moft Skrevet 13. mars 2002 Del Skrevet 13. mars 2002 prøvde Opera , men det er for mye som ikke funker.. -menyer på http://www.warpig.com , og andre siter.. -mange microsoft (technet) sider funker ikke fordi Opera mangler scripting.. -noen sider blir mystisk klipt , (redusert i lengden) , når man åpner den samme i IE så funker det... men Opera har noen gode sider.. -fortsetter downloading -lar andre programmer downloade (forteller URL) -og har nye bedre zoom/resizing (Ctrl+mousewheel) Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 13. mars 2002 Del Skrevet 13. mars 2002 Quote: men Opera har noen gode sider..-fortsetter downloading-lar andre programmer downloade (forteller URL)-og har nye bedre zoom/resizing (Ctrl+mousewheel) ja og de bra sidene +mange du ikke *gadd* å skrive (), gjør at de negative sidene gjør ingenting... Lenke til kommentar
hmm Skrevet 13. mars 2002 Del Skrevet 13. mars 2002 driver en del med hjemmesidesnekring så jeg bruker IE til vanlig surfing men bruker også Opera og Netscape til å sjekke hvordan nettsidene ser ut i disse browserne. Lenke til kommentar
GalFisk Skrevet 14. mars 2002 Del Skrevet 14. mars 2002 Opra! Diggeste nettingblaeren i universet, og IE hvis sia jeg skal inn på er mongo. Lenke til kommentar
Guinn Skrevet 14. mars 2002 Del Skrevet 14. mars 2002 MacOS: Mozilla Windows: Opera BeOS: Net+, Opera, Mozilla Lenke til kommentar
the_ruthless Skrevet 14. mars 2002 Del Skrevet 14. mars 2002 På skolen: - Opera 5.12 - InternetExplorer 6 Hjemme: - Opera 6.01 - Internet Explorer 6 IE er bare for å kunne se på de sidene Opera nekter å vise ordentlig... (Da pga. M$' egne scripts, koder osv...) Og også for å teste hjemmesider med... Blir muligens å bruke KUN Opera om jeg konverterer til Linux... (Får se når jeg får fatt i Mandrake8.1!) _________________ AopenH600A Soyo K7V Dragon Plus! AMD XP 1600+ Alpha8045 256MB DDR RAM (Ødela min andre i helga) ASUS GeForce3 Ti200 Pure Aopen 32x12x48x CD-RW NEC DV 5700A (12x40xDVD-Rom) 40GB WD 7200RPM harddisk HYUNDAI F910 [ Denne Melding var redigert av: the_ruthless på 2002-03-14 09:44 ] Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 14. mars 2002 Del Skrevet 14. mars 2002 IE 5.5 på skolen (Win95 boks) IE 6.0 hjemme (Win98 SE boks) Lenke til kommentar
kruger Skrevet 14. mars 2002 Del Skrevet 14. mars 2002 mozilla er den beste web browseren etter litt slit med å få java og flash til å virke.... uten tvil :smile: Lenke til kommentar
sjanten Skrevet 14. mars 2002 Del Skrevet 14. mars 2002 opera 6.01 på skolen (jeg dnloada ) og hjemme. i linux hjemme skal jeg bruke Opera BETA IE bruker jeg _aldri_! :smile: Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 14. mars 2002 Del Skrevet 14. mars 2002 IE sux!! lager nettsider...funker de i Opera funker de også i IE og Netscape........... Lenke til kommentar
mariux Skrevet 14. mars 2002 Del Skrevet 14. mars 2002 Hei Guinn:-D windows: Opera BeOS: NetPositive og BeZilla Lenke til kommentar
Mr.Hassan Skrevet 14. mars 2002 Del Skrevet 14. mars 2002 Hei! Bruker IE.Skal snart over til Opera tenker eg.. Bare eg får fiksa PC-en eter at broren min og ein kammerat av han hadde lånt pcén.. Lenke til kommentar
hasund Skrevet 14. mars 2002 Del Skrevet 14. mars 2002 Har bare brukt Opera i litt over en uke, men har blitt frelst. Selvfølgelig er det ting som er irriterende, og ting jeg skulle ønske var bedre, men det oppveies av alle funksjonene. (Bare et eksempel: Trodde du tabbing var kjapt, høyreklikk+scroll og man raser gjennom vinduene, trykk shift+scroll, og man gjør tilsvarende fram og tilbake i historien.) Har inntrykk av at mange som mener IE er best, ikke er klar over alle fordelene med Opera. Den er nok likevel først og fremst nyttig for storbrukere av nettet, menigmann gidder ikke bytte ut noe som fungerer greit nok med noe som har såpass høye "innlæringskostnader". Ting som mouse gestures tar kanskje ikke så lang tid å venne seg til, men det tar mye tid i starten å lære alle tidsbesparende funksjoner, finne ut hvilke innstillinger + hvordan osv. OS burde utviklet en lettfattelig - og lett tilgjengelig(gjerne startsiden) -tutorial med god opplæring i Opera for folk som er vant til Internet Explorer. Enten må det på denne måten gjøres enklest mulig, ellers må folk bli "tvunget" til å bli vant til det- det hadde nok ikke vært noe dårlig sjakktrekk av Opera med gratislisens til utdanningsinsitusjoner. Her på huset er vi belemret med supertrege Netscape 6.2. Lenke til kommentar
i-am Skrevet 14. mars 2002 Del Skrevet 14. mars 2002 Prøvde opera jeg også men fysj og fysj det er jo masse som ikke funker/ikke er kompatibelt med enkelte sider. Måtte bare gå over til gode gamle explorer igjen, ja den funke nu uten problemer :smile: Så så "norsk" blir jeg ikke att jeg absolutt må surfe med en jallabrowser fra norge som er lite kompatibel med en del internettsider. Nei snakk om tull og tøys. _________________ [ Denne Melding var redigert av: i-am på 2002-03-14 13:13 ] Lenke til kommentar
lif Skrevet 14. mars 2002 Del Skrevet 14. mars 2002 All browsers sucks, just differently! Lenke til kommentar
alaruz Skrevet 14. mars 2002 Del Skrevet 14. mars 2002 Hjemme : Opera 6 beta for Linux og når jeg jobber med hjemmeside bruker jeg også i tillegg Netscape 6.2, samt konqueror for å sammenligne,... :wink: Skolen : Opera 6.01 Bibliotek : Opera 6.01 som jeg har lastet ned..... Lenke til kommentar
Gjest mafister Skrevet 14. mars 2002 Del Skrevet 14. mars 2002 Jeg er en linux bruker men, IE er rått!!! Opera er ok men, IE er rått! (på en måte!) Opera er etter min mening den beste browser'n for linux. IE er automatisk litt dårlig pga det er M$ og du blir pakka på det når du installerer windows. Så kommer det store men, det som er bra er rendrings motoren i IE. Etter min mening så er den bare genial. Den viser sider ufattelig godt. Java støtten er en annen sak men, alt annet med renderings motoren i IE er bra. Skulle ønske det var OpenSource så vi kunne få en like bra browser for linux. Vel, er vi heldige så kanskje. M$ har jo en antitrust sak på gang i USA. IE = BRA (Ræva produsent, genial renderings motor) Opera = BRA (Nesten like bra som IE, Det beste for linux! - noen mangler) Lenke til kommentar
Arch Skrevet 14. mars 2002 Del Skrevet 14. mars 2002 IE 6 er enete IE'en jeg har likt...enste som ikke klarer å ræve til helesystemet når den kræsjer..og det er veldi skjeldent den kræsjer:) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå