Gå til innhold

Problemer med Studio 8

Anbefalte innlegg

Jeg har en hjemmebygd pc som jeg har redigert litt film på med Pinacle Studio 8. Det går ikke lenger. Jeg har en athlon 2000+, 64 mb skjermkort, 256 mb ddr ram. Capturing og edit går fint, men når jeg trykker make movie så låser maskina seg helt. Alså programmet bryter sammen etter å låst seg i lang tid. Noen som har noen tips på hva som er galt? Trenger jeg f.eks mer RAM?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har en hjemmebygd pc som jeg har redigert litt film på med Pinacle Studio 8. Det går ikke lenger. Jeg har en athlon 2000+, 64 mb skjermkort, 256 mb ddr ram. Capturing og edit går fint, men når jeg trykker make movie så låser maskina seg helt. Alså programmet bryter sammen etter å låst seg i lang tid. Noen som har noen tips på hva som er galt? Trenger jeg f.eks mer RAM?

Er vel vanskelig å gi noen spesifikke svar på en så generell feil som at ting bare låser seg.

Men jeg erfarte i alle fall med noen av de samme problemene at eneste løstning var en skikkelig formatering og legge inn ting på nytt. La deretter inn siste patcher og ting ble veldig bra.

Har du råd til en 256 Mb ram til så vil sikkert ikke det være av det onde heller. Video redigering etc generer jo mye data da, og prisen på en slik brikke er jo ikke så skremmende høy i dag.

Lenke til kommentar

Bare et dumt spørsmål, har du lastet ned siste versjon av Studio 8?

Make movie?

Mener du rendering for DV tape eller for DVD?

Hvis det er DVD, så har jeg erfart at det lønner seg å huke av for noen sånt som "make DVD files but dont`t burn". ETTERPÅ kan du kjøre samme meny men bruk "burn DVD out of previously genarated DVD files". Mer kontroll på denne måten....

Endret av macgeier
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...