Spillorakelet Skrevet 28. januar 2004 Del Skrevet 28. januar 2004 Jeg syntes PC`en min lager altfor mye støy! Jeg har AOpen H 600B kabinett, PSU vifta lager lite lyd, litt mere fra kabinett vifta. HAr en Thermaltake 9 (tror jeg) Cpu vifte, den lager litt støy ved 2800+ omdreininger. Orginal vifta til PowerColor 9800pro vifta lager en irriterende høy summelyd, så denne skal vel byttes først.. Hvilken vifter vil dere anbefale til kabinett,Cpu og PowerColor kortet med tanke på minst lyd og gode kjøle-egenskaper?! Lenke til kommentar
FlatBeat Skrevet 28. januar 2004 Del Skrevet 28. januar 2004 Har selv gått til innkjøp av en Mist Frostbite til min CPU. Denne kjøler rimelig bra (T-bird 1200@1333 max 50grader ved full load og vifte på minimum...), og det følger med en viftestyring. Så er den ganske billig... Lenke til kommentar
C4STOR Skrevet 28. januar 2004 Del Skrevet 28. januar 2004 Papst er vel de viftene som gir mest luft/decibel Lenke til kommentar
Spillorakelet Skrevet 28. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2004 Kom gjerne med linker til nettbutikker i Norge som selger viftene dere anbefaler.. Lenke til kommentar
C4STOR Skrevet 28. januar 2004 Del Skrevet 28. januar 2004 Microplex har best utvalg på vifter Lenke til kommentar
cpy Skrevet 28. januar 2004 Del Skrevet 28. januar 2004 Skaff deg viftestyring, det demper betydelig mer støy. Har et Rheobus med off knapp i tillegg, er ganske førnøyd. Uansett hvilket vifter du bruker Papst el. andre merker hjelper det. Kabinett vifter trenger du ikke mer en maks 2000 rpm vifter og de har ikke så høy lyd fra før. Lenke til kommentar
Spillorakelet Skrevet 28. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2004 ser at DENNE viften har fått gode anmeldelser men de er gamle... Hvor stor prossessor kjøler egentlig denne?! Lenke til kommentar
Supervisor Skrevet 7. februar 2004 Del Skrevet 7. februar 2004 Jeg brukte den da jeg hadde XP2000+. Nå har jeg XP2500+ og bruker TT Volcano. Mist ligger i skuffen..... Lenke til kommentar
LessThanJake Skrevet 7. februar 2004 Del Skrevet 7. februar 2004 For å få ned støyen på min pc kjøpte jeg meg en 120mm vifte (med variabel hastighet) 120mm vifteadapte og en zalman rc56 som senker volten på viften ytterligere, så skrudde jeg ned volten på cpu så lang jeg kunne uten at det ble ustabilt. Så stilte jeg ned viftehastighet til max temp var 45-50 grader. Funker fint om du ikke skal overklokke! Nå kjører viften på 900-1000 rpm(dvs lydløst). Så bør du bytte til passiv chipsetkjøler om du ikke har det. Kjøpte alt hos microplex ca 350 inklusive frakt tror jeg. Lenke til kommentar
flyby Skrevet 7. februar 2004 Del Skrevet 7. februar 2004 Ingen grunn til å lete lenger, svaret er Zalman CNPS 7000A CU. Den er støysvak så det gjelder og kjøler vanvittig bra. Sjekk her Lenke til kommentar
Supervisor Skrevet 7. februar 2004 Del Skrevet 7. februar 2004 (endret) Sorry... dobbelpost Endret 7. februar 2004 av jokab Lenke til kommentar
Supervisor Skrevet 7. februar 2004 Del Skrevet 7. februar 2004 Jeg har denne og har brukt den bare noen få dager, men er allerede ødelagt. Den lager rare lyder og er ubehagelig å høre på. Ekstremt dårlig kvalitet. Samme skjer med eller uten RC56. Lenke til kommentar
implex Skrevet 7. februar 2004 Del Skrevet 7. februar 2004 *Vifte styring *120 mm vifter ( like mye luft, på lavt turtall, som små vifter på max turtall) *Skjermkort vifta er ofte et lite shcwiin på lyd, bytte den ut med feks; en gammel cpu vifte, feste den med strips. Som sagt microplex er sia du burde besøke, her kan du også " høre " på alle viftene .. Har kun papst vifter selv, 4*120mm, de bråker ingen ting når jeg setter ned farta, men fortsatt lager den en jevn luftgjennomstrømning, i kabinettet.. Syns papst er helt glimrende, men også monster viftene fra panaflo er toppers... Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 7. februar 2004 Del Skrevet 7. februar 2004 http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=8412N2GL Kan jo bruke det til kabinett vifter. 12db er liiiite Lenke til kommentar
Kjetil87 Skrevet 7. februar 2004 Del Skrevet 7. februar 2004 Hva med vannkjøling? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå