Gå til innhold

Windows XP Pro

Anbefalte innlegg

Hei,

Beklager for feilposting :(, men vet ikke hvor jeg skal poste den.

Saken er den at i går 27/1 lastet jeg ned den nyeste patchen til Rainbow 6 Raven shield. Installerte den, og launchet spillet for å så bli nådeløst kastet ut med en feilmelding som sa "general protection error bla,bla". Prøvde på nytt og det samme.

1 minutt senere så rebooter pc'en! Rebootingen går greit helt til Windows Xp "innlastinga starter, så rebooter den på nytt. Slik fortsatte det. Slår av pc'en og starter på nytt og får feilmeldinga: "W har startet opp med feil osv. Kan være forårsaket av programvareendring. C:windows/config/sys er ødelagt eller skadet".

Snodig. Formaterer pc'en i skrivende øyeblikk. Systemet har vært dønn stabilt siden jeg skrudde det sammen i desember. Temperatur er det ikke (44c idle 58cload, Hk 26c). Hva kan det være? Kan virkelig en patch ødelegge Windows?

Takk for meg. ;)

Endret av Vapula
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ok, nå har jeg et PROBLEM!

Etter at jeg har formatert partisjon C: via Windows xp cden, og den skal begynne og kopiere filer(selve installeringen) så rebooter den. Kommer ikke inn på cd'en nå. Hmm, har ikke peiling på hva jeg gjøre!! Trenger hjelp!

Forresten når jeg skal inn på cd'en så sier den at jeg mangler NTDLR, har ikke peiling. :no:

Endret av Vapula
Lenke til kommentar

Høres ut som den forsøker å boote fra feil kilde. Når jeg har installert fra CD har jeg valgt CD som first boot device i BIOS.

På en gammel maskin (PIII) måtte jeg endre det til HD manuelt, etter at første del av installasjonen startet på nytt igjen for tredje gang...

Endret av titus
Lenke til kommentar

Nei, har Cd som first boot device. Slo av strømmen på pc'en og venta et par minutt. Kom meg inn på cd'en, starta innstalleringa, men fikk feilmelding om at windows har problemer og koblet av for å sikre viktige filer. Dette skjer etter at jeg har formatert hele C:! :wow: . Nå er gode råd dyre. :cry:

Lenke til kommentar

Har brukt plata før ja. Ledningene er faste. Alt surrer og går. Må vel nesten være et software problem? Som sagt tidligere systemet har vært dønn stabilt helt til jeg innstalerte Ravenshield-patchen.

Har ingen anelse om hvordan jeg skal fikse dette. Noen gode råd?

Btw: Har kommet inn på Xp cd'en nå, prøver å formatere på nytt(har jo formattert en gang før, men så reboota den). Oppdatering kommer.

Endret av Vapula
Lenke til kommentar

Ok, dette kom opp når jeg var ferdig med min siste(2) formatering: Kunne ikke formatere C:, hardisken kan være skadet eller ødelagt".

Så jeg får ikke innstallert Windows. Det merkelige er jo i tillegg til det som står tidligere i tråden, er at jeg formaterte jo den tidligere. Men den reboota når jeg skulle innstallere Xp.

Skal jeg slå meg til ro med at hardisken er gåen,eller?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...