Endre Skrevet 28. januar 2004 Del Skrevet 28. januar 2004 (endret) Ang. klokking; kan opplyse om at jeg så en ganske ny 3000+ fra uke 52 som klokket veldig bra, 2,7 GHz på luft (mulig det var "vanlig" vannkjøling). Den knuser en hvilken som helst luftkjølt P4 i spill/3DMark ol. En 3.0C kommer til ca. 4 GHz med veldig god kjøling, altså 33% OC. Den er lett å klokke og kommer høyt, men den er ikke noen superklokker! (Som feks. 2.4C er.) Endret 28. januar 2004 av EnD.R.E. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 28. januar 2004 Del Skrevet 28. januar 2004 Riktig, som jeg nevnet du finner eksemplarer som klarer dette, men disse er desverre ikke representative . Skulle ønske at de var det, og ja en A64 3000 som klarer 2,7 knuser det meste. Lenke til kommentar
Endre Skrevet 28. januar 2004 Del Skrevet 28. januar 2004 Vel, de fleste A64 jeg har sett greier minst 2,5 med god kjøling (ihvertfall med Prommy, om ikke annet). Men, dette er den beste 3000+ jeg har sett, og at det er en uke 52 tyder på at de nyeste CPU-ene klokker endel bedre enn de første. Dette ser man også med 3400+, det virker ikke som om det er noe problem å få disse til 2,5+. Når NF3 250 kommer tror jeg A64-klokking går som en lek. Lenke til kommentar
tbend Skrevet 28. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2004 (endret) Pc`en skal brukes til Multimedia: spill, vieoredigering, encoding av filmz og slike tunge oppgaver... så kan tenke meg til at HT vil ha noe å si dær ja. seff skal jeg klokke og set skal være artig og jeg vil ikke bli skuffa etter et par endringer i biosen... Satser på Asus Endret 28. januar 2004 av tbend Lenke til kommentar
Endre Skrevet 28. januar 2004 Del Skrevet 28. januar 2004 Til encoding av "filmz" og "mp3z" er P4 best. Til spill er A64 best. Valget er ditt. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 28. januar 2004 Del Skrevet 28. januar 2004 Vel, de fleste A64 jeg har sett greier minst 2,5 med god kjøling (ihvertfall med Prommy, om ikke annet). Men, dette er den beste 3000+ jeg har sett, og at det er en uke 52 tyder på at de nyeste CPU-ene klokker endel bedre enn de første. Dette ser man også med 3400+, det virker ikke som om det er noe problem å få disse til 2,5+. Når NF3 250 kommer tror jeg A64-klokking går som en lek. Vel, nå tenkte jeg ikke på prommy og slikt da dette ikke er noe som den vanlige man/kvinne bruker, men jeg venter også på at nForce 3 250 skal komme så får en håpe dette bedrer klokkeegenskapene. Lenke til kommentar
Endre Skrevet 28. januar 2004 Del Skrevet 28. januar 2004 Poenget var at de aller fleste når 2,5 GHz, selv om noen trenger ekstremkjøling. Mange greier 2,3-2,4 med Boxed-kjøler, og feks. Arne Anka har fått sin 3200+ til 2,6 på luft. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 28. januar 2004 Del Skrevet 28. januar 2004 Jepp, vet det men her snakker vi om 3000 utgaven kontra p4 3,0 og det er mange flere som ikke kommer over 2200 med disse enn det er som klarer det . Det er desverre et faktum, men om det er bare cpuèns feil eller om hovedkortene er en medvirkende årsak er det umulig å si med sikkerhet all den tid det ikke finnes et bedre alternativ la oss derfor håpe at det er kortet sin feil og at dette ordner seg med nForce 3 250, har nemmelig tenkt å ha denne en stund. Lenke til kommentar
snorreh Skrevet 28. januar 2004 Del Skrevet 28. januar 2004 Vil du ha mest mulig ytelse for pengene så er det liten tvil om at Athlon 64 3000+ er best, og det gjelder enten om man klokker eller ikke. Mest for pengene kanskje, men så lenge det gjelder klokking så er din påstand veldig ukorrekt! Så det gjelder IKKE om man klokker eller ikke! P4 (NW) 3GHz klokket må isåfall yte mer enn 21.3% bedre enn Athlon 64 3000+ klokket for å være et bedre valg, og det tviler jeg på at den er i stand til (?). Lenke til kommentar
tbend Skrevet 28. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2004 Enn 3.2"nw" da? Lenke til kommentar
Endre Skrevet 28. januar 2004 Del Skrevet 28. januar 2004 Jepp, vet det men her snakker vi om 3000 utgaven kontra p4 3,0 og det er mange flere som ikke kommer over 2200 med disse enn det er som klarer det . Det er desverre et faktum, men om det er bare cpuèns feil eller om hovedkortene er en medvirkende årsak er det umulig å si med sikkerhet all den tid det ikke finnes et bedre alternativ la oss derfor håpe at det er kortet sin feil og at dette ordner seg med nForce 3 250, har nemmelig tenkt å ha denne en stund. Hvor høyt man kommer har "litt" med personen som klokker også. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 28. januar 2004 Del Skrevet 28. januar 2004 Jepp, vet det men her snakker vi om 3000 utgaven kontra p4 3,0 og det er mange flere som ikke kommer over 2200 med disse enn det er som klarer det . Det er desverre et faktum, men om det er bare cpuèns feil eller om hovedkortene er en medvirkende årsak er det umulig å si med sikkerhet all den tid det ikke finnes et bedre alternativ la oss derfor håpe at det er kortet sin feil og at dette ordner seg med nForce 3 250, har nemmelig tenkt å ha denne en stund. Hvor høyt man kommer har "litt" med personen som klokker også. Helt klart, men jeg har da lest gjennom en del sider der erfarne klokkere verden over har problemer. Det virker som du ikke vil innrømme dette hvorfor vet jeg ikke, men du trekker hele tiden frem de som har klart det det du ikke nevner er at disse er i et stort mindretall og det er allment kjent. Jeg skriver ikke dette verken for å rakke ned på deg eller på denne cpu ,men fordi jeg har erfart det samme fakta som størsteparten av dem som klokker har erfart. Men nok om det tiden vil vise. Lenke til kommentar
Endre Skrevet 28. januar 2004 Del Skrevet 28. januar 2004 Grunnlaget for mine påstander om overklokkingsegenskaper er for det meste fra XtremeSystems.org, mulig folk ikke sier noe om dårlige resultater der. Hva feks. testere og endel folk her på forumet greier bryr meg midt i ræva. (Jo, det er mange "normale" overklokkere der med "normal" kjøling også, ja, alle typer overklokkere.) Lenke til kommentar
satanjapan Skrevet 28. januar 2004 Del Skrevet 28. januar 2004 I videoredigering er P4 best pga HT,raskere på og rendre og en amd xp og 64 bruker mye mer cpu kraft på og kjøre en hd lurer på hvorfor, men i hd tach ligger min p4 2.8 på 1.6% cpu use og amd 64 på hele 24% noe som har mye og si under videoredigering siden da bruker man hd nesten hele tiden. Lenke til kommentar
panzerwolf Skrevet 28. januar 2004 Del Skrevet 28. januar 2004 Ettersom disse to yter noenlunde likt, er det egentlig bare 64bit som skille de. Dette synes jeg er et avgjørende punkt, i allefall om du ikke har planer om å kjøpe ny cpu på en stund. Det finnes allerede Linux-versjoner skrivd for AMD64 og Windows XP for AMD64 ventes til høsten. Tror nok en del spill-produsenter også kommer til å følge opp. Mener det kommer en patch til Unreal f.eks. som implementerer støtte for 64bit. Så ønsker du å leike med 64bit-programmer i løpet av året, er det ingen tvil. Er ikke dét så viktig for deg, se på styrkene til hver av de og avgjør etter hva du kommer til å trenge mest eller hvor du vil at maskinen skal yte best. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 28. januar 2004 Del Skrevet 28. januar 2004 Grunnlaget for mine påstander om overklokkingsegenskaper er for det meste fra XtremeSystems.org, mulig folk ikke sier noe om dårlige resultater der. Hva feks. testere og endel folk her på forumet greier bryr meg midt i ræva. (Jo, det er mange "normale" overklokkere der med "normal" kjøling også, ja, alle typer overklokkere.) Vel det der blir for dumt "bryr deg midt i ræva" det er jo like dumt som om jeg viste kun til den testen på toms hardware der de kjører en p4 på 5,4 den er jo absolutt ikke representativ for det som diskuteres her. At du velger og kun hente ut res fra en side der de stort sett kun driver med extremklokking og legger dette til grunn blir jo helt feil, det sier ingenting om den gjennomsnittlige ytelsen men hva extremklokkere får til. Men nok om det du får mene hva du vill så mener jeg hva jeg vill , og så annser jeg den diskusjonen over fra min side. Lenke til kommentar
Dollar Skrevet 28. januar 2004 Del Skrevet 28. januar 2004 (endret) De fleste tester og tilbakemeldinger i forumet (bl.a. her) plasserer A64 som en ganske lunken overklokker, selv om det finnes avvikende eksempler tror jeg ikke egentlig det er noe å krangle om hvem som er den beste overklokkeren. KT800 hovedkort heller ikke har PCI-lås, nforce3 HK utvalget er rett og slett dårlig. P4'es sterke sider er de som "tar tid" (encoding o.l.), Athlon's sterke sider gir deg i spill 400 fremfor 350fps. Personlig foretrekker jeg P4 (bombe) det skyldes Hyper-Threading (komfort-sak) men og minst like mye med chipsettene, KT800/nforce3 er IMHO dårligere chipsetter enn i875P. Endret 28. januar 2004 av Dollar Lenke til kommentar
Endre Skrevet 28. januar 2004 Del Skrevet 28. januar 2004 Vel det der blir for dumt "bryr deg midt i ræva" det er jo like dumt som om jeg viste kun til den testen på toms hardware der de kjører en p4 på 5,4 den er jo absolutt ikke representativ for det som diskuteres her. At du velger og kun hente ut res fra en side der de stort sett kun driver med extremklokking og legger dette til grunn blir jo helt feil, det sier ingenting om den gjennomsnittlige ytelsen men hva extremklokkere får til. Men nok om det du får mene hva du vill så mener jeg hva jeg vill , og så annser jeg den diskusjonen over fra min side. Og poenget mitt; det som bryr meg er hva folk som har peil på overklokking får til, de som presser hardwaren for det den er god for, og nei, det trenger ikke være med ekstremkjøling. At mange ikke får den til 2,2 engang bryr ikke meg, da, merkelig nok, alle erfarne overklokkere på XS og andre steder får til dette. Merkelig sammentreff? Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 28. januar 2004 Del Skrevet 28. januar 2004 Som sagt ,jeg er ferdig med denne diskusjonen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå