Gå til innhold

Stille pc - for nybegynnere

Anbefalte innlegg

Bygger min egen pc og er litt usikker på hva jeg må ha av vifter og den slags.

Disse komponentene skal inn i mitt nye CHIEFTEC Silver Scorpio -kabinett (litt nye, mest gamle komponenter):

MSI K7T-266-PRO2 hovedkort

AMD CPU Duron 1.2GHz - dårlig råd :sad:

Geforce MX400/ 64 MB skjermkort

SAMSUNG HD 60GB IDE 5400RPM UDMA-100

APACER 256MB PC-266 DDR-RAM

Pioneer 16x DVD-rom

CD-brenner (husker ikke merke)

Har ikke tenkt å overklokke eller være dristig på noen måte, vil bare ha en musestille maskin til en (relativt)rimelig penge. Noen tips? MÅ jeg f.eks ha vifte på cpu?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:

On 2002-03-13 13:49, Maja skrev:

Bygger min egen pc og er litt usikker på hva jeg må ha av vifter og den slags.

Disse komponentene skal inn i mitt nye CHIEFTEC Silver Scorpio -kabinett (litt nye, mest gamle komponenter):

MSI K7T-266-PRO2 hovedkort

AMD CPU Duron 1.2GHz - dårlig råd :sad:

Geforce MX400/ 64 MB skjermkort

SAMSUNG HD 60GB IDE 5400RPM UDMA-100

APACER 256MB PC-266 DDR-RAM

Pioneer 16x DVD-rom

CD-brenner (husker ikke merke)

Har ikke tenkt å overklokke eller være dristig på noen måte, vil bare ha en musestille maskin til en (relativt)rimelig penge. Noen tips? MÅ jeg f.eks ha vifte på cpu?

kjøp en silent viking, da har du vifte for fremtiden og hvis du har planer om ny CPU. Den bråker veldig lite til å være så stor, bare 21DB!! helt utrolig kjøleevne har den og! :smile: den er nesten "musestille" til å være så stor.

Mvh

Andreas

Lenke til kommentar

Da anbefaler jeg deg å kjøpe en Zalman CU-AL 6000, stillere kjøling skal du lete lenge etter. Ihvertfall viftebasert :smile: Plus det at det er stiiilig.

Den tar nå min Athlon 1400 lett, og selv når den er overklokket, I STILLE MODUS. Noe som ikke høres. Ellers kan du fikse harddisken stille ved hjelp av dette -> http://www.mn-tannteknikk.no/kjello2/still...le_harddisk.jpg

Du skjønner ideen :smile:

Og kanskje bytte ut vifta i PSU med en stille en, veldig enkelt å gjøre.

Send e-mail om du lurer på noe -> [fjernet e-post-adresse]

Mvh

kjello2 :grin:

Endret av kjello2
Lenke til kommentar

Hei. Dette som du driver med nå var mitt mål da jeg skulle bygge pc. :razz: Jegkjøpte meg en Zalman CNPS 6000 som var stille som **** på silent mode. Det var til min gamle athlon XP 1600+, i dag byttet jeg til p4 og vifta som fulgte med bråkte en den. Chipsetvifta bråkte også mye. :razz:

Intel P4 1,7 ghZ

MSI845 Ultra Raid

512mb DDR

Maxtor 20gb 7200

WD 40gb 5400

Plexreader 40x

Plexwriter 24x

Chieftec Dragon

Gainward GF 2pro 64

SMC EZ 10/100

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-03-13 20:39, seb_ skrev:

Hei. Dette som du driver med nå var mitt mål da jeg skulle bygge pc. :razz: Jegkjøpte meg en Zalman CNPS 6000 som var stille som **** på silent mode. Det var til min gamle athlon XP 1600+, i dag byttet jeg til p4 og vifta som fulgte med bråkte en den. Chipsetvifta bråkte også mye. :razz:

Intel P4 1,7 ghZ

MSI845 Ultra Raid

512mb DDR

Maxtor 20gb 7200

WD 40gb 5400

Plexreader 40x

Plexwriter 24x

Chieftec Dragon

Gainward GF 2pro 64

SMC EZ 10/100

Flower viften fra Zalman kommer også til Pentium 4 ..

Lenke til kommentar

Takk for gode tips!

Venter nå spent på å komme hjem fra jobb og begynne å skru :smile: (og feste strikker)

Får bruke gamle bråkevifta noen dager til jeg får bedre utstyr i posten - Den Zalman-vifta så jo utrolig stilig ut, da. Burde jo nesten hatt gjenomsiktig kabinett :smile:-men det får bli et senere prosjekt.

Lenke til kommentar

Stemmer det, jente og liker data :smile:

Takker for tilbudene, smigrende :oops: men foreløpig er det vel ikke tillatt med bigami i Norge :wink:

Har nå fått opp mitt nye system, så mye fredligere enn det gamle, men blir enda bedre til uka når jeg får en bedre vifte på prosessoren.

Lenke til kommentar

Quote:

asdfteam skrev (2002-03-20 22:37):

Mange av jentene jeg kjenner liker data. (Det er nesten et krav for at jeg skal like dem... :wink:

Hmm, liker data eller irc!? det siste er ikke uvanlig at de liker, men begynner man å snakke om casemodd og greier så henger de ikke litt med engang, da rister de som regel på hodet å går :sad:

Lenke til kommentar

blackice: casemod er langt fra det verste du kan finne på å snakke om. Finnes da mange langt tørrere ting. Mange jenter som synes at casemodding er helt greit, men hvis du f.eks. snakker om kjøleeffekten til en radiator, ustabile linux kerneler osv., så virker du ganske lite interresant :wink:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...