Gå til innhold

Beste kjøleren og erfainger

Diablito2k

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Cola-boks: har sett litt på den selv, men er redd den ikke vil passe inni kabiset mitt. jeg har et Cheiftec maxi tower, og det er ca 1 cm mellom standarkjøle-ribbe og kanten på kabiset..

Stusset litt over dette innlegget inntil jeg så at forrige poster faktisk het Cola-boks.

Her er mine erfaringer med en Thermalright 947U, riktignok montert på en AMD Athlon XP: http://forum.overklokking.no/index.php?showtopic=165717

MVH Audun

Lenke til kommentar
Har selv en Zalman CNPS7000ACU.

Idle/load: 30-31/42-44

CPU hastighet: 2.8 klokket til 3.6GHz

Støy er jeg ikke sikker på, men det følger med viftestyring. Er ikke mye bråk på max. Må si meg svært fornøyd med denne kjøleren. Så er den lett å montere.

Denne er absolutt å anbefale! Jeg hadde denne tidligere, men måtte bytte pga. plassmangel på det nye hovedkortet.

Lenke til kommentar
Har selv en Zalman CNPS7000ACU.

Idle/load: 30-31/42-44

CPU hastighet: 2.8 klokket til 3.6GHz

Støy er jeg ikke sikker på, men det følger med viftestyring. Er ikke mye bråk på max. Må si meg svært fornøyd med denne kjøleren. Så er den lett å montere.

Denne er absolutt å anbefale! Jeg hadde denne tidligere, men måtte bytte pga. plassmangel på det nye hovedkortet.

altså som sagt litt før er jeg redd den ikke vill passe på mitt HK.

orginal-kjøleren min sitter vertikalt på HK'et mitt, og det er ca 3-4 mm(har målt nå)

mellom kanten over hk'et og orginal kjøler.

btw, har et nytt p4 HK med plast ramma rundt.

:innocent: tror du den vil passe? :ermm:

Lenke til kommentar

Jeg vurderer sterkt å kjøpe Zalmanviften, men er litt i tvil når det står at den er så stor og tung at man må være forsiktig når man flytter pc'en osv. Er dette et reelt problem?

Jeg har et "Mainboard Socket-A VIA KT266 ATX Audio Raid ATA100" hovedkort i et Chieftech Miditower ATX. Det skulle vel ikke by på problemer, verken mht. plass på hovedkortet eller plass i kabinettet?

Lenke til kommentar
Jeg vurderer sterkt å kjøpe Zalmanviften, men er litt i tvil når det står at den er så stor og tung at man må være forsiktig når man flytter pc'en osv. Er dette et reelt problem?

Jeg har et "Mainboard Socket-A VIA KT266 ATX Audio Raid ATA100" hovedkort i et Chieftech Miditower ATX. Det skulle vel ikke by på problemer, verken mht. plass på hovedkortet eller plass i kabinettet?

Om HK har plass til det kan du sjekke på Zalman sine hjemmesider, men i kabinettet ditt passer det. Jeg har selv Chieftec og fikk denne kjøleren i går, enkel og montere var den og. Hvis du flytter mye på pc'en(lan party osv), så er den ikke å anbefale pga tyngden(press på cpu).

Endret av stigen1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...