Zethyr Skrevet 29. januar 2004 Del Skrevet 29. januar 2004 (endret) skjermdump av bunnen av skjermen.. som du ser, ikke noen avslutning på border, på en måte..... masse edit: nå ser jeg at det kanskje er meningen at det er slik, men da burde du fjerne scroll-baren.... Endret 29. januar 2004 av Zethyr Lenke til kommentar
magikern Skrevet 29. januar 2004 Del Skrevet 29. januar 2004 sorry og si det men jeg får bare "footer" riktig i IE, hverken Mozilla eller Opera viser den... Lenke til kommentar
kvikks Skrevet 29. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2004 sorry og si det men jeg får bare "footer" riktig i IE, hverken Mozilla eller Opera viser den... Det er rart den er perfekt i Opera 7.23 ho mæ... Uansett det er endel bugs i koden enda, det er grovskrevet for øyeblikket, vil gå over med lupe når alt er på plass _______________________________________________________________ scrollbar? det er no iallefall sykt... eg får ikkje scrollbar uansett hvor lite eg gjør browser vinduet... Slik ser det ut i Opera hos meg, og slik skal det være.. Bruker du mac, explorer, mozilla, safari etc vil ikkje siden være rett på dette tidspunkt... det er ingen css for disse browser/plattformer enda. Lenke til kommentar
FuLu Skrevet 29. januar 2004 Del Skrevet 29. januar 2004 Vet ikke om du oppdaterer den linken som du startet tråden med, men jeg kjører også Opera 7.23 og bunnen vises ikke her, og scrollbar er fortsatt ikke tilstedet slik at jeg kan scrolle meg til bunnen... Lenke til kommentar
Dunestar Skrevet 29. januar 2004 Del Skrevet 29. januar 2004 Vet ikke helt, jag. Pent layout, men det slår meg ikke helt. Kan ikke si hva det er, men det mangler liksom noe. - annen mouseover i menyen? - dette med 3 nyheter over "hovedruta" er ikke helt superpent - ekstremt vanskelig å lese sentraltrykkeriet i logoen as - bavac-logoen + originalt og alt det der + oversiktlig Du kan businessen, mann! Lenke til kommentar
mad2003 Skrevet 29. januar 2004 Del Skrevet 29. januar 2004 Fjern den blikk logoen på vensre side... den er stygg Lenke til kommentar
Dunestar Skrevet 29. januar 2004 Del Skrevet 29. januar 2004 Fjern den blikk logoen på vensre side... den er stygg ... og har vært brukt i 15 år ... ... tror jeg. Lenke til kommentar
kvikks Skrevet 30. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2004 Hehe... Logoen fjernes ikkje... Den likne heller ikkje på Bavac (kun fargen i øyet), og er forøvrig eldre. Men den som ligger ute nå er ikkje bra, må fikse den, slik at "sentraltrykkeriet as" er lesbart. Fjern den blikk logoen på vensre side... den er stygg Kanskje lite konstruktivt? Hvorfor er den stygg? Den posten din gir meg veldig lite hjelp/videre tips Vet ikke helt, jag. Pent layout, men det slår meg ikke helt.Kan ikke si hva det er, men det mangler liksom noe. - annen mouseover i menyen? - dette med 3 nyheter over "hovedruta" er ikke helt superpent - ekstremt vanskelig å lese sentraltrykkeriet i logoen as - bavac-logoen + originalt og alt det der + oversiktlig Du kan businessen, mann! Du har helt rett det mangler noe, nå er ikkje alle elementer kommet på plass som som det står i post er dette WIP. Mouseover i mneyen er du den første som har kommentert, usikkert hvorfor, regner med folk sier i fra om de ikkje liker det... Men det blir endringer her, menyen vil bli lagt som bilde, slik at det ser likt ut på alle plattformer, bruke Trebuchet MS fonten og den er ikkje i systemet til mac. nyhetene skal fikses, der er heller ikkje alt på plass, det skal gli mere inn i layouten. Logoen er kommentert.. Takk for kommentarene! Noen som har noe å si på kodingen? (litt uryddig nå, har ikkje tatt å fiksa strukturen enda) Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 30. januar 2004 Del Skrevet 30. januar 2004 (endret) kvikks: logoen er stygg fordi den har en FEIT, BLÅ border... den SKRIKER etter å fjernet. Og ja, det er i IE, du kan ikke komme unna det, når faktisk 90 % bruker IE... Fiks! Endret 30. januar 2004 av HalTan Lenke til kommentar
kvikks Skrevet 30. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2004 kvikks: logoen er stygg fordi den har en FEIT, BLÅ border... den SKRIKER etter å fjernet. Og ja, det er i IE, du kan ikke komme unna det, når faktisk 90 % bruker IE... Fiks! haha... slutt å bruk explorer! Om du leser litt i posten er den versjonen som ligger ute nå kun kjørt mot css for Operaog tildels Safari... Og som eg har skrevet endel ganger vil det komme egen css for explorer, mac-plattform, mozilla. Vil gi beskjed når det er vits i å bruke Explorer... Det er ikkje noe forsøk å slippe unna IE, har bære ikkje kommet så langt, jobber nå med implentering av php og databasen i siden. Så sier det igjen, det er ingen vits i å se på siden med noe annet en Opera på dette tidspunkt, har du ikkje Opera er det like greit å la være... Da vil det være masse bugs og feil. Explorer er forøvrig en ubrukelig browser siden den ikkje følger W3C- standarden... Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 30. januar 2004 Del Skrevet 30. januar 2004 Det har seg slik at jeg faktisk bruker Opera, så ikke lek kjakkas Men tester naturligvis alle sider i både IE og explorer når folk ber om kommentarer og kritikk vettu Og nei, jeg har nok ikke lest hele posten så grundig at det gjør noe. Lenke til kommentar
cfenzo Skrevet 30. januar 2004 Del Skrevet 30. januar 2004 en liten bug.... Opera 7.23 Oppløsning: 1400x1050 (laptop) Bug'en er der kun når det ikke er noe innhold.. Når man har valgt tjenester > en tjeneste, da ser det bra ut.. bruker du to forskjellige stilark? Menneh.. Liker ikke helt de nyhetene på toppen til høyre.. vet ikke helt hvorfor, men føler bare at det ikke helt passer inn.. Synes også at borderne på "logginn-formet" kunne vært fadet ut litt.. altså.. ikke så skarp som bordern rundt.. kanskje samme farge som ">>" ? eller en fin mellomting.. Lenke til kommentar
FuLu Skrevet 30. januar 2004 Del Skrevet 30. januar 2004 (endret) Gimme scrollbars, scrollbars!!!!! hehe og ja, nevnt det to ganger nå, jeg bruker også Opera 7.23 og det dukker ikke opp noe scrollbar på selve siden når innholdet i bunnen strekker seg utenfor skjermen Det kan kanskje være ting som er lurt å separere diverse stylesheets for hver enkelt nettleser, men er nå ikke dette litt unødvendig? Man kan jo flott få det til med en. Jeg har vel også nevnt det med menyen, hover effekten er jo stilig, men den border saken kræsjer som sagt i IE (og så lenge 90% ? bruker IE, så har man ikke mye valg), anbefaler at bakgrunnen byttes ut med bilde, slik at den border ser likt ut på alle nettlesere. (Finnes vel diverse triks her) "haha... slutt å bruk explorer!": En ting er sikkert, hadde vanlige folk bare visst at det eksisterer alternativer, så ville nå jeg trodd at IE ville gått langt under 1% på markedet, men desverre er det mange "dumme" folk der ute, og man må desverre ta hensyn til dem og Den blå border rundt logo må da vel være en triviell sak å fjerne, er jo bare å si img.logo { border: none } Dette er pirke pirk designet på siden er fortsatt i mine øyne über Endret 30. januar 2004 av FuLu Lenke til kommentar
flodhest Skrevet 30. januar 2004 Del Skrevet 30. januar 2004 Hm, trodde med en gang det var homsemagasinet blikk det var snakk om her *knegg hirr hummre* Men kan jo si at du har et veldig smooth design, noen får bugs, som en border som ikke fullføres ned til bunnen (IE). Og blir det ikke litt rart når det blir så mye av teksten at den kommer over det øyet, litt vanskelig å lese da kanskje? Lenke til kommentar
kvikks Skrevet 30. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2004 FuLu: Scrollbar kommer du aldri til å få se på denne siden, hater scrollbarer, det er mye av tanken min at ikkje hele grafikken skal være mulig å se, den er laget slik for å få et bra inntrykk på flere oppløsninger... Det vil komme en CSS for de med 800x600 og 1024x768, der grafikken i topp vil bli kortere, logo og hovedinnhold vil stå høyere på siden. Grunnen til at du ikkje får scroll er at grafikken ligge som background i div id="ramme" som er satt height: 100;, derfor vil "ramme" avgjør va du vil se, det skal ikkje være noe mere i bunn en det er nå... Kuttet ut det med footer, mulig eg kjøre en footer til de som har større oppløsning i høyden enn 1200px pga. bakgrunnen er for kort da. Kommer å kjøre 3 stylesheets på siden, regner eg med. Skal nok ta hensyn til IE-brukere Blå border er fikset... cfenzo: Skal fikse border på logg inn bedre, nå er det bære satt slik for en test, tester ditt tips- Nyhetene i toppen er litt hodebry, de skal være med , men må få det bedre inn i layouten, det mangler forøvrig noen elementer på nyhetene her, rett å slett glemt å sette det inn. kommer, kommer. bug'en; du må rett å slett sett det like før eg oppdaterte databasen, nyhets overskriften ble litt lang isted, derfor ble noe borte. Skal være fikset nå... Takk til dokker begge for gode kommentarer og tips! Lenke til kommentar
kvikks Skrevet 30. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2004 Hm, trodde med en gang det var homsemagasinet blikk det var snakk om her *knegg hirr hummre*Men kan jo si at du har et veldig smooth design, noen får bugs, som en border som ikke fullføres ned til bunnen (IE). Og blir det ikke litt rart når det blir så mye av teksten at den kommer over det øyet, litt vanskelig å lese da kanskje? Om du går på Tjenester -> webdesign f.eks vil du se at øyet fader ut... ja... det har vært mye forvekslinger med magasinet Blikk... Spesielt kunder som klikker seg inn på www.blikk.no istedet for www.blikk.as... syns det er litt morsomt, mang artige telefoner Lenke til kommentar
flodhest Skrevet 30. januar 2004 Del Skrevet 30. januar 2004 Ahh, smart! Hehe, er lett å forveksle ja Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 30. januar 2004 Del Skrevet 30. januar 2004 Jeg skjønner ikke hvorfor jeg får heis på siden av skjermen?? Lenke til kommentar
FuLu Skrevet 30. januar 2004 Del Skrevet 30. januar 2004 Jeg skjønner ikke hvorfor jeg får heis på siden av skjermen?? Det ble nevnt over http://forum.sourcecode.no/index.php?showt...dpost&p=1703256 Lenke til kommentar
FuLu Skrevet 30. januar 2004 Del Skrevet 30. januar 2004 FuLu:Scrollbar kommer du aldri til å få se på denne siden, hater scrollbarer, det er mye av tanken min at ikkje hele grafikken skal være mulig å se, den er laget slik for å få et bra inntrykk på flere oppløsninger... Hehe da så men jeg synes fortsatt det ikke er grunn til å kutte ut scrollbar, den er jo der til en grunn. Men hvis du kan garantere at siden skal se flott ut, uansett størrelse på vinduet i nettleseren, så er jo det sikkert greit nok Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå