joa Skrevet 28. januar 2004 Del Skrevet 28. januar 2004 Hei Jeg har forestilt meg at alt går raskere på pcen når programmet er skrevet til ram. Kan nevne ramdisk2000 pro som jeg bruker å lagre Midlertidige Internett-filer. Sprørsmålet mitt er om det går ann å bruke Sharkoon 2GB USB FlexiDrive USB2.0 som harddisk c: Tenkte å boote på den med windows 2000 slik at den fungerer som en vanlig harddisk. Vil OS bli betydlig raskere enn en vanlig harddisk da programmet allerede ligger på en rom brikke? Har eksprementert litt med knoppix linux KDE 3.0 der man som kjent ikke trenger harddisk i det heletatt og bare setter inn cden i cd-romen og booter på den men cd-rom er jo ikke så veldig rask. Denne løsningen med rom-minne er også veldig stabilt i forhold til harddisk da det ikke er noen bevegelige deler. Lenke til kommentar
JonV Skrevet 28. januar 2004 Del Skrevet 28. januar 2004 Enkelte folk legger jo OS på Flashdisker. Men om hk ditt takler boot på USB vet jeg ikke. Vet også at det er mulig å skaffe Flash hder da plugges rett på IDE kabelen. Litt stort bilde så poster bare link. http://www.memtech.com/images/at3520.jpg 64 to 4096 Mbytes capacity Full -40°C to +85°C industrial temperature Low-profile 3.5" drive form-factor 40 pin, 0.100" IDE interface 24-bit ECC and wear-leveling for data integrity 1000G operating shock, 15G vibration Very low cost of ownership 4.0 Mbyte/sec media transfer rate 10 year data integrity Disse diskene kan fåes med opptil 37Gig og tør ikke tenke på pris Men det hadde kansje vært noe for Mars sonden 1000G operating shock, Lenke til kommentar
TheDarkListener Skrevet 28. januar 2004 Del Skrevet 28. januar 2004 Men det hadde kansje vært noe for Mars sonden 1000G operating shock, Du er god vis du trenger mere enn det Lenke til kommentar
kjetilkl Skrevet 28. januar 2004 Del Skrevet 28. januar 2004 Hei Jeg har forestilt meg at alt går raskere på pcen når programmet er skrevet til ram. Kan nevne ramdisk2000 pro som jeg bruker å lagre Midlertidige Internett-filer. Sprørsmålet mitt er om det går ann å bruke Sharkoon 2GB USB FlexiDrive USB2.0 som harddisk c: Tenkte å boote på den med windows 2000 slik at den fungerer som en vanlig harddisk. Vil OS bli betydlig raskere enn en vanlig harddisk da programmet allerede ligger på en rom brikke? Har eksprementert litt med knoppix linux KDE 3.0 der man som kjent ikke trenger harddisk i det heletatt og bare setter inn cden i cd-romen og booter på den men cd-rom er jo ikke så veldig rask. Denne løsningen med rom-minne er også veldig stabilt i forhold til harddisk da det ikke er noen bevegelige deler. Vel, det fungerer helt fint, men generellt er Flash USB disker mye tregere enn en harddisk... Lenke til kommentar
joa Skrevet 28. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2004 Takk til dere som svarte. Tror nok den memtech flash harddisken koster mer enn det smaker men den er sikkert meget bra. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå