jovaa Skrevet 28. januar 2004 Del Skrevet 28. januar 2004 (endret) Hei sann folkens. Har lest haugevis med poster, men det er så **** vanskelig å finne svar på alt. Så jeg prøver meg... Har en låst XP 2500 Barton her, på følgende annen relevant hardware: Hovedkort: ABIT NF7-S v 2.0 RAM: 512 MB TwinMos PC3200 Winbond Ligger nå på 195 Mhz FSB og selvsagt 11 multiplier, noe som da gir småpene 2145 Mhz. Noe som tilsvarer så godt som XP 3000+. Det står 194 MHz i BIOS, men 195 i alle program i Windows, så det virker som om kortet klokker litt sjøl. RAM settings er for øyeblikket 2.5, 3, 3, 11. Den berømmelige 2, 2, 2, 11 er det umulig å kjøre på, faktisk får jeg ikke til å boote med 2 i verdi på noen av disse. Når Windows loader kutter den. Vcore har jeg satt til 1.7 volt for øyeblikket. Maskina er helt stabil i blended torture under Prime95 med disse innstillingene. Har testa høyere, men da uten å sette opp Vcore og endre ramtimings. Maskina blir da ustabil. Funker i windows, men restarter nå og da i spill og Prime95 får feil. Kjølinga er bra, ligger rundt 37-40 grader idle og 47-50 ved max load, alt avhengig av romtemperatur. Selvsagt vil jeg lengre, og det jeg lurer på da er: Hva kreves? Rammen skal jo klare 400 MHz lett, da den er PC3200. Hvor er hindringen? 1: Kan jeg guffe opp CPUved å sette opp Vcore enda mer? 2: Skal jeg endre RAM timings? - virker som om denne rammen ikke takler CL2. Noen som har lignende RAM/HK og kan gi meg noen kombinasjoner som funker? Har hørt at 2,2,2,11 er optimalt, men det går rett og slett ikke. - kan RAM takle andre, og mer aggressive innstillinger ved å få mere strøm, altså endre volt til RAM? Noen som har noe tips, eventuelt har ett lignende oppsett, med låst CPU seff, og som vil hjelpe meg med å nå magiske 3200+? Og: Er det mulig å låse opp denne CPU'en uten å bruke mikrokirurgi? Ja, jeg har sett at det er mulig, men da kun til andre sære hovedkort, og ikke nForce2 baserte. Håper på innspill Endret 28. januar 2004 av jovaa Lenke til kommentar
ExuZ Skrevet 30. januar 2004 Del Skrevet 30. januar 2004 jeg tror nok at det er rammen din som stopper deg. prøv å sette høyere timings, og høyere frekvens, så går det sikkert bedre, selv om rammen blir tregere. med min ulåste har jeg nådd 11*220 eller noe rundt der, men det er med geil ultra platinum 3700 Lenke til kommentar
Endre Skrevet 30. januar 2004 Del Skrevet 30. januar 2004 Øk vcore. Det er ingen selvfølge at XP2500 greier 2,2GHz med 1,65v. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå