Earendil Skrevet 28. januar 2004 Del Skrevet 28. januar 2004 må si meg enig der, jeg ser ikke noe poeng i å lære to skriftspråk, mange nok som sliter med ett. Mener du også at vi ikke bør lære Engelsk, Tysk, Fransk, osv? Lenke til kommentar
Bushnell Skrevet 28. januar 2004 Del Skrevet 28. januar 2004 lærern våres kan ikke nynorsk, så vi slipper det vi og Lenke til kommentar
Earendil Skrevet 29. januar 2004 Del Skrevet 29. januar 2004 lærern våres kan ikke nynorsk, så vi slipper det vi og Det er slapt. Lenke til kommentar
bfisk Skrevet 2. februar 2004 Del Skrevet 2. februar 2004 Seriøst? Går det an å bare søke om fritak for nynorsk? Det skal jeg søren meg gjøre når jeg blir myndig. Hvilke kriterier blir lagt til grunn? Noen som vet? bfisk Lenke til kommentar
KjellV Skrevet 2. februar 2004 Del Skrevet 2. februar 2004 Eneste grunnen dere har til å ikke lære Nynorsk er at dere ikke gidder. Forstod at ungdommen i dag har et skikkelig problem da jeg så tråden om nynorskskrivingen til Kilogram. "Jeg forstår jo ikke hva du skriver mann". Når nordmenn ikke forstår norsk en gang kan de bare gå hjem og legge seg. Nynorsk er NORSK mens bokmålet er dansk-norsk. MAO, skal du skrive skikkelig norsk må det bli NN. Forstår at de med lese/skrivevansker har problemer med å lære det men resten? Nei, njet, nicht & no. Ja det mener jeg! Lenke til kommentar
bfisk Skrevet 2. februar 2004 Del Skrevet 2. februar 2004 Jeg er lat. Jeg skriver bokmål, og for meg er dette 'norsk'. Nynorskdebatten trenger vi ikke ta opp igjen her, men for min del ville jeg gladelig solgt en nyre for å få slippe å lære meg et språk mot min vilje. Er det noen måte å få fritak på? bfisk Lenke til kommentar
Putekos Skrevet 2. februar 2004 Del Skrevet 2. februar 2004 Tjih. Nynorsk er gøy, men pes å slå opp i ordbok for hver eneste ord.. Derfor digg å ha en som gjør det for seg. Lenke til kommentar
sluffy Skrevet 3. februar 2004 Del Skrevet 3. februar 2004 tror nesten at jeg må begynne å bare skrive nynorsk her inne, så ser vi hva folk sier. Det strider jo ikke mot noen rettninglinjer, og så har jeg meget godt av treningen... Lenke til kommentar
kag Skrevet 3. februar 2004 Del Skrevet 3. februar 2004 Nynorsk er NORSK mens bokmålet er dansk-norsk. MAO, skal du skrive skikkelig norsk må det bli NN. Nåh! Med den logikken kan man like lett kalle NN for kråkemål. Lenke til kommentar
DDDD Skrevet 3. februar 2004 Del Skrevet 3. februar 2004 Språk er noe mennesker har funnet opp for å forstå hverandre. Om verden bare hadde et språk så ville det blitt utrolig lett for alle å kommunisere uten noe særlig problemer, så derfor synes jeg vi bare kan drite i alle de andre språkene og fokusere mer på engelsken. (dette er bare min mening) trur http://www.freetranslation.com/ kanskje kan hjelpe deg Lenke til kommentar
Earendil Skrevet 3. februar 2004 Del Skrevet 3. februar 2004 (endret) I ein demonstrasjon for å behalde nynorsken skal eg begynne å skrive det frå no av. Endret 3. februar 2004 av Earendil Lenke til kommentar
kag Skrevet 3. februar 2004 Del Skrevet 3. februar 2004 De som lærer norsk i utlandet blir ikke opplært i nynorsk, bare så det er sagt. De får høre om det, selvfølgelig, men det er bokmål en lærer i "norwegian classes". På spørsmålet om jeg synes nynorsk er en viktig del av historien vår, må jeg svare ja. Men om vi virkelig trenger å bruker resurser på det i skolene, er noe helt annet. Heldigvis er jeg ferdig med det som heter skole, så jeg kan lettere betrakte det ifra utsiden. Lenke til kommentar
sluffy Skrevet 3. februar 2004 Del Skrevet 3. februar 2004 De som lærer norsk i utlandet blir ikke opplært i nynorsk, bare så det er sagt. De får høre om det, selvfølgelig, men det er bokmål en lærer i "norwegian classes" Dei lærer bokmål fordi det er det mest brukte skriftspråket her i Noreg, og fordi det er færre reglar å lære på bokmål grunna den manglande ho-kjønns formen av substantiva Lenke til kommentar
kag Skrevet 3. februar 2004 Del Skrevet 3. februar 2004 Trodde det var fairly obvious, men ok. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå