chris_83 Skrevet 28. januar 2004 Del Skrevet 28. januar 2004 Har K7T266 Pro2-RU hovedkort, som stotter "designed for the AMD® Athlon™, Athlon XP or Duron™ (PGA) processor for inexpensive business/personal desktop markets." Hadde AMD Xp 1600+ men etter at jeg tok av vifta til cpun for a rengjore den hadde jeg problemer med a starte maskinen. Hver gang jeg restartet fikk jeg beskjed om at den enten hang pa CPUn (4 rode lys) eller pa minnet. Men fikk ettervart startet maskinen, cpu temp pa 60, noe som var 3 grader mer en for jeg rengjorde kjoleribba. Tok saa av kjoleribba igjen for a passe pa at alt var gjort riktig. Etter dette fikk jeg ikke startet maskinen igjen. Gikk derfor ut fra at jeg hadde odelagt cpun. I dag fikk jeg endelig min nye cpu AMD XP 2200+ , med ny 24 k kjoleribbe og stillegaende vifte for amd xp opp til 3200+ Men nar jeg provde a starte maskinen ville ikke maskinen starte. fikk samme feil meldig som med min gamle cpu, altsa 4 rode lys. Hva er galt, har lest igjennm manualen? Kan det plutselig ha skjedd noe med hk, eller har jeg gjort noe galt, som feks kjopt ny feil cpu. (har kjernen paa amd cpun noe a si, sa lenge det er amd athlon XP) Eller har jeg bare odelagt en cpu til, noe jeg selv tror er lite sannsynlig.. PS !! beklager manglen av bokstaver, men sitter i england med et engelsk tastatur. Lenke til kommentar
chris_83 Skrevet 28. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2004 kan det vare hovedkortet det er noe galt med... Lenke til kommentar
xthal Skrevet 28. januar 2004 Del Skrevet 28. januar 2004 kan det vare hovedkortet det er noe galt med... Jepp, for om jeg ikke husker helt feil så kan 4 røde bety både CPUfeil og hovedkortfeil. (Hadde et slikt kort en gang ) Lenke til kommentar
Rondo Skrevet 29. januar 2004 Del Skrevet 29. januar 2004 Har K7T266 Pro2-RU hovedkort, som stotter "designed for the AMD® Athlon™,Athlon XP or Duron™ (PGA) processor for inexpensive business/personal desktop markets." Hadde AMD Xp 1600+ men etter at jeg tok av vifta til cpun for a rengjore den hadde jeg problemer med a starte maskinen. Hver gang jeg restartet fikk jeg beskjed om at den enten hang pa CPUn (4 rode lys) eller pa minnet. Men fikk ettervart startet maskinen, cpu temp pa 60, noe som var 3 grader mer en for jeg rengjorde kjoleribba. Tok saa av kjoleribba igjen for a passe pa at alt var gjort riktig. Etter dette fikk jeg ikke startet maskinen igjen. Gikk derfor ut fra at jeg hadde odelagt cpun. I dag fikk jeg endelig min nye cpu AMD XP 2200+ , med ny 24 k kjoleribbe og stillegaende vifte for amd xp opp til 3200+ Men nar jeg provde a starte maskinen ville ikke maskinen starte. fikk samme feil meldig som med min gamle cpu, altsa 4 rode lys. Hva er galt, har lest igjennm manualen? Kan det plutselig ha skjedd noe med hk, eller har jeg gjort noe galt, som feks kjopt ny feil cpu. (har kjernen paa amd cpun noe a si, sa lenge det er amd athlon XP) Eller har jeg bare odelagt en cpu til, noe jeg selv tror er lite sannsynlig.. PS !! beklager manglen av bokstaver, men sitter i england med et engelsk tastatur. Vist det er MSI kort,så støtter det ikke høyer en AMD Xp 1900.. Lenke til kommentar
chris_83 Skrevet 29. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2004 Leste i manualen og det star at det stotter opp til 2000 som tilsvarer 2500+ eller noe.... Eller tar jeg veldig feil Lenke til kommentar
C4STOR Skrevet 29. januar 2004 Del Skrevet 29. januar 2004 Kortet støtter bare palomino cpu. MSI LINK Skjønner ikke at folk ikke sjekker med produsent før de spør Lenke til kommentar
chris_83 Skrevet 29. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2004 Sa nar den CPUn jeg kjopte hadde annen kjerne, sa er det 100% at det er det som er problemet. Er vel thoughbred kjerne eller noe pa min nye 2200+ Far man kjopt palmino kjerne na?? Lenke til kommentar
Rondo Skrevet 29. januar 2004 Del Skrevet 29. januar 2004 Sa nar den CPUn jeg kjopte hadde annen kjerne, sa er det 100% at det er det som er problemet. Er vel thoughbred kjerne eller noe pa min nye 2200+ Far man kjopt palmino kjerne na?? Jeg har hatt samme korte selv,jeg vet at du ikke klarer og kjøre høyere en 1900+ samme vilken kjerne prossoren har.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå