Linuxguru
Lenke til kommentar
Tror du på sette "output status" på "non-audio" i det der (terratec)control panel programmet.. Om jeg ikke husker helt feil..

joh-so:

Pro-Logic gir samme lyd foran og bak? Øh.. Det stemmer ikke helt. Greit nok at pro-logic ikke gir verdens beste kanal separasjon. Men det er ikke samme lyd foran & bak..

Takk for svar.

Når jeg setter den til "non-audio" så kommer der ikke lyd i det hele tatt.

Lenke til kommentar

Du må også passe på at SPDIF Source står på Wave.

Om dvd spiller programmet ditt også er konfigurert til å sende ac3/dts stream ut på digital utgangen så skal det i teorien fungere..

Lenke til kommentar

Du må også passe på at SPDIF Source står på Wave.

Om dvd spiller programmet ditt også er konfigurert til å sende ac3/dts stream ut på digital utgangen så skal det i teorien fungere..

Takk for svar :)

Ja, den står på Wave allerede. Kanskje jeg skal prøve ett annet program enn PowerDVD for å se om det muligens kan hjelpe

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...