Gå til innhold

ND1300A og billig plater kun i 2x

Anbefalte innlegg

Leste en del innlegg her, blant annet denne:

http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=196054&hl=1300a

Uten at det kom frem noen løsning på problemet med å brenne billige medier på Nec 1300A brenneren.

Jeg har samme problemet. Jeg får ikke brennt That's Write plater med mer enn 2x.

Har forsøkt alle mulige firmware. Alle som ligger på herrie.org også.

Begynner å lure på om jeg skal gjøre som han her...:

http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=182267&hl=1300a

Noen som har noen løsninger på dette problemet? Jeg har lest at mange klarer å brenne i 4x med disse platene...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har også en NEC 1300. Den ble levert fra komplettt med firmware 1.06 fra NEC og fungerte da helt fint på 4x med DVD+R medier. DVD-R medier derimot fikk jeg kun kjørt på 2x selv om mediene skulle være sertifisert på 4x. Jeg oppdaterte firmwaren på brenneren til 1.08 og når jeg da prøvde å brenne -R medier i Nero gjenkjente programmet ihvertfall platene som 4x, men klarte ikke å brenne i den hastigheten. Jeg bruker printbare no-name medier av både +R og -R. Mulig løsningen er å kjøpe dyrere medier for å få den til å brenne 4x med -R, men jeg har så langt ikke hatt en eneste feilbrenning på 100+ brente DVD'er så jeg klager ikke. Man får vel det man betaler for.

Lenke til kommentar

Jeg skal innrømme at jeg har veldig lite peiling på forskjellen på + og - plater.. Så det dere sier her, er at That's write + er bedre enn That's write - ?

Jeg har av en eller annen grunn bare brukt - plater. Kanskje jeg burde forandre til + istedenfor...?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...