Angel_M Skrevet 28. januar 2004 Del Skrevet 28. januar 2004 Hei... Jeg er en litt nybegynner i Photoshop. Når jeg har brukt Rectangle Tool eller Ellipce tool så går det ikke an å fylle noe av det med farge når jeg bruker Paint Bucket tool. Håper noen av dere kan hjelpe meg.. Tusen takk for alle svar. Mvh. Angel_M Lenke til kommentar
tjcombo Skrevet 28. januar 2004 Del Skrevet 28. januar 2004 hmm, det var litt rart, kan du ta en screen shot av hvordan du utfører det, skal bare se om instillingene er satt riktig på plass... Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 28. januar 2004 Del Skrevet 28. januar 2004 Du må bruke rectangle SELECTION tool, ikke rectangle tool Rectangle (ikke-selection) tool lager bare en "path" (vektor) man KAN forsåvidt høyreklikke på denne og "make selection" Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 28. januar 2004 Del Skrevet 28. januar 2004 Ja, bruk Rectangular Marquee Tool i stedet... og hvis du vil ha avrundede hjørner kan du bruke feather funksjonen. eller gjør som HalTan sier, begge måtene fungerer! stå på, og du lærer det etterhvert! Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 28. januar 2004 Del Skrevet 28. januar 2004 Du må bruke rectangle SELECTION tool, ikke rectangle tool Rectangle (ikke-selection) tool lager bare en "path" (vektor) man KAN forsåvidt høyreklikke på denne og "make selection" Du kan FORSÅVIDT også sette den til å fylle pathen med en gang... Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 28. januar 2004 Del Skrevet 28. januar 2004 Du må bruke rectangle SELECTION tool, ikke rectangle tool Rectangle (ikke-selection) tool lager bare en "path" (vektor) man KAN forsåvidt høyreklikke på denne og "make selection" Du kan FORSÅVIDT også sette den til å fylle pathen med en gang... Sant nok, men det er jo absolutt ett fett *kose* Lenke til kommentar
tjcombo Skrevet 28. januar 2004 Del Skrevet 28. januar 2004 (endret) Når som haltan nevner det så kommer jeg på at om "rectangel tool" er i Path mode, så can du ikke fylle det med bøtta, du kan velge "pen tool", så høyre klikke og velge "Fill path" også OK! EDIT: Der har vi noen før meg ja... Endret 28. januar 2004 av tjcombo Lenke til kommentar
kvikks Skrevet 28. januar 2004 Del Skrevet 28. januar 2004 Det kan jo også hende du står i feil lag... det beste å lage firkanter, sirkler etc er å bruke som du gjør "rectangel tool", da kan du ved et musklikk skifte farge i path'en og justere størrelsen uten å måtte tenke på strekkte piksler Lenke til kommentar
AKIRAx77 Skrevet 28. januar 2004 Del Skrevet 28. januar 2004 Blås også å velge Bucket tool for å fylle farge. Bare klikk Shift + Backspace og så trykk enter. Da er markeringen din fylt! AKIRA Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 28. januar 2004 Del Skrevet 28. januar 2004 Du kan også bruke Ctrl+backspase for å fylle med bg color... så slipper du å bytte mellom de to.. Lenke til kommentar
Angel_M Skrevet 28. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2004 Hei... Tusen takk til dere alle.. Jeg skjønte hva dere mente. Nå har jeg fått fiksa det... Takk! Mvh. Angel_M Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå