Diablito2k Skrevet 28. januar 2004 Del Skrevet 28. januar 2004 (endret) Veldig enkelt, jeg vil vite deres personlige erfaringer med nyere kjøleblokker til p4 gjerne med idle/load temp, vifte type, støy osv. også vil jeg vite cpu hastighet(orginal og evt. klokket) Endret 28. januar 2004 av Diablito2k Lenke til kommentar
Tåkelys Skrevet 28. januar 2004 Del Skrevet 28. januar 2004 Har selv en Zalman CNPS7000ACU. Idle/load: 30-31/42-44 CPU hastighet: 2.8 klokket til 3.6GHz Støy er jeg ikke sikker på, men det følger med viftestyring. Er ikke mye bråk på max. Må si meg svært fornøyd med denne kjøleren. Så er den lett å montere. Lenke til kommentar
Diablito2k Skrevet 28. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2004 Cola-boks: har sett litt på den selv, men er redd den ikke vil passe inni kabiset mitt. jeg har et Cheiftec maxi tower, og det er ca 1 cm mellom standarkjøle-ribbe og kanten på kabiset.. Lenke til kommentar
stigen1 Skrevet 28. januar 2004 Del Skrevet 28. januar 2004 Har et Chieftec midi-tower, det går helt fint iallefall. Lenke til kommentar
audunr Skrevet 28. januar 2004 Del Skrevet 28. januar 2004 Cola-boks: har sett litt på den selv, men er redd den ikke vil passe inni kabiset mitt. jeg har et Cheiftec maxi tower, og det er ca 1 cm mellom standarkjøle-ribbe og kanten på kabiset.. Stusset litt over dette innlegget inntil jeg så at forrige poster faktisk het Cola-boks. Her er mine erfaringer med en Thermalright 947U, riktignok montert på en AMD Athlon XP: http://forum.overklokking.no/index.php?showtopic=165717 MVH Audun Lenke til kommentar
Diablito2k Skrevet 28. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2004 så bra ut det der. Lenke til kommentar
Jarbra Skrevet 28. januar 2004 Del Skrevet 28. januar 2004 Har selv en Zalman CNPS7000ACU. Idle/load: 30-31/42-44 CPU hastighet: 2.8 klokket til 3.6GHz Støy er jeg ikke sikker på, men det følger med viftestyring. Er ikke mye bråk på max. Må si meg svært fornøyd med denne kjøleren. Så er den lett å montere. Denne er absolutt å anbefale! Jeg hadde denne tidligere, men måtte bytte pga. plassmangel på det nye hovedkortet. Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 28. januar 2004 Del Skrevet 28. januar 2004 Helt enig. En suverent effektiv og stille luftkjøler som slår livdriten ut av min gamle Volcano 7+ (den har nå fått mindreverdighetskompleks og er for tiden i terapi...). Lenke til kommentar
Diablito2k Skrevet 29. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2004 hehe. vurderer sterkt å bestill den. Lenke til kommentar
Diablito2k Skrevet 29. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2004 Har selv en Zalman CNPS7000ACU. Idle/load: 30-31/42-44 CPU hastighet: 2.8 klokket til 3.6GHz Støy er jeg ikke sikker på, men det følger med viftestyring. Er ikke mye bråk på max. Må si meg svært fornøyd med denne kjøleren. Så er den lett å montere. Denne er absolutt å anbefale! Jeg hadde denne tidligere, men måtte bytte pga. plassmangel på det nye hovedkortet. altså som sagt litt før er jeg redd den ikke vill passe på mitt HK. orginal-kjøleren min sitter vertikalt på HK'et mitt, og det er ca 3-4 mm(har målt nå) mellom kanten over hk'et og orginal kjøler. btw, har et nytt p4 HK med plast ramma rundt. tror du den vil passe? Lenke til kommentar
Tåkelys Skrevet 29. januar 2004 Del Skrevet 29. januar 2004 Den passet i mitt gamle Chieftec midi kabinett. Så da bør den vel passe i et maxi tower. Den skal også festes i plast ramma på hovedkortet. Så det skulle vel gå greit Lenke til kommentar
tub69 Skrevet 29. januar 2004 Del Skrevet 29. januar 2004 Jeg vurderer sterkt å kjøpe Zalmanviften, men er litt i tvil når det står at den er så stor og tung at man må være forsiktig når man flytter pc'en osv. Er dette et reelt problem? Jeg har et "Mainboard Socket-A VIA KT266 ATX Audio Raid ATA100" hovedkort i et Chieftech Miditower ATX. Det skulle vel ikke by på problemer, verken mht. plass på hovedkortet eller plass i kabinettet? Lenke til kommentar
stigen1 Skrevet 29. januar 2004 Del Skrevet 29. januar 2004 (endret) Jeg vurderer sterkt å kjøpe Zalmanviften, men er litt i tvil når det står at den er så stor og tung at man må være forsiktig når man flytter pc'en osv. Er dette et reelt problem? Jeg har et "Mainboard Socket-A VIA KT266 ATX Audio Raid ATA100" hovedkort i et Chieftech Miditower ATX. Det skulle vel ikke by på problemer, verken mht. plass på hovedkortet eller plass i kabinettet? Om HK har plass til det kan du sjekke på Zalman sine hjemmesider, men i kabinettet ditt passer det. Jeg har selv Chieftec og fikk denne kjøleren i går, enkel og montere var den og. Hvis du flytter mye på pc'en(lan party osv), så er den ikke å anbefale pga tyngden(press på cpu). Endret 29. januar 2004 av stigen1 Lenke til kommentar
>echo< Skrevet 31. januar 2004 Del Skrevet 31. januar 2004 Den aller beste cpu kjøleren en vel Thermalright SP94 med en 92mm Papst vifte på. Har selv tenkt å skaffe meg en slik en hadde bare microplex fått inn flere. Det blir nok litt dyrere enn CNPS7000CU, men skal det være så skal det være. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå