Gå til innhold

Nynorsk oversetter

brillan

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Enig, hva er vitsen med det? Hvorfor skal en gidde å skrive noe på det dritt språket!

Jeg har ikke bruk for no sånt, men jeg slipper nynorsk. Noe som jeg passer på og nevne i en vær sammenheng bare for å terge  :p

Ikke jeg heller.. har fritak.. hihi

Hva som må til for å få fritak? En kompis av meg har fritak for nynorsk men jeg husker ikke hva grunnen var.

Men siden jeg er ferdig på skolen (foreløbig hvertfall..) så er jeg ikke nødt å skrive nynorsk :green:

Lenke til kommentar
Trenger ikke å skrive nynorsk på leeeeeenge.

Er ferdig med den driten takk gud.

Øyh, vi må lære bokmål!

Dessuten, hadde ikkje du lært nynorsk, og prøvd å snakke med meg, så hadde du forstått lite. :p

La oss si at jeg har nesten samme dialekt som de på 1881. :yes:

Uansett, jeg ser ikke no galt i å lære nye språk, selv om nynorsk og bokmål ikke er så altfor forskjellig.

Lenke til kommentar
skjønner ikke sytinga over nynorsk!

greit, det er ikke så fint å høre på, men det er piss lett, jeg har hatt begge to som hovedmål og skriver nøyakig like bra på begge

hmmm, så vidt jeg vet er nynorsk et skriftspråk og derfor kan man ikke høre det (annet enn lyden av en blyan som skriver på papiret, men det høres ganske likt ut på bokmål og)

vi snakker dialekt og skriver bokmål eller nynorsk.

men jeg skjønner heller ikke all syntingen, tror de fleste som ikke er plaget av ganske kraftig dysleksi hadde klart å lære sidemålet sitt helt ypperlig hvis de hadde endret holdning littegranne...

Lenke til kommentar

det er ikke rart da..

læreren din mener at du bør klare å yte mer i bokmål, og derfor begraver hun karakteren dine..

selv sjønner jeg ikke vitsen med å lære nynorsk, for jeg lærer iallefall ikke å forstå nynorsk berde av å lære å skrive det, etter min mening burde man holde seg til det skriftspråket man orginalt lærer...

må også si at jeg ikke har noen ting imot nynorsk...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...