roganjosh Skrevet 26. oktober 2001 Del Skrevet 26. oktober 2001 Har rippet noen filmer fra DVD over til vob filer. Så lurer jeg på hva som er det beste programmet for å konvertere disse over til DivX uten å miste for mye av kvaliteten! Hvilket prog. bruker dere, og med hvilke innstillinger? OBS! har "flask it", og er ikke veldig fornøyd med det! Lenke til kommentar
enmannen Skrevet 26. oktober 2001 Del Skrevet 26. oktober 2001 Har hørt at Nandub er best. Jeg kan det ikke, men jeg vet det finnes uttallige guider rundt om kring. Bare søk etter det. Ellers finnes det vel noe på http://www.doom9.net / http://www.divx-digest.com / Hardware.no har en guide også, men vet ikke helt om den er så god.(litt gammel) [ Denne Melding var redigert av: enmannen på 2001-10-26 09:31 ] Lenke til kommentar
roganjosh Skrevet 26. oktober 2001 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2001 Takker så mye! Vil helst miste så lite som mulig av den ekstremt gode kvaliteten som vob filene gir! Men man betaler med å bruke mye HD plass da. største vob filen jeg har liggende er på 6,4 Gb. Utsøkt kvalitet!! Lenke til kommentar
CSSSK Skrevet 26. oktober 2001 Del Skrevet 26. oktober 2001 Jeg bruker xmpeg 4.1c... Er ganske fornøyd med det, orker ikke sette meg inn i noe vanskeligere :smile: Lenke til kommentar
Gjest Slettet+1374861 Skrevet 26. oktober 2001 Del Skrevet 26. oktober 2001 FlaskMPEG skal jo være svært bra. har brukt det endel selv og de har mange instillinger og har jo holdt på lenge så de har erfaring. prøv de Lenke til kommentar
Dozer Skrevet 27. oktober 2001 Del Skrevet 27. oktober 2001 Hold dere til HE***** unna FlaskMPEG ... Det er tregt, lager elendige encodinger og er preget av microsoftmentalitet hele programmet (klikk her, så funker alt) VirtualDub/NanDub, DVD2AVI og VFAPI er en glimrende kombinasjon, og det er også den alle de "l337e" gruppene bruker. Ja, det er vanskeligere.. Ja, du kan encode i 3 timer og få ut et resultat som ser helt rævva ut... men bruk litt tid på det, så blir det strålende.. Selv har jeg rippet en hel del filmer og TV-episoder, og har bare fått skryt.. :wink: Lenke til kommentar
Guybrush Skrevet 27. oktober 2001 Del Skrevet 27. oktober 2001 Quote: On 2001-10-27 10:19, Dozer skrev:Hold dere til HE***** unna FlaskMPEG ... Det er tregt, lager elendige encodinger og er preget av microsoftmentalitet hele programmet (klikk her, så funker alt) Har du prøvd Flask 4.1 ?? Lenke til kommentar
Amstel Skrevet 27. oktober 2001 Del Skrevet 27. oktober 2001 Ja og Flask suger! ViritualDub / NanDub Frameserving med aVisynth funker.... Lenke til kommentar
Wishmaster-KK Skrevet 27. oktober 2001 Del Skrevet 27. oktober 2001 Her er en liste Step 1 rip med Smartripper Step 6 og 7 (bør gjøres først,så du vet hvor stor mp3 lydfilen blir) Graphedit får å lage lyd fra .vob filene, hvis du har brukt smartripper,så e d bare å laste riktig fil .lst filen Bruk Wavemp3 til å lage en .wav fil av mp3 så Nandub kan bruke den. Step 2 Bruk DVD2AVI for å lagen en prosjekt fil Step 3 Hvis filmen er en NTSC 29 fps film på du bruke IVTC får å lage den til en PAL 24 fps film Step 4 Lag en pseudo AVI fil med VFAPIConv-EN Step 5 Bruk Nandub til å lage en divx .avi film Nandub må du selv eksperimentere med. Kjapt fortalt, som har gitt meg gode resultater Bitrate Calculator, få en bitrate mellom 800-990 på 1 cd. SBC options - minimum allowed bitrate 460 kbps - curve compresstion 30% - enable luminance correction - low-pass mellom 3000-5000 - crispness modulation 30 % - compression levels DRF min 2x max 5-8 x Så lar du pc'en stå på over natta, og venter fra 4-20 timer, avhenging av film/rask pc etc.etc som sagt les siden til doom9 får mere info.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå