tor_erik Skrevet 28. januar 2004 Del Skrevet 28. januar 2004 Hei! Jeg har sett haugevis av spill bli utsatt i senere tid. Det de har til felles er übergrafikk og høye maskinkrav. Her er noen av dem som er utsatt: Driv3r - April? til Juni The Sims 2 - Mars til Sommeren MOH: Pacific Assault - Februar til Sommeren Half-Life 2 - September til April Far Cry - Desember til Mars osv, osv... Tror dere at produsentene ser at de har før høye krav tildagens pcer? Husk at mange gamere, særlig i USA, fremdeles sitter med GF2- og GFMX440-klassen. I tillegg er jo ikke GF3 og GF4 Ti så bra lenger heller... Jeg vet at DOOM III ble utsatt pga dette, og jeg tror at flere produsenter tenker likt. Hva mener folk her på forumet? Lenke til kommentar
TCi Skrevet 28. januar 2004 Del Skrevet 28. januar 2004 Hmm nå som du nevner det så kan jeg stort sett være enig med deg. Men "gamere" har da stort sett høyere maskinvare enn de fleste, etter det jeg har sett på noen forum.. Lenke til kommentar
Elyas Machera Skrevet 28. januar 2004 Del Skrevet 28. januar 2004 The Sims 2 får nok ikke overdrevne systemkrav, men det jo ikke akkurat hardcore gamere som kommer til å spille det Lenke til kommentar
tor_erik Skrevet 28. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2004 The Sims 2 får nok ikke overdrevne systemkrav, men det jo ikke akkurat hardcore gamere som kommer til å spille det Word. Lenke til kommentar
RatmFan Skrevet 28. januar 2004 Del Skrevet 28. januar 2004 Bare et enkelt svar: JA! Joint Operations er også utsatt, sammen med Battlefield VietNam osvosvosv i uendelige baner.... Lenke til kommentar
Vamp069 Skrevet 29. januar 2004 Del Skrevet 29. januar 2004 du sier noe der men imens man venter har man jo Zelda Tww og Metroid prime p Gc og nyte. f**n må jørr lekser.... ----p3 3ghz 512ddr Ati9800Pro Uedition 0Db!!---- ----Yamaha R1 1000cc ---- Lenke til kommentar
Olle P Skrevet 30. januar 2004 Del Skrevet 30. januar 2004 Tror dere at produsentene ser at de har før høye krav til dagens pcer? ... Jeg vet at DOOM III ble utsatt pga dette, og jeg tror at flere produsenter tenker likt. Hva mener folk her på forumet? Ja, många har för höga krav... ... men nej, jag tror inte det är därför som spelen inte släpps. Min erfarenhet från de senaste fem åren är att nya grafikintensiva spel inte kan spelas med spelets maximala upplösning och detaljrikedom ens om man har en "värstingdator" med senaste CPU och grafikkort när spelet släpps. Först efter ett år eller tre blir prestandadatorerna tillräckligt snabba för att ge maximal upplevelse av spelet, och så dags reas det redan ut och entusiasterna har tröttnat på det. Anledningen till att spel släpps senare än först aviserat är troligen att förläggarna satt för snäva tidsramar från början. Det tar tid att programmera och felsöka ett spel. Kraven på vad spelet skall klara ökar, vilket leder till större komplexitet och fler buggar. Detta ökar i sin tur tiden det tar att göra spelet färdigt om man inte vill sälja någonting som närmast är en buggig betaversion. Jag kan inte komma på något spel som nyligen släppts inom den tidsrymd som förutspåddes mer än en månad tidigare, men åtskilliga som släppts senare eller fortfarande är under utveckling. /Olle Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 30. januar 2004 Del Skrevet 30. januar 2004 grunnen til at så mange spill blir utsatt tror jeg helt og holdent har med forholdet mellom penge folka i spillselskapene, mot dem som faktisk lager spilla.. det er ikke ett data prosjekt jeg har hørt som som har blitt færdig innenfor de tidsrammene som blir satt opp... Programmererene sier en dato det KAN bli ferdig, hvis alt klaffer.. så tror selvfølgelig markedsføringsavdelingen at det er final dato, og går ut med det. Men det viser seg at ikke alt klaffer og bingo, du har en utsettelse... hvis alle hadde gjort det slik som blizzard (it's coming when it's done), så hadde det ikke vært problemer med sinte fans som blir skuffa når spillet ikke blir lansert på den dagen de har fått oppgitt... jeg har helt sluttet å "glede meg til den og den datoen, for da kommer X ut"...de kommer når de kommer...enkelt og greit...ikke heng dere for mye opp i datoer.. at spillene drar ifra når det gjelder krav til HW har jeg mindre tro på... Lenke til kommentar
tor_erik Skrevet 30. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2004 grunnen til at så mange spill blir utsatt tror jeg helt og holdent har med forholdet mellom penge folka i spillselskapene, mot dem som faktisk lager spilla.. det er ikke ett data prosjekt jeg har hørt som som har blitt færdig innenfor de tidsrammene som blir satt opp... Programmererene sier en dato det KAN bli ferdig, hvis alt klaffer.. så tror selvfølgelig markedsføringsavdelingen at det er final dato, og går ut med det. Men det viser seg at ikke alt klaffer og bingo, du har en utsettelse... hvis alle hadde gjort det slik som blizzard (it's coming when it's done), så hadde det ikke vært problemer med sinte fans som blir skuffa når spillet ikke blir lansert på den dagen de har fått oppgitt... jeg har helt sluttet å "glede meg til den og den datoen, for da kommer X ut"...de kommer når de kommer...enkelt og greit...ikke heng dere for mye opp i datoer.. at spillene drar ifra når det gjelder krav til HW har jeg mindre tro på... Mange forskjellige meninger allerede... Det er bra! Noen som ser tingene fra andre synsvinkler? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå