kvikks Skrevet 28. januar 2004 Del Skrevet 28. januar 2004 (endret) Har endelig fått tid til å bynne med å proge den nye siden til jobben, hadde tidligere en tråd på design, som sikkert noen husker. Siden er i HTML 1.0 Transitional, php og CSS... og den validere etter W3C-standard Forløpig er det kun linken "Tjenester" -> "webdesign" som har noe innhold, men det er slik organiseringen er tenkt, det skal også inn bilde® til høyre for teksten, kommer til å kjøre en fin tekstflyt på disse bildene. Kan også nevne at førstesiden skal være slik som den er nå... med kun øyet, meny og siste nyheter... Vil gjerne ha tilbakemelding på; design koding font-valg etc NB! Nå er siden kun testet Opera 7.23, har ikkje fått laget egen CSS for Explorer og MAC-plattform, men dette vil komme, så fint om dere bruker Opera... Regner med det er avvik i andre browsere, iallefall når det gjelder fonter på mac.. Kan også nevne at denne versjon ses best på 1024x768 og oppover, en egen vil komme for 800x600... Her er siden! Endret 30. januar 2004 av kvikks Lenke til kommentar
Melfacion Skrevet 28. januar 2004 Del Skrevet 28. januar 2004 se bra ut. likte spesielt opplegget med bildet i midten for å fylle plass i utgangspuktet for så å "fade ut" når det får innhold over seg Stilfullt og behagelig design Lenke til kommentar
Moonshine Skrevet 28. januar 2004 Del Skrevet 28. januar 2004 Veeeeeldig bra! men litt svakt skille mellom meny og tekstfelt. Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 28. januar 2004 Del Skrevet 28. januar 2004 Bruker IE jeg Jeg får en border rundt logoen - mildt sagt ikke fint Når det gjeldet Tjenester-siden kunne jeg tenkt meg at det er litt mer tydelig at det faktisk er linker og ikke bare en liste over tjenester. Hvis du planlegger å ha noe tekst over "øye-området" på Tjenester-siden burde det faktisk holde. Da ser man at det er en meny. Av en eller annen grunn ser jeg bare øverste halvdel av linken under "messemateriell". Ikke noe scroll der heller Hva med å flytte hele sulamitten 20-30 pixler opp. Den ble litt langt nede liksom. Det er sikkert en smakssak, men jeg foretrekker å lese ting fra øverste halvdel av skjermen. Ellers var det meget rent & pent Lenke til kommentar
PixelImp Skrevet 28. januar 2004 Del Skrevet 28. januar 2004 (endret) den var feeet Endret 28. januar 2004 av PixelImp Lenke til kommentar
kvikks Skrevet 28. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2004 [quote name='Loomy' date='28/01/2004 : 16:30'] Bruker IE jeg Jeg får en border rundt logoen - mildt sagt ikke fint Når det gjeldet Tjenester-siden kunne jeg tenkt meg at det er litt mer tydelig at det faktisk er linker og ikke bare en liste over tjenester. Hvis du planlegger å ha noe tekst over "øye-området" på Tjenester-siden burde det faktisk holde. Da ser man at det er en meny. Av en eller annen grunn ser jeg bare øverste halvdel av linken under "messemateriell". Ikke noe scroll der heller Hva med å flytte hele sulamitten 20-30 pixler opp. Den ble litt langt nede liksom. Det er sikkert en smakssak, men jeg foretrekker å lese ting fra øverste halvdel av skjermen. Ellers var det meget rent & pent [/quote] Skal fikse undermeny'en litt tydligere, har en plan! Border rundt logo er jo ikkje bra Merkelig egentlig det, har slått av all mulig link dekor i CSS'en. Men som sagt det eg har lagt ut nå er en ren Opera versjon... derfor mye bugs i Explorer, dette vil bli fikset når egen CSS kommer... Regnet med at det ville være mye tull spesielt i Explorer... Takk for fine tilbakemeldinger!!! Lenke til kommentar
Eksos Skrevet 28. januar 2004 Del Skrevet 28. januar 2004 kjempefint design : D eneste må vel være den borderen rundt logoen ;p Lenke til kommentar
FuLu Skrevet 28. januar 2004 Del Skrevet 28. januar 2004 (endret) Så veldig lekker ut ja. Men den ser bare riktig ut i Opera. Siden du bruker fixed size på font ellers på siden, så kunne du kanskje byttet ut linkene i meny med bilder? Eventuelt gjort noe annet med linkene i menyen, fordi borderen der ser bare pen ut i Opera og i Mozilla (men virker som det er litt forskjøvet her) Nå har jeg litt mye stash i menybar delen i opera, så siden blir litt kort i høyden, men da syntes jeg det ble litt rart scrollbaren manglet, på en måte savnet jeg en slutt/footer på siden. Par skjermdumper jeg tok: IE Mozilla Opera Edit: la ikke merke til før nå, men teksten under blikk i logoen, den var kanskje noe utydelig? Endret 28. januar 2004 av FuLu Lenke til kommentar
kvikks Skrevet 28. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2004 Så veldig lekker ut ja. Men den ser bare riktig ut i Opera. Siden du bruker fixed size på font ellers på siden, så kunne du kanskje byttet ut linkene i meny med bilder? Eventuelt gjort noe annet med linkene i menyen, fordi borderen der ser bare pen ut i Opera og i Mozilla (men virker som det er litt forskjøvet her) Nå har jeg litt mye stash i menybar delen i opera, så siden blir litt kort i høyden, men da syntes jeg det ble litt rart scrollbaren manglet, på en måte savnet jeg en slutt/footer på siden. Par skjermdumper jeg tok: IE Mozilla Opera Edit: la ikke merke til før nå, men teksten under blikk i logoen, den var kanskje noe utydelig? Takker... veldig nyttig! hehe... explorer ser virkelig ikkje bra ut nei. men som sagt, dette vil bli fikset. Mulig eg må (veldig motvillig) legge menyen som bilder/flash for at det skal være likt... Plagsomt at de jækla browser produsentene ikkje kan holde seg til W3C-standard, slik at ting ser likt ut... menmen, mere utfordring og jobb. Og som eg nevnte er denne versjonen noe høy, egentlig best over 1280, best er jo da 1600x1200.. men det kommer en versjon for lavere oppløsninger... jeps.. teksten under blikk logo'en blir veldig utydelig, gror igjen når det blir så smått. Lenke til kommentar
magikern Skrevet 28. januar 2004 Del Skrevet 28. januar 2004 veldig stillig design, liker også det at du bryr deg om standardisering og lager siden utifra Opera som faktisk har riktig støtte for w3 standardene en ting jeg la merke til under lastingen av siden (testet i Mozilla og Opera) er at det kommer opp noe text under og rett til høyre for "kontakt" linken, ser ut som det står noe med postboks e.l. men det forsvinner for fort til at jeg får det med meg, hvis dette er en footer e.l. så har du noe feil med position, har ikke sett i koden din ennå så ta det jeg sier med en klype salt... Lenke til kommentar
kvikks Skrevet 29. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2004 en ting jeg la merke til under lastingen av siden (testet i Mozilla og Opera) er at det kommer opp noe text under og rett til høyre for "kontakt" linken, ser ut som det står noe med postboks e.l. men det forsvinner for fort til at jeg får det med meg, hvis dette er en footer e.l. så har du noe feil med position, har ikke sett i koden din ennå så ta det jeg sier med en klype salt... Stemmer dette, det en footer med adresser etc... Den oppfåre seg noe rart, og fikk ikkje tid til å fikse dette i går. kommer en update på slutten av dagen på siden. Passord i klartekst?? Når siden blir ferdig, vil det automatisk når du trykker på passord bli satt ny kode for feltet, slik at det blir et passord-felt... Lenke til kommentar
sven-o Skrevet 29. januar 2004 Del Skrevet 29. januar 2004 Når siden blir ferdig, vil det automatisk når du trykker på passord bli sattny kode for feltet, slik at det blir et passord-felt... Ok. Husk md5 da! Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 29. januar 2004 Del Skrevet 29. januar 2004 oooh seksi! Både koding, fontvalg og design/layout ser smoooth ut! Men... litt mange meta tags? Lenke til kommentar
kvikks Skrevet 29. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2004 oooh seksi! Både koding, fontvalg og design/layout ser smoooth ut! Men... litt mange meta tags? joda... har tatt hardt i med meta-tagene, men skader ikkje det. Lenke til kommentar
magikern Skrevet 29. januar 2004 Del Skrevet 29. januar 2004 en ting jeg la merke til under lastingen av siden (testet i Mozilla og Opera) er at det kommer opp noe text under og rett til høyre for "kontakt" linken, ser ut som det står noe med postboks e.l. men det forsvinner for fort til at jeg får det med meg, hvis dette er en footer e.l. så har du noe feil med position, har ikke sett i koden din ennå så ta det jeg sier med en klype salt... Stemmer dette, det en footer med adresser etc... Den oppfåre seg noe rart, og fikk ikkje tid til å fikse dette i går. kommer en update på slutten av dagen på siden. prøv med position: relative; float: left; (eller right hvis du skal ha den der da) istedenfor position: absolute; i #adresse har sliti litt med sånt selv også, men mener at det skal gjøre trikset... Lenke til kommentar
kvikks Skrevet 29. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2004 prøv med position: relative; float: left; (eller right hvis du skal ha den der da) istedenfor position: absolute; i #adresse har sliti litt med sånt selv også, men mener at det skal gjøre trikset... skal være fikset nå... det var top: som var litt feil, slik at feltet havnet under hovedinnholdet. Fungere fint ho meg nå... Opera seff- Men takk for tipset! Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 29. januar 2004 Del Skrevet 29. januar 2004 Er det bare min feil, eller er det ingen avslutning på siden på bunnen?? Jeg så ikke noe nå, og det var først svart, så hvitt der..... (Opera!) Lenke til kommentar
kvikks Skrevet 29. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2004 Er det bare min feil, eller er det ingen avslutning på siden på bunnen??Jeg så ikke noe nå, og det var først svart, så hvitt der..... (Opera!) Skjønner ikkje helt va du mener... Kan du utdype det, evt screen shot. Skal ikkje være noe hvitt evt svart i bunn.. Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 29. januar 2004 Del Skrevet 29. januar 2004 Denne har jeg sett på storedyret Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå