Gå til innhold

Følger alle kabler med

Anbefalte innlegg

Hei..

Når man kjøper et hovedkort, dvd rom , kabinett med strømforsyning og alt det andre som skal være inni dataen. Ram og cpu er jo greit.. de trenger jo ikke kabler..

Men følger alt av kabler med hovedkortet ? Sånn som flatkabler ?

også lurer jeg på om skruer følger med?

At det bare er å bestille hovedkort, kabinett, ram, cpu,dvd rom, harddisk så virker pc'en?

Tror jeg har sett noen steder at en harddisk trenger en annen ledning til noen hovedkort?

trenger denne det?

Seagate 120GB Barracuda 7200.7 Harddisk - 7200RPM, 8.5ms, 8MB cache, U-ATA100 NOK 789,00 inkl. mva

http://www.mpx.no/asp/info.asp?g0=215&g1=3...576&l=2&lantall

Takker for alle svar.. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel, de kabinettene jeg har bestillit, så fulgte det med strømledning (når det er med PSU) og skruer

Kabler til hardiskene følger noen ganger med, men anbefaler heller å kjøpe noen. Den disken du har satt opp følger det ikke med kabler. Du trenger ikke noen annen kabel. Det er standarisert på alle hk.

Når jeg kjøpte min Pioneer DVD rom så fulgte det med kabel, men det er ikke sikkert det følger med lengre. Så, kjøp heller ekstra, alltid fint å ha liggende ekstra kabler

Lenke til kommentar

Alt følger stort sett med. De elementene som kan mangle/skape problemer er:

- Serial-ATA disker. Disse er såpass nye at det ofte ikke følger med strømplugg fra strømforsyningen, slik at man må kjøpe en overgang. Men du linket (galøt link) til en vanlig PATA harddisk.

- 230V strømledning til stikkontakten. Den kan mangle, men det er helt standard ledning, så du har kanskje en fra før.

- Kjølepasta. Ofte er det en "termal pad" på, men for best kjøling, så burde du kjøpe Artic Silver 5.

Endret av hn66
Lenke til kommentar
Alt følger stort sett med. De elementene som kan mangle/skape problemer er:

- Serial-ATA disker. Disse er såpass nye at det ofte ikke følger med strømplugg fra strømforsyningen, slik at man må kjøpe en overgang. Men du linket (galøt link) til en vanlig PATA harddisk.

- 230V strømledning til stikkontakten. Den kan mangle, men det er helt standard ledning, så du har kanskje en fra før.

- Kjølepasta. Ofte er det en "termal pad" på, men for best kjøling, så burde du kjøpe Artic Silver 5.

Det er en intel pentium 4 cpu.. 2.8 ghz boxed.. trenger jeg kjølepasta til den?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...