aog Skrevet 28. januar 2004 Del Skrevet 28. januar 2004 Funker dette med alle filtyper? fopen() function foreksempel word document og excel document? Lenke til kommentar
Nervetattoo Skrevet 28. januar 2004 Del Skrevet 28. januar 2004 Så vidt jeg vet vil den jo funke med alle typer. Men det blir som å åpne *.jpg i notepad, du må nesten dekode den for å kunne lese det. Men har da sett tutorials for word docs i php. Lenke til kommentar
???????? Skrevet 28. januar 2004 Del Skrevet 28. januar 2004 Den opner filen uavhengig av filtype - men mange programmer delvis krypterer innholdet (legger til koder programmet trenger) så det er ikke alltid like lett å lese innoldet - for det åpnes på samme måte som i editor. Lenke til kommentar
sven-o Skrevet 28. januar 2004 Del Skrevet 28. januar 2004 Vha COM kan du åpne, lese og lage word dokumenter. Kan også bruke f.eks access, eller andre MS formater. Funker bare på windows servere though. Har faktisk testet det med access for en stund siden. Greit alternativ til flatfiler dersom man ikke har noen dB-server tilgjengelig. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 28. januar 2004 Del Skrevet 28. januar 2004 det COM-objektet så jo jæv** genialt ut da.... Lenke til kommentar
sven-o Skrevet 28. januar 2004 Del Skrevet 28. januar 2004 det COM-objektet så jo jæv** genialt ut da.... Jepp, men det stiller endel krav til serveren da. Må være windows, og om du f.eks ønsker å bruke en access database må det være installert. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 28. januar 2004 Del Skrevet 28. januar 2004 det finnes jo andre måter å oppdatere Acces-databser på enn dette, men synes det virker ganske greit at en på denne måten feks skal kunne opprette/endre Word-dokumenter fra et webgrensesnitt..... Lenke til kommentar
???????? Skrevet 28. januar 2004 Del Skrevet 28. januar 2004 (endret) COM er veldig nyttig, men det kan være lurt å søke på nettet etter f.eks. classes som oversetter filtyper som word - det kan ofte være litt lettere siden de ikke trenger noe fra serveren. Tar jeg ikke helt feil er vel et problem med COM at den lukker ikke applikasjoner som word hvis det oppstår en feil - så du må eventuelt kjøre taskmanager for å stenge de. Endret 28. januar 2004 av ???????? Lenke til kommentar
aog Skrevet 28. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2004 ok.. takker for info.. Jeg holder nemlig på med en skole oppgave der jeg skal lage et infosystem for lærere. Poenget med det er at de lett skal ha tilgang til documenter, og lett kan legge ut documenter. Dette blir nok litt vanskelig for meg siden jeg ikke har prøvd meg på php før men men.. ikke alle prosjekter trenger å være vellykket. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 28. januar 2004 Del Skrevet 28. januar 2004 Dette blir nok litt vanskelig for meg siden jeg ikke har prøvd meg på php før du får se på det som en mulighet for å lære deg php skikkelig... lykkes du med dette prosjektet vil du jo få et veldig godt innblikk i virkemåten til php... Lenke til kommentar
aog Skrevet 28. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2004 ja.. håper på det.. jeg trenger nemlig PHP på en webside jeg jobber med :-p Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå