Erad Skrevet 29. januar 2004 Del Skrevet 29. januar 2004 Man kan jo alltids lage "virtuelle" disker på rammen hvis man har mye av det! Min ddr 2100 ram talker jo 2.1GB i sec (teoretisk?) så da er det på sin plass med gigabitlan ja Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 29. januar 2004 Del Skrevet 29. januar 2004 Man kan jo alltids lage "virtuelle" disker på rammen hvis man har mye av det! Min ddr 2100 ram talker jo 2.1GB i sec (teoretisk?) så da er det på sin plass med gigabitlan ja Hvordan skal du fylle ramdisken da? Fra en harddisk med hastighet med en hastighet på ~50MByte/s ? Lenke til kommentar
Bushnell Skrevet 29. januar 2004 Del Skrevet 29. januar 2004 folk har det så travelt allså.. selv synes jeg 100 mbit er luksus, hvertfall når du har sittet på mange lan med 10mbit, for det er litt i treigeste laget synes jeg.. Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 29. januar 2004 Del Skrevet 29. januar 2004 Det er mer enn filoverføring som krever båndbredde. Grafiske applikasjoner genererer også trafikk. Jeg skal selv prøve med et gb nett hjemme for å se hva det har å si for xdmcp og vnc. Lenke til kommentar
Hawkie Skrevet 29. januar 2004 Del Skrevet 29. januar 2004 Gigabit nettverk er greit det om man har flere maskiner som kommuniserer samtidig. Klart diskene begrenser, men du kan iallefall da ha flaskehalsen på diskene istedet for i nettverket. Så lenge man ikke betaler seg ihjel for det så er det jo greit da. Selv kjører jeg 2 servere med Gigabit ethernet mellom seg, og 100mbps i LANet ellers Lenke til kommentar
Micromus Skrevet 29. januar 2004 Del Skrevet 29. januar 2004 Har jo mulighet for RAM-disk da, en 2GB partisjon på en DDR ram brikke ville nok kunne levere 125MB/s uten problemer, f.eks. men dette blir kun aktuelt på ekstreme database servere o.l, ikke veldig sannsynlig hjemme i stua tho. Lenke til kommentar
Dollar Skrevet 30. januar 2004 Del Skrevet 30. januar 2004 I "vanlige" maskiner med en eller to disker er jeg enig i at gigabit neppe er der man best bruker hundrelappene sine, man vil bare få rundt 200-300mbit likevel. Før noen begynner å 'disse' gigabit nå, mange av oss har 3GHz+ CPUer selv om 2GHz hadde fungert helt greit... vi er ikke alle like rasjonelle på HW fronten Ontopic igjen, selv har jeg aldri eid (med mindre jeg har fått med hjem fra Lan ved uhell) en eneste CAT5e eller CAT6 TP kabel, har ca 2 år gammelt CAT5 nettverk gjennom vegger og tak her og gigabit går så det suser. Gigakort, gigaswitch og TP kabel med "to datapar" (dvs alle TP'er fra de siste året hvertfall) vil gi et helt fint "gigabit nettverk" eller i praksis et 200-300mbit nettverk, siden flaskehalsen er flyttet over på diskene og PCI-bridge'n din Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå