Christian86 Skrevet 28. januar 2004 Del Skrevet 28. januar 2004 Hei, vet mange her advarte mot dell, men jeg prøvde og angrer sykt snart. Startet med en latitude D800 til 25 000 i September - batteri byttet - w-lan kort byttet Fabrikken hadde ikke en gang skrudd sammen maskin og skjerm. I tilegg var det to mnd med en invald service tag. Yttligere 1 mnd gikk med før noen tok tak i saken. Fikk beskjed på at skulle jeg få support på trådløst nett så måtte jeg kjøpe dell utstyr, hvis ikke ville jeg bli avvist. dette kostet 1200 etter avslag. Router alene tok over 1 mnd å bygge. Ny D800 i November - skjerm delvis defekt (striper hvor ting forvsnat på skjermen) Ingen løsning på probelmet og ukjent når dette ville komme - tastaturet var ødelagt som følge av frakt Fikk bekskjed på at jeg skulle få bytte til d600. Den skulle jeg ha før 20. desember ble jeg lovet. ca 6-10 ganger måtte jeg ringe og fortelle dem dette før de ville sette den på prioritert. Da var forventet forsendelses dato en gang i januar. Hadde D600 og var fornøyd, vel etter et 1 cm meter fall ned på joggebuksen min, som følge av at bilen humpet litt på en dårlig vei til Polen så ble w-lan ustabilt, skjerm flimret og batteriet gikk etterhvert dunken. Før jeg dro skulleogså en tekniker kommet å byttet w-lan kortet med et annet jeg hadde fra dem. (viste seg uansett at det var dårligere enn det opprinnelig i maskinen) On site support og tenkniker nesten dag? det var ikke mulig selv om det var neste dag var fredag Nytt minne på plass resulterte i 2 omstarter av seg selv og en bluescreen. formatering x 3 etter oppskriften til Dell hjalp heller lite, bare gjorde ting verre. På mandag ville den ikke akseptere USB enheter lengre og firewire kortet kobler den av og til ut av seg selv. I dag fikk jeg beskjed etter 2 uker venting at jeg antakeligvis ikke ville få noe kompensasjon og beskjed om returnere D800 med det kortet jeg hadde kjøpt, uten garanti for å få pengene tilbake samt at jeg måtte avvente den nye D600en for så å ta kontakt igjen dersom det gikk galt med den og. er det bare meg, eller burde de kanskje gitt noe i hvert fall? Fikk beksjed at kundeservice kunne kompensert for all ventetiden, men det fikk jeg ikke beksjed om selv om jeg spurte. Sorry hvis denne ble litt rotete Lenke til kommentar
Equinox Skrevet 28. januar 2004 Del Skrevet 28. januar 2004 Jepp, høres ut som du har blitt knulla godt av Dell. Jeg mener at du har rett til å forvente relativt kraftig kompensasjon for alle problemene dine. Det er tydelig at varene ikke lever opp til hva de lover. Videre ville jeg, dersom Dull ikke la seg langflate, heve kjøpet, ta pengene mine og handle en IBM. Jeg prøver ikke å gjøre dette til en Dull VS IBM tråd, men det er jo _ÅPENBART_ at Dull ikke har kvalitssikringa på plass. Lykke til med plastikkassa di Mvh, Kim Lenke til kommentar
Spirograf Skrevet 28. januar 2004 Del Skrevet 28. januar 2004 Har lenge vært skeptisk til Dell (eller Dull som Equinox kalte dem ) siden prisene er så ekstremt lave. Et eller annet sted må det gå galt, og det kan virke som det i dette tilfellet desverre har skjedd i produksjon/kundeservice... Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 28. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2004 hadde tenkt å kanskje kjøpe en ZT3017/3033. Likte de, men IBM og den nye Tundra maskinen frister like mye, men der kan jeg ikke få forsikring noe jeg trenger på vgs. Lenke til kommentar
Åsmund Skrevet 28. januar 2004 Del Skrevet 28. januar 2004 synd det ikke går ann å bygge bærbare Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 28. januar 2004 Del Skrevet 28. januar 2004 synd det ikke går ann å bygge bærbare Barebooks... Lenke til kommentar
bleak Skrevet 28. januar 2004 Del Skrevet 28. januar 2004 det må føles helt forjævelig å ha en slik opplevelse. gald for at jeg ikke har hatt det. det må da gå an å bygge en bærbar på en eller annen måte? Lenke til kommentar
bleak Skrevet 28. januar 2004 Del Skrevet 28. januar 2004 det må føles helt forjævelig å ha en slik opplevelse. gald for at jeg ikke har hatt det. det må da gå an å bygge en bærbar på en eller annen måte? Lenke til kommentar
enemigo Skrevet 28. januar 2004 Del Skrevet 28. januar 2004 Christian: Det ble noe rotete ja. Upresise formuleringer fører ofte til misforståelser, er ofte viktig å være presis ovenfor leverandøren. Her på forumet gjør det jo ikke så veldig mye. Mitt tips er at du alltid får navnet på den som lover deg noe. Prøv å kun forhold deg til en person hos dell, altså, spør alltid etter samme person. Når du prater med denne personen så be alltid om å få en dato for når ting skal skje. Vil de ikke gi deg en dato så be personen estimere en dato. Dermed blir det lettere for deg å arrestere personen hvis han/hun ikke innfrir løftene, og personen kan ikke avfeie spørsmålene dine med at han/hun ikke er kjent med saken. I tillegg tar sansynligvis denne personen deg mer seriøst neste gang du får et problem. Hvis du vil kan du også loggføre alle samtalene dine og hva som ble sagt. Dermed kan du presentere en fyldig og korrekt historikk til personens sjef hvis du ikke får det du blir lovet. Er ikke alltid like lett med slike situasjoner, men de fleste firmaer ønsker å ha et seriøst rykte. Derfor er det mulig at en prat med en overordnet kan gi fortgang i saken. Men da er det greit å ha litt klar dokumentasjon på hva som har skjedd. Håpe dette hjelper! Knut Lenke til kommentar
enemigo Skrevet 28. januar 2004 Del Skrevet 28. januar 2004 (...) det må da gå an å bygge en bærbar på en eller annen måte? Som sagt i posten over din(e); barebook. Det er et kabinett med skjerm og hk ++. I tillegg trenger du minne, cpu, HD, CD/DVD og muligens skjermkort. Det er som regel ikke like mye å spare på å bygge en bærbar som det er å spare på selvbygde stasjonære. I tillegg sikrer ikke en selvbygd maskin deg noe bedre service hos leverandør. De komponentene du kan bytte på en selvbygd maskin kan du like enkelt bytte på en ferdigbygd. Knut Lenke til kommentar
MCDr Skrevet 28. januar 2004 Del Skrevet 28. januar 2004 Hadde ikke du masse problemer med en PowerBook også? Du tror ikke alt dette kan ha noe med hvordan maskinene blir behandlet? *hint, hinh* Lenke til kommentar
Geir M Skrevet 28. januar 2004 Del Skrevet 28. januar 2004 meget slapp kundeservice av dell. Men det er ikke første gangen jeg har hørt det om de. ble ikke akkurat overasket. Lenke til kommentar
etm Skrevet 28. januar 2004 Del Skrevet 28. januar 2004 Hei, Har selv hatt mange timer i support tlf hos Dell. Fkk nok etter 6 måneder. Da ringte jeg å ba om å få en utskrift av logen til Dell. Her skriver de alt du og de har sagt til deg. Jeg sa jeg ville ha den som dokumentasjon når jeg skulle sende saken til forbrukerrådet. Tror de forstod at jeg var lei da. Sendte et par mail til stortsett alle Dell emnail addresser jeg fant. Til slutt fikk jeg heva kjøpet og pengene tilbake, anbefaler deg å gjøre det samme. Har nå bestillt en Whitebox, håper det går bedre.... ETM Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 28. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2004 (endret) pga feil melding, så ble denne sendt to ganger=) Endret 28. januar 2004 av Christian86 Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 28. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2004 Som svar på formuleringene: Formulerte nok brevet bedre enn jeg gjorde her. som regel har jeg prøvd å forholde meg til færrest mulig person, noe som fungerte en tid, men så ble sakene for store osv Til deg som hintet til bruk: Desverre. Powerbooken røk pga Apple ikke forbedret, men forverret feilene. Det har jeg en kamerat som også opplevde. Ironisk nok fra samme butikk. Vi begge var nødt å kjefte mye på Apple. Hans skjerm var tilslutt ikke mulig å feste til mekanismen foran på maskinen fordi verkstedet gjorde veldig mye rart. Hos meg vet jeg ikke hva som skjedde, men jeg fikk nok etterhvert. I den saken var kanskje forventningene til maskinen høyere enn den presterte, men det er ikke noe som skyver under teppet at Apple regel rett forverret maskinen sin helsestand. Når det da gjelder latitudene, så presiserer jeg at maskin en ikke var skiekklig konstruert av fabrikk og dette fant tekniker som kom på besøk ut. Det var ikke min feil eller min bruk. Maskin nummer to. Dette var kjent feil med grafikk kortet, men løsningen virket langt unna. Dessuten virket det som maskinen hadde fått hard medfart av Schenker Routeren og kortet var av dårligere kvalitet. Hadde det 10 meter unna en router med fri sikt og den plukket ikke opp nettverket, mens D600 sitt kort som er vesentlig billigere plukker det opp gjennom 2 x murvegger og et gulv. D600 maskinen har til gjenngjeld evne til å gå av og på w.lan nettverket. Ingen hittils har kunnet si hvorfor, men vergen Gold Technical,Kundeservice eller Teknisk...forsåvidt her på hardware har gitt meg skylden for det Det med USB enhetene vet jeg ikke hvorfor. Batteriet kan kanskje ha vært min feil, men ingen hittils har forklart hvordan den kunne droppe fra 70 til 30 % mens den stod på og den ikke gjorde noe. Det at skjermen flimrer har ingen heller kunnet fortelle meg hvorfor, men om du hinter til bruk så beklager. Det at den hopper en centimeter opp og land på joggebuksen min som er relativt tykk syns jeg ikke kvalifiserer til dårlig behandling av produktet Ta med i med i bregning er også at maskinen er laget i metall og slagsargumenter var at under presentasjonen så ble en slik modell hoppet på,bøyd,sittet på og stått på. Beklager argumentet om feil bruk faller i grus der Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 28. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2004 har sett meg ut widescreenen til HP og tror dette blir min neste maskin. Får jeg et "frekt svar" (føltes nesten slik) til så hever jeg. De har sendt ny maskinen, men de har passert antall avhjelps forsøk for en god tid siden Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 2. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2004 vil det bli galt av meg å be om en I8600 med en del reduksjon? Dette blir en vinn vinn situasjon? Dell beholder meg og mine 18000 kroner og jeg får en konsument PC, men som jeg i hvert fall ikke kan forvente er det samme som Latitude Lenke til kommentar
Equinox Skrevet 2. februar 2004 Del Skrevet 2. februar 2004 Tror jeg heller ville hatt en Dull enn en HP ZT sak. De HP'ene jeg har vært borti (jeg har jobbet med å selge dem) støyer ganske bra. En deilig P4 desktop har nok mye av skylden, men ikke all, da Toshibas P4 desktop baserte maskiner støyer mye mindre. Forsikring er helt klart gull. Er vanskelig å få på IBM o.l. og de IBM'ene som er fete er jo latterlig dyre. Ang det med I8600 vs D600.. Har ikke orket å sjekke hva slags gfx kort som blir levert i D600, men om det er OK og du ikke primært skal spille på maskinen ville jeg helt klart gått for D600. Size matters - det er tross alt en BÆRBAR. Mvh, Kim Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 2. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2004 vel når det gjelder forskjellen på grafikk kortet D600 : Ati Radeon 9000 32mb I8600: Ati Radeon 9600 128mb turbo er det fair å kreve en I8600 til nesten 24000 kroner når jeg har betalt dem 18000 kroner og slitt så mye? Lenke til kommentar
kjetilkl Skrevet 2. februar 2004 Del Skrevet 2. februar 2004 Tror jeg heller ville hatt en Dull enn en HP ZT sak. De HP'ene jeg har vært borti (jeg har jobbet med å selge dem) støyer ganske bra. En deilig P4 desktop har nok mye av skylden, men ikke all, da Toshibas P4 desktop baserte maskiner støyer mye mindre. Men han må jo ikke velge desktop cpu? - jeg jobber også med å selge HP, - og de nye modellene med P-M eller P4M støyer overhodet ikke iallefall... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå