Vapula Skrevet 28. januar 2004 Del Skrevet 28. januar 2004 (endret) Har prøvd å få hjelp på Windows-forumet, men heller laber respons. Her er en link som beskriver problemet mitt. Som sagt så får jeg omsider en melding om at jeg ikke kan formatere C: under innstallering av Windows Xp Pro, p.g.a ødelagt hardisk. Hardisken er en Western Digital Caviar 120gb 7.200 rpm (litt usikker), ca et år gammel. Noen erfaringer, gode råd? Endret 29. januar 2004 av Vapula Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 28. januar 2004 Del Skrevet 28. januar 2004 Har du prøvd med en winME oppsstart diskett, fjern partisjone(ne) så lager du nye, formater dem i dos, ja de blir i fat 32. Lenke til kommentar
Lynxman Skrevet 28. januar 2004 Del Skrevet 28. januar 2004 Noen forslag: Er virus-detection på i BIOS? Prøv å slå den av i BIOSen da den kan nekte windows å installere/formattere harddisken. Har du overklokket? Da burde du klokke ned mens du installerer. Dette gjelder spesielt hvis du har overklokket FSB. Lenke til kommentar
Vapula Skrevet 28. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2004 Virus detection er av. Jeg har ikke OC(men skal). Det med boot-diskene har jeg ikke peiling på, forklar litt grundigere. Men tror dere ikke at det kan være et software problem, kanskje? Hvis dere leser linken min så ser dere når det hele startet. Har ikke mulighet til å teste en ny hardisk i dag, da hardidsken i pc'en jeg skriver på blir for gammel. Men får testet det i morgen. Snodig. Lenke til kommentar
bertie Skrevet 28. januar 2004 Del Skrevet 28. januar 2004 jeg ville lastet ned program fra siden til seagate og kjørt en sjekk av harddisken for å sjekke om den er helt i orden. prøv denne siden. Hvis denne mener at alt er i orden, så skal alt være i orden med disken. Til forslaget med WinMe bootdiskett, så vil jeg fraråde alle bootdisketter lagd i Windows ME. En slik en har gjort stor ugagn for meg tidligere. Skal du ha en bootdiskett så last ned fra www.bootdisk.com . (er mitt tips) bertie Lenke til kommentar
Vapula Skrevet 28. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2004 jeg ville lastet ned program fra siden til seagate og kjørt en sjekk av harddisken for å sjekke om den er helt i orden. prøv denne siden. Hvordan skal jeg bruke dette programmet? Er noob på all form for bruk av boot-disketter. Må vel sette first boot device til floppy i bios da? Lenke til kommentar
Superslask Skrevet 28. januar 2004 Del Skrevet 28. januar 2004 har nettopp hatt samme problem som deg, med 2 disker det jeg gjorde var: satte den i en kamerats pc, installerte xp derfra(der går det, da får du ikke den "harddisken kan være ødelagt" meldingen) og satte den i min maskin. det funka ikke. da prøvde jeg å sette den i secondary, altså i IDE porten til cd-rom. da funka det. etter det blei disken 100% fin! Lenke til kommentar
bertie Skrevet 28. januar 2004 Del Skrevet 28. januar 2004 har ikke sjekket i det siste, men syns det sto noe om at du kunne brenne en CD når jeg var inne på siden der. Hvis du lager en diskett, så må nødvendigvis diskettstasjon/floppy stå før HD i rekkefølgen for bootdevices. Uansett skal det være veldig enkelt å lage en slik diskett. Skal bare være å sette inn en blank diskett regner jeg med, for så å starte exe-filen du har lastet ned. Når du booter med denne disketten i, så får du opp et "program" som skal være ganske lettfattelig. (er ikke sikker på om jeg har prøvd seagate sitt program, men hver harddiskprodusent har til sine egne produkter) bertie Lenke til kommentar
Vapula Skrevet 28. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2004 (endret) har nettopp hatt samme problem som deg, med 2 diskerdet jeg gjorde var: satte den i en kamerats pc, installerte xp derfra(der går det, da får du ikke den "harddisken kan være ødelagt" meldingen) og satte den i min maskin. det funka ikke. da prøvde jeg å sette den i secondary, altså i IDE porten til cd-rom. da funka det. etter det blei disken 100% fin! Hmm, ok. Men hva er det da som er feil da, siden det funka i den andre pc'en? Hk? Endret 28. januar 2004 av Vapula Lenke til kommentar
Superslask Skrevet 28. januar 2004 Del Skrevet 28. januar 2004 nei beklager, jeg har ikke anelse en kamerat av meg sa noe om lowformat Lenke til kommentar
Vapula Skrevet 29. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2004 Hei, En rask oppdatering: - Har i dag levert pc'en hos en kompis som jobber på et datafirma. Vi har prøvd litt av hvert, men ingenting har funket. Bytta hardisk, prøvd to forskjellige Os cd'er, bytta cd-rom, tatt ut overflødige komponenter. Pc'en står fremdeles der,da vi skal fortsette i morgen. Men litt framgang har det vært. Har klart å formatere C:, for så å prøve innstallasjon, men her stopper det. Noen ganger så klarer vi å legge inn 1fil andre ganger mange, men får alltid en feilmelding til sluut som sier "feil med kopiering av xxx.dll". Hva kan det være? Begynner å bli nokså fortvila nå! Lenke til kommentar
bertie Skrevet 29. januar 2004 Del Skrevet 29. januar 2004 har du fått sjekket disken og fått luket vekk at det kan være feil på den? bertie Lenke til kommentar
Vapula Skrevet 29. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2004 ja, som sagt så har jeg jo prøvd en til Hd, men fikk samme symptomer. Merkelige greier.... Lenke til kommentar
rabagast3 Skrevet 29. januar 2004 Del Skrevet 29. januar 2004 (endret) Jeg trur faktisk dette ikke har noe med HD å gjøre. Jeg trur faktisk at dette har med minne å gjøre. Last ned memtest86, test ut minne brikkene. Du kan også hvis du har flere minnebrikker prøve med en av gangen, eller bytte på hvor de står plassert på HK. Lykke til håper du finner svaret Endret 29. januar 2004 av rabagast Lenke til kommentar
Vapula Skrevet 29. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2004 rabagast Skrevet: 29/01/2004 : 17:26 Jeg trur faktisk dette ikke har noe med HD å gjøre. Jeg trur faktisk at dette har med minne å gjøre. Last ned memtest86, test ut minne brikkene. Du kan også hvis du har flere minnebrikker prøve med en av gangen, eller bytte på hvor de står plassert på HK. Lykke til håper du finner svaret Hmm, kanskje det ja. Har ikke tenkt tanken engang,takker. Men som sagt så får jeg ikke prøvd det før i morgen. Vær så snill og kom med flere alternative løsninger, slik at jeg kan prøve det i morgen. Sliter enormt. Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 29. januar 2004 Del Skrevet 29. januar 2004 etter som du får "feil ved kopiering av xxxxxx.xxx" melding, så tror jeg og det høres ut som en minnefeil. Et alternativ kan jo være IDE-kabler eller cd-romen, eller cd'n for den del. men jeg har tro på minnefeil. prøv med memtest86 eller goldmemory Lenke til kommentar
Vapula Skrevet 29. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2004 (endret) Holder en syltynn knapp på minnet. Som sagt tidligere så har jeg bytta cd-rom, bytta hardisk, brukt flere OS-cd'er, bytta grafikkort, sjekka kabler. Men gjerne kom med flere forslag. Endret 29. januar 2004 av Vapula Lenke til kommentar
mrOwnage Skrevet 29. januar 2004 Del Skrevet 29. januar 2004 Nesten garantert minnefeil,har hatt samme problemet,dog med win2k. Viste seg at det var en av minnebrikkene som laga trøbbel. Prøv å nappe ut en og en brikke,eventuelt prøv med noen fra en annen pc,funker (nesten) garantert. Lenke til kommentar
Vapula Skrevet 29. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2004 (endret) Ser endelig et vagt lys i tunnelen. Får krysse fingene. Som sagt tidligere: Kom med forslag, slik at jeg har noe å jobbe med i morgen. Takker for alle svar. Bra forum Endret 29. januar 2004 av Vapula Lenke til kommentar
CIder Skrevet 29. januar 2004 Del Skrevet 29. januar 2004 Er enig med resten av gjengen her. Kan med 99% sikkerhet si at det er rammen som gir deg denne feilen.Har vært borti det samme selv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå