Gå til innhold

Hvilken vifter/kjølere lager minst støy?

Anbefalte innlegg

Jeg syntes PC`en min lager altfor mye støy!

Jeg har AOpen H 600B kabinett, PSU vifta lager lite lyd, litt mere fra kabinett vifta.

HAr en Thermaltake 9 (tror jeg) Cpu vifte, den lager litt støy ved 2800+ omdreininger.

Orginal vifta til PowerColor 9800pro vifta lager en irriterende høy summelyd, så denne skal vel byttes først..

Hvilken vifter vil dere anbefale til kabinett,Cpu og PowerColor kortet med tanke på minst lyd og gode kjøle-egenskaper?!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skaff deg viftestyring, det demper betydelig mer støy. Har et Rheobus med off knapp i tillegg, er ganske førnøyd.

Uansett hvilket vifter du bruker Papst el. andre merker hjelper det.

Kabinett vifter trenger du ikke mer en maks 2000 rpm vifter og de har ikke så høy lyd fra før.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

For å få ned støyen på min pc kjøpte jeg meg en 120mm vifte (med variabel hastighet) 120mm vifteadapte og en zalman rc56 som senker volten på viften ytterligere, så skrudde jeg ned volten på cpu så lang jeg kunne uten at det ble ustabilt. Så stilte jeg ned viftehastighet til max temp var 45-50 grader. Funker fint om du ikke skal overklokke! Nå kjører viften på 900-1000 rpm(dvs lydløst). Så bør du bytte til passiv chipsetkjøler om du ikke har det. Kjøpte alt hos microplex ca 350 inklusive frakt tror jeg.

Lenke til kommentar

*Vifte styring

*120 mm vifter ( like mye luft, på lavt turtall, som små vifter på max turtall)

*Skjermkort vifta er ofte et lite shcwiin på lyd, bytte den ut med feks; en gammel cpu vifte, feste den med strips.

Som sagt microplex er sia du burde besøke, her kan du også " høre " på alle viftene .. :D

Har kun papst vifter selv, 4*120mm, de bråker ingen ting når jeg setter ned farta, men fortsatt lager den en jevn luftgjennomstrømning, i kabinettet.. Syns papst er helt glimrende, men også monster viftene fra panaflo er toppers...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...